بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۵۷۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
تدبیر24 :حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در راهپیمایی 13 آبان و در جمع راهپیمایان افزود: 13 آبان، نماد حقیقت، فریاد عدالتخواهی و استکبارستیزی ایران است و بنده به عنوان یک مقام قضایی در کشور جمهوری اسلامی ایران و به عنوان جایگاهی که مدعی حقوق عامه است، امروز کیفرخواستی طولانی از جنایت نامه آمریکا علیه ملت ایران و کشورهای جهان را عرض می کنم.
دادستان کل کشور با استناد به بیانیه رهبر معظم انقلاب درخصوص سند برجام مبنی بر این که اگر بخواهیم جنایت های آمریکا را فهرست کنیم، کیفرخواست طویلی خواهد شد، اظهار کرد: عملکرد آمریکا در کشور خود نسبت به سرخپوستان، قتل عام و اخراج است و پرونده های شکایت سرخپوستان بعد از 150 سال در محاکم قضایی این کشور خاک می خورد و کسی به آن ها توجه نمی کند.

** نیمی از زندانیان آمریکا سیاهپوست هستند
رئیسی، گفت: با وجودی که 12 درصد از جمعیت این کشور سیاهپوست هستند اما نیمی از زندانیان این کشور را این قشر تشکیل می دهند و نقض آشکار حریم خصوصی، نقض اعلامیه حقوق بشر و شنودی که تا دیروز نسبت به سیاهپوستان انجام می شد و امروز فریاد اروپاییان را نیز بلند کرده است از جمله جنایت های آمریکا محسوب می شود.
به گفته دادستان کل کشور، آمریکا در برخی از کنوانسیون های بین المللی ملحق نشد؛ اما حق تفحص گذاشته است و در برخی از کنوانسیون ها که ملحق شده ، عملا آن ها را نقض کرده است. 
دادستان کل کشور، اضافه کرد: تبعیضی که امروز در نظام قضایی آمریکا وجود دارد، صدای دولت ها را بلند کرده است. 

** 300 هزار کشته در عراق حاصل جنگ آمریکا با این کشور
رئیسی با بیان جنایات آمریکا در خارج از این کشور، اظهار داشت: آمریکا با راه انداختن جنگ در کشورهایی چون افغانستان و عراق جنایت های عظیمی را در این کشورها مرتکب شده است؛ طوری که 300 هزار عراقی در جنگ با این کشور کشته و 120 هزار تن نیز به دست آمریکا مجروح شده اند.
دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: امروز آنچه که در زندان های معروف مانند ابوغریب و کالیفرنیا شاهد آن هستیم، اعتصاب های بیش از 30 هزار زندانی است که فریادشان متاسفانه به جایی نمی رسد.
دادستان کل کشور با بیان این که آمریکا از رژیم صهیونیستی حمایت می کند، گفت: 70 سال است که زنان، کودکان و مردم مظلوم فلسطین شاهد جنایت های بیشمار اسرائیل با حمایت مستقیم آمریکا هستند.
وی به حمله آل سعود به کشور یمن اشاره کرد و ادامه داد: هفت ماه است که آل سعود با حمایت مستقیم آمریکایی ها به مردم متدین، محروم، مستضعف اما در عین حال مقاوم و خروشان یمن بزرگ ترین جنایت ها را انجام می دهد.

** بالاترین نقض حقوق بشر در دنیا از سوی آمریکا انجام می شود
دادستان کل کشور، سپس به سرکوب بیداری ها در کشورهای مانند تونس، بحرین، لیبی و مصر اشاره کرد و در زمینه نقض حقوق بشر و حقوق انسان ها توسط آمریکا گفت: بر اساس اسناد رسمی و بین المللی بالاترین نقض حقوق بشر در دنیا از سوی نظام آمریکا انجام می شود.
رئیسی، افزود: تنفری که امروز در ملت ها نسبت به نظام حاکم در آمریکا وجود دارد؛ در اثر همین نقض حقوق بشر از سوی این کشور است و از این رو فریاد مرگ بر آمریکا از عمق جان بر می خیزد.

** از کودتای 28 مرداد تا ترور دانشمندان هسته ای
رئیسی دربخش دیگری از سخنانش به جنایت های آمریکا علیه ملت ایران از قبل از انقلاب تاکنون اشاره کرد و گفت: جنایت های آمریکا در کشور ایران بسیار است؛ نمونه بارز، آن کودتای 28 مرداد، حمایت و تحکیم رژیم پهلوی، تبدیل سفارتخانه به جاسوسخانه، مصادره اموال ایران، اعمال تحریم های ظالمانه، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم علیه ملت ایران، پناهگاه بودن برای منافقین، حمایت از هرگونه فتنه و اغتشاش و ترور دانشمندان هسته ای است.
کودتای نوژه، حمله به طبس ، حمله به کشتی ها و سکوهای ایران، سقوط هواپیمای مسافربری، کمک تسلیحاتی، مالی و رسانه ای به عراق در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و ساختن بسیاری از فیلم های ضد اسلامی از دیگر جنایت های آمریکا علیه ایران بود که دادستان کل کشور به آن اشاره کرد.
رئیسی با بیان اینکه منافقان از ترور مقامات ایرانی به ویژه رییس دیوان عالی کشور، رییس جمهور و نخست وزیر جمهوری اسلامی ایران دریغ نکرده اند، گفت: آمریکا امروز ملجا و پناهگاه این منافقان است و این دولت هر گونه فتنه و اغتشاش را در کشور در سال ها 78 و 82 و اوج آن در سال 88 حمایت کرده است.
دادستان کل کشور، آمریکا، انگلیس و اسرائیل را مثلث شوم عنوان کرد و ادامه داد: کیفرخواست بلندی علیه نظام سلطه و این مثلث شوم ارائه می کنیم که امیدواریم در دادگاه عادلانه بین المللی مورد رسیدگی قرار گیرد و قطعا آمریکا با وجود حق خواهی ملت ها به محاکمه کشیده می شود و این نوید را خواهم داد.
این مقام مسئول در دستگاه قضا، تاکید کرد: نوید به محاکمه کشیده شدن آمریکا را از این اجتماع به همه اجتماعات در سراسر جهان اسلام می دهم.

** ایران پس از 36 سال بیش از همه زمان ها عزت و اقتدار دارد
دادستان کل کشور خطاب به اصحاب رسانه و خبرنگاران دنیا گفت: امروز با گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از همه زمان ها عزت و اقتدار داریم و نظام اسلامی امتداد راهبردی این عزت و اقتدار را در سراسر جهان بر عهده دارد.

** جنگ های نیابتی آل سعود در منطقه
وی، ادامه داد: امروز در سوریه، یمن و هر جای دنیا صدای حق طلبی بلند می شود در حقیقت امتداد راهبردی نظام جمهوری اسلامی است و آل سعود از آن طرف، امتداد راهبردی نظام سلطه است.آل سعود در منطقه جنگ های نیابتی از طرف آمریکا انجام می دهد و دست آمریکا در منطقه به شمار می آید.
وی خاطرنشان کرد: هر چه بلا در منطقه داریم از آل سعود و آل خلیفه و حکومت های دست نشانده بر می خیزد که ایادی آمریکا در منطقه خاورمیانه اند.
دادستان کل کشور، تصریح کرد: امروز با عزت و اقتدار می گوییم که با تمام شدن استبداد و بسته شدن سفارتخانه و یا همان جاسوسخانه آمریکا و قطع شدن دست های آمریکا از همه ذخایر و منافع، این موضوع نه تنها در ایران اسلامی که در جهان، نشانگر اقتدار و عزت ملت های مسلمان به ویژه ایران است طوری که خود به آن اقرار دارند و کلینتون وزیر اسبق امور خارجه آمریکا و نامزد فعلی ریاست جمهوری این کشور در پاسخ به خبرنگاری گفت: هر جای دنیا که رفتم دیدم ایران است، ایران است، ایران است.
رئیسی خطاب به هیلاری کلینتون و جان کری وزیر امورخارجه آمریکا گفت: آری، این ایران اسلامی است که شعار، منطق و قرآن دارد و اگر در مقابل این منطق سر تعظیم فرود نیاورید، مجبور خواهید شد در مقابل این عزت و کشورهای اسلامی سر خضوع فرود بیاورید.

** ملت ایران اجازه نفوذ آمریکایی ها را به کشور نخواهند داد
دادستان کل کشور با هشدار خطری به نام خطر نفوذ آمریکا در کشور اظهار کرد: امروزه با وجود تصویب برجام، برخی قصد دارند در برابر نظام سلطه و فرهنگ آمریکایی از ملت ایران حساسیت زدایی کنند؛ بعد از قضیه برجام حتما باید در حوزه فرهنگی مراقبت کرد و هوشیار بود تا هجوم کالاهای آمریکایی و غربی به کشور وارد نشود و سبک زندگی غربی و آمریکایی جایگزین سبک زندگی ما نشود.
وی اضافه کرد: برخی می خواهند با حرکات سیاسی کاری کنند که نسبت به سلطه به ویژه آمریکا حساسیت زدایی شود؛ یعنی اصلا اتفاقی نیافتاده است و ما الان می خواهیم با ملت ایران دوست شویم چون پای میز مذاکره نشسته است.
این مقام قضائی، تاکید کرد: همه مسئولان باید نسبت به دولت آمریکا نفرت داشته باشند و آن را دشمن خود بدانند؛ اگرچه مذاکره کرده ایم اما دشمن در هر حال دشمن است و سر سازش در مقابل دشمن فرود نخواهیم آورد.
دادستان کل کشور با اشاره به بازداشت عناصر جاسوسی و قلم به مزدان دولت آمریکا توسط سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در چند روز گذشته تصریح کرد: پیام همه ما مسئولان و مردم این است تحت هیچ شرایطی اجازه نفوذ آمریکا درهر حوزه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به داخل کشور را نخواهیم داد و اگر جای پایی از نفوذ آن ها را ببینیم مقابله خواهیم کرد.
برچسب ها: تدبیر24 ، رئیسی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها