بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
تدبیر24 :پوتین در دیدار با نمایندگان سازمان های علمی، فرهنگی، مذهبی و اجتماعی جمهوری داغستان افزود: هیچ کس به هیچ طریقی نمی تواند ملت روس و داغستان را به رعب و وحشت بیندازد و این اقدامات کاملا بیهوده است.
خبرگزاری ریانووستی امروز (چهارشنبه) به نقل از سخنان رئیس جمهوری روسیه افزود: همان گونه که حقوقدانان می گویند، ترساندن کار ناامید کننده ای است و هدف ما هم در سوریه و هر جای دیگر پیش از همه مبارزه با تروریسم است. 
وی افزود: روسیه کار جدی برای همکاری با تمامی نیروهای علاقه مند مبارزه با تروریسم دور از تعلقات و وابستگی های مذهبی انجام می دهد.
مسکو در واکنش به سخنان رییس ستاد مشترک آمریکا در باره توان اتمی روسیه و برنامه واشنگتن برای مقابله با آن، اعلام کرد: نیروی هسته ای راهبردی روسیه آمادگی رزمی بالایی برای مقابله با هرگونه تهدید دارد. 
«سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه هم روز گذشته در جمع مقام های ارشد این وزارتخانه با اظهاراتی هشدار آمیز گفت: بازرسی ها و رزمایش های اخیر (نیروهای مسلح روسیه) که در جریان آن موشک های بالستیکی و بالدار پرتاب شد، نشان داد نیروی هسته ای راهبردی روسیه در سطح آمادگی رزمی بالایی قرار دارد. 
ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد ارتش آمریکا در نشست موسوم به «دیفنس وان Defence One » که روز دوشنبه در واشنگتن برگزار شد، روسیه را در قبال منافع آمریکا «متجاوز» و «ستیزه جو» توصیف کرد و گفت که مسکو به دلیل برخورداری از سلاح هسته ای و توان استفاده از آن، مهم ترین تهدید پیش روی آمریکا است. 
وی اضافه کرد: روسیه تنها کشور جهان است که توان هسته ای لازم برای نابودی آمریکا دارد و به همین دلیل مسکو تهدید وجودی برای واشنگتن محسوب می شود. 
وزیر دفاع روسیه یک روز پس از این سخنان مقام ارشد نظامی آمریکا تاکید کرد: در آخرین رزمایش گسترده روسیه، نیروهای نظامی حوزه جنوب، شمال و واحدهای ناوگان های اقیانوس آرام، دریای خزر و نیروی موشک های راهبردی و هواپیماهای دورپرواز شرکت داشتند.
رویدادهای سال های اخیر موجب تیرگی روابط روسیه و غرب به رهبری آمریکا شده که در وهله نخست به دلیل آغاز استقرار اجزای سامانه پدافند موشکی این کشور در اروپا از اوایل سال 2010 بروز کرده است. 
مساله اوکراین و سرنگونی حکومت طرفدار مسکو با کمک و مداخله غرب و آمریکا در ماه فوریه سال 2014 هم موج جدید تنش ها در روابط مسکو و واشنگتن ایجاد کرد که مناسبات دو کشور را تیره تر کرده است. 
مسائل دیگری همچون سوریه و ادعاهای آمریکا در مورد وضع حقوق بشر و دمکراسی در روسیه که به ابزار معمول واشنگتن برای مداخله در کشورهای دیگر به ویژه مخالفان سیاست های واشنگتن تبدیل شده است، به اختلافات مسکو و واشنگتن می افزاید.
برچسب ها: تدبیر24 ، روسیه ، پوتین
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها