بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۷۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
تدبیر24 : فرهاد اسماعیلی - سیزده آبان به دلیل اهمیتی که دارد همیشه در ایران با مراسم‌های خاصی گرامی داشته می‌شده‌است. با توجه به اینکه این روز علاوه بر روز دانش‌آموز، روز استکبار جهانی هم نام‌ گرفته است می‌تواند رهنمودهای بسیاری را برای جوانان داشته باشد. در دو سه سال گذشته برخی اتفاقات باعث شده که اهمیت این روز بیشتر نمود پیدا کند چراکه افرادی در خارج سعی داشته اند که بیان کنند ایران علاوه بر مذاکرات هسته‌ای دنبال رابطه با آمریکا هم بوده‌ است اما این سخنان با پاسخ‌ کوبنده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ما هرگز با آمریکا رابطه برقرار نمی‌کنیم، مواجه شد.
شرکت کردن با سر دادن شعارهای ضد نفوذ 
سیدکمال‌الدین سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه مردم با سر دادن شعارهای ضد نفوذ در مراسم 13 آبان امسال شرکت می‌کنند، گفت: 13 آبان حادثه‌ای نیست که کهنه شود و اسناد لانه جاسوسی نشان می‌دهد آمریکا خط نفوذی را در کشور ما دنبال می‌کند. وی با اشاره به نفوذ آمریکا بعد از انقلاب اسلامی گفت: موضوع نفوذ دشمنان به خصوص آمریکا در زمان امام راحل و اوایل و اواسط انقلاب مطرح بوده و هم‌اکنون نیز وجود دارد. بر این اساس مساله نفوذ کمرنگ نشده و بلکه پررنگ نیز شده و آمریکا می‌خواهد راه‌های خاصی را برای نفوذ در داخل کشور ما باز کند.
نماد استقلال نظام جمهوری اسلامی 
اما آیت‌الله حسن ممدوحی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه 13 آبان نماد استقلال کشور است، بزرگداشت این روز را ضروری دانست و گفت: 13 آبان روزی است که لانه جاسوسی آمریکا بدست دانشجویان پیرو خط امام(ره) تسخیر و جاسوس ها از این مرز و بوم اخراج شدند و ایران اسلامی توانست واقعیت انقلاب خود را بدنیا معرفی کرده و به همگان ثابت کند که تحت سلطه هیچ قدرتی در جهان نیست. او با اشاره به اینکه بزرگداشت این روز و انتقال پیام آن به آیندگان ضرورت دارد، چراکه روزهای پر افتخار باید در تاریخ ملت‌ها ثبت شوند، افزود: اگر روزهای مهم به خوبی به نسل جوان و آیندگان شناسانده شوند، برای همیشه در تاریخ ماندگار می‌ماند. 
آمریکا باید برابر ایران زانو بزند
معاون ستاد کل نیروهای مسلح هم اقتدار همه جانبه را مهم‌ترین راه کار مقابله با نفوذ دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی، حفظ روحیه انقلابی‌گری، ارتقای آمادگی‌های دفاعی و نظامی، افزایش توان مقاومت منطقه و دور کردن دشمنان از مرزهای کشور از عوامل تضمین کننده اقتدار ملی است. سردار سرتیپ پاسدار سیدمسعود جزایری افزود: آمریکایی ها طی 37 سال گذشته با وجود قطورشدن پرونده خیانت‌ها، جنایت‌ها و خباثت‌های خود علیه نظام و ملت ایران مایوس و منفعل نظاره گر درخشندگی و پیشرفت جمهوری اسلامی شده است؛ اما شیطان همواره امیدوار است تا هدف خود را با دسیسه های جدید و پیچیده دنبال کند. وی نفوذ را راهبرد امروز آمریکایی‌ها در جدال با نظام اسلامی تلقی و تصریح کرد: 13 آبانماه فرصت ارزشمندی است که باید ضمن بازخوانی سیاهه‌ دشمنی آمریکایی‌ها با ایران، پرده از نقشه ها و ترفندهای جدید و جدی آنان برای پیگیری منافع و اهداف اهریمنی خود در کشورمان برداشت، تا زانو زدن آمریکایی‌ها برابر عظمت، اقتدار و هوشمندی ملت ایران به واقعیت انکارناپذیر عصر حاضر تبدیل شود. معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به فصل الخطاب بودن نامه رهبر معظم انقلاب به رییس جمهور و تایید مشروط برجام گفت: حراست از حسن اجرای سند تصویب شده برجام و عملیاتی کردن شروط رهبری معظم و نیز ملاحظات شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی به مثابه یک وظیفه خطیر ملی، بیش از همگان، دولت محترم را مخاطب قرار می دهد. وی با تاکید بر ضرورت واکنش متقابل و هم سطح در قبال نقض عهد طرف مقابل در روند اجرایی شدن برجام افزود: از هم اکنون در برخی از اظهارات مقامات آمریکایی نشانه‌هایی نگران کننده از نوع رویکرد و رفتار ایالات متحده در فرایند اجرای برجام آشکار شده است که در قبال آن ضروری است بدور از هرگونه انفعال به دفاع انقلابی از عزت و منافع ملی پرداخت و به طور صریح و شفاف به زیاده خواهی‌ها، اهانت‌ها و تفاسیر معنادار و وارونه راس جبهه استکبار پایان داد. سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با تاکید بر اهمیت بستن همه راههای سوء استفاده آمریکا و متحدانش تصریح کرد:پایان‌دادن به پرونده هسته‌ای‌با موضوع PMD ازجمله موارد مهمی است که لزوماً باید در همین مقطع زمانی تعیین‌تکلیف گردد تا زمینه هرگونه زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها را از میان بردارد. وی تاکید کرد: آمریکا و متحدان کاخ سفید به خوبی این واقعیت را درک کرده اند که باوجود آرزوهای فراوان و ظرفیت سازی های متنوع راهی برای بازگشت و نفوذ مجدد به ایران ندارند و راه ورود به مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور برای آنها مسدود است.
همه ملتزم به حفظ وحدت ملی باشند
از سوی دیگر هم نماینده مردم محلات در مجلس با تاکید بر حفظ وحدت ملی گفت: با توجه به نامه مهم رهبری لازم است که همه در حفظ وحدت ملی و داشتن صدای واحد التزام داشته باشند. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی دیروز مجلس با اشاره به 13 آبان روز مبارزه با استکبار، افزود: این روز یادآور پرونده قطور دخالت و ظلم آمریکا به عنوان سردمدار استکبار علیه ملت ایران است. چگونه می‌توان کودتای 28 مرداد، سقوط هواپیمای مسافربری، ترغیب صدام علیه ایران و حمایت از تروریست‌ها را فراموش کرد؟ وی تصریح کرد: ‌13 آبان روز مرگ بر آمریکا، یعنی مرگ بر سلطه و تجاوز، وحشی‌گری و نفاق و دورویی است و چه ساده اندیشند کسانی که تصور می‌کنند ملت ما سیاهه ننگین آمریکا را فراموش می‌کند و چه خوش خیال هستند افرادی که تصور می‌کنند آمریکا از خوی تجاوزگری دست برداشته است. این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: امام (ره) تاکید می‌کرد تا آمریکا آدم نشود با او ارتباطی نخواهیم داشت. سوال این است که آیا امروز آمریکا آدم شده است؟ کنایه است از این که آیا از تعدی، غارت‌گری و کشتار دست برداشته است؟ قطعا اینگونه نیست. دخالت‌های آمریکا در کشورهای مختلف ناامنی و پریشانی را به ارمغان آورده است. نیم نگاهی به وضعیت اسف‌انگیز کشورها این مساله را نشان می‌دهد.
نقطه آغاز تقابل ایران با نظام سلطه 
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به سالروز 13 آبان این مناسبت را نقطه آغاز تقابل نظام جمهوری اسلامی با نظام سلطه برشمرد و گفت: از هنگام تسخیر لانه جاسوسی شاهد تقابل نظاماسلامی با نظام حاکم بر جهان بوده‌ایم. وی افزود: 13 آبان روزی است که یادآور تبعید بنیانگذار عظیم‌الشان انقلاب اسلامی توسط رژیم مزدور شاهنشاهی مورد حمایت استکبار و ‌آمریکا، کشتار دانش‌آموزان، دانشجویان و نوجوانانی که فریاد مرگ بر شاه و مرگ بر آمریکا سر دادند و همچنین یادآور روز تاریخی تسخیر لانه جاسوسی است. نایب رئیس مجلس ادامه داد: این روز برای ملت بزرگ ایران و مسلمانان جهان و نیروهای انقلابی روزی ماندگار و الهام بخش است. تسخیر لانه جاسوسی نقطه آغاز مقابله نظام مقدس جمهوری اسلامی با نظام سلطه به مدیریت آمریکاست؛ یک رویارویی سخت و آشکار که راه را برای حماسه‌های عزت‌بخش ملت ایران و ملت‌های مسلمان منطقه گشود. ما از هنگام تسخیر لانه جاسوسی شاهد صحنه‌های شفاف تقابل نظام اسلامی با نظام حاکم بر جهان بوده‌ایم. ابوترابی‌فرد هشت سال دفاع مقدس را از مصادیق این تقابل برشمرد و گفت: در این ایام نظام سلطه به دست مزدوران خویش در منطقه با تامین سلاح و دلار، جنگی سخت را به ملتی بزرگ تحمیل کرد تا راه عزت‌بخش تقابل با نظام حاکم بر جهان را بر روی ملت ایران مسدود و مسیر فروپاشی نظام جمهوری اسلامی را هموار کند. وی افزود: تمام ملل جهان و آزادی‌خواهان شاهد بودند با وجود این‌که انقلاب روزهای نخست تولد خود را سپری می‌کرد جوانان سلحشور، سیلی سختی بر صورت سیاه استکبار و مزدوران او نواختند و کارنامه دفاع مقدس را به تابلوی درخشانی برای عزت و اقتدار ملتی مقاوم و رویارویی آمریکا با جهان‌خواران تبدیل کردند. بعد از این پیروزی بزرگ نظام سلطه از تمام ظرفیت سیاسی،‌ رسانه‌ای و اقتصادی خود بهره گرفت تا مسیر حرکت ما را با چالش‌های سختی روبرو کند اما در این مسیر پر فراز و نشیب این ملت بزرگ ایران است که پیروز صحنه بوده و هست. وی با بیان این‌که «در این مسیر هر لحظه بر اقتدار سیاسی، فرهنگی و توان دفاعی ملت ایران افزوده شده است»، تصریح کرد: در این مسیر است که جبهه مقاومت اسلامی به وسعت دنیای اسلام گسترش یافته و دامنه حضور اندیشه و تفکر انقلاب دنیای اسلام را به مشت گره شده‌ای بر سینه استکبار تبدیل کرده است. نایب رئیس مجلس ادامه داد: جبهه سوم که آمریکا و متحدانش و اعضای شورای امنیت مقابل ملت ایران صف آرایی نمودند دستیابی ملت ایران به دانش، فناوری و چرخه کامل سوخت بود. حدود 12 سال جبهه به اصطلاح قدرتمند نظامی، اقتصادی و رسانه‌ای و سیاسی استکبار در برابر این ملت ایستاد و هدف نهایی خود را حذف کامل چرخه سوخت و توقف فعالیت هسته‌ای ایران قرار داد، اما امروز دنیا شاهد است که پیروز این صحنه ملت بزرگ ایران است. ابوترابی فرد با بیان اینکه از آغاز تقابل نظام اسلامی با نظام سلطه ملت ایران و آرمانهای امام و رهبری پیروز این صحنه بوده است، گفت: رمز این پیروزی اولا در بازگشت به هویت دینی و اسلامی است. ایستادگی در برابر زیاده خواهان دومین رمز پیروزی ملت ایران و یکپارچگی ملت ایران سومین رمز پیروزی در برابر نظام سلطه است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها