مخاطبان گرامی؛
ضمن تشکر از توجه شما به مسائل و مشکلات کشور،
درصورت تمایل نظرات و پیشنهادات سازنده خود را به وزارت آموزش و پرورش در
ذیل همین خبر ارائه نمایید.
ضمناً مخاطبینی که مایل به انتشار نظرات خود در
این صفحه برای عموم نیستند، حتما در انتهای پیام ذکر نمایند. درغیر اینصورت منتشر
خواهد شد.
نظرات ارزشمند شما از پایان مهرماه به صورت آنلاین در اختیار مدیر کل محترم روابط عمومی این وزارتخانه جهت بررسی و اقدامات لازم به صلاحدید اداره کل، قرار خواهد گرفت. پیشاپیش از اینکه با انتقادات و پیشنهادات خود، دولت تدبیر و امید را در پیشبرد اهداف راهبردی خود که همان اجرای عدالت در تمامی حوزه ها و سطوح مختلف است یاری می کنید، کمال تشکر و قدردانی را داریم.
سخن من این است که این اجحافی که در حق متولدین دهه ی 60 شد را به نحوی جبران نمایند.
بنده با رتبه دو رقمی کنکور کارشناسی و با داشتن مدرک کارشناسی ارشد بیکار هستم و سال گذشته رتبه های 30-40 هزار تربیت معلم قبول شدند....
اخر این انصاف است؟چرا کسی به فکر ما نیست؟
در سالهای گذشته به منظور کاهش هزینه های آموزش و پرورش طرحی کلید خورد که در بودجه آموزش و پرورش صرفه جویی شود. ظاهرا طرح خوبی بود و صرفه جویی نیز امری ستودنی است اما از بد حادثه در اجرا این گونه شد که اگر یک منطقه در سال تحصیلی 89 - 90 مثلا هزار ساعت اضافه کار پرداختی داشت، در سال بعدی الزام داشت که بیست در صد از اضافه کارها کاهش یابد تا اینجا هم اشکال مهمی نبود اما اشکال کار از آنجا شروع شد که نظام جدید آموزشی اجرایی شد و یک سال تحصیلی راهنمایی عملا تعطیل شد. معلمان بی کلاس مانده دوره راهنمایی بدون دیدن دوره و کلاس و بدون تسلط به دروس دوره دبیرستان برای تدریس رهسپار دوره متوسطه شدن کاش به همینجا اکتفا می شد در سال تحصیلی جاری حتی رشته های غیر مرتبط نیز برای الزامی بودن آن بیست در صد کذایی برای تدریس در دوره دبیرستان انتخاب شده اند. ثمره این طرح مخصوصا برای استان های محروم که والدین چندتن به وضعیت فرزندان خود تسلط ندارند، گسترش بیسوادی و عقب ماندگی بیشتر است تقاضا دارم حداقل برای سالهای آینده تدبیری اندیشیده شود که بیش از این به محرومان اجحاف نشود
بعداز اجرای قانون خدمات کشوری بندی در احکام کارگزینی فرهنگیان به نام تفاوت تطبیق افزوده شده است متاسفانه برای بسیاری از همکاران حداقل مبلغ وبرای بسیاری مبالغ بالا منظور شده است ودر سالهای گذشته نیز ثابت بوده است . گاهی مشاهده شده است که برخی همکاران با سوابق ومدارک یکسان اما تفاوت تطبیق متفاوت انهم با فاصله بسیار زیاد. یکی از جلوه های بارز بی عدالتی در حقوق فرهنگیان هم تفاوت تطبیق بوده است . در حالی کع در سالهای گذشته نیز شاهد اعتراض فرهنگیان عزیز نیز بوده ایم . امیدواریم که دولت تدبیر وامید ضمن ضمن توجه به معیشت فرهنگیان در خصوص رفع نابرابری های موجود در احکام فرهنگیان نیز اقدام نمایند
در نخستین مرحله باید کاری کرد که هزینه آموختن در مدارس به پایین ترین حد برسد تا همه بتوانند درس بخوانند همانطور که میدانید درس خواندن در اروپا رایگان است . باید کاری کرد که همه بتوانند درس بیاموزند.
جناب آقای فانی سرپرست محترم وزارت"آموزش و پرورش"
تقاضا دارم نسبت به تعطیلی پنجشنبه مدارس تجدید نظر نموده و این روز را به دامن آموزش و پرورش بازگردانید تا همه با هم به ارتقای علم و فرهنگ یاری نماییم.
(من ا... توفیق)
والسلام
یک آشپز شاغل در آموزش و پرورش خور و بیابانک یک شبه معلم مدرسه ابتدایی شد.
به گزارش ایسنا در خور و بیابانک، با وجود اینکه بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهها بیکار هستند و بخشی از این بیکاران را فرزندان فرهنگی شاغل و بازنشسته تشکیل میدهند، آشپز آموزش و پرورش خوروبیابانک بدون گذراندن حتی یک ساعت دوره آموزشی، معلم مدرسه ابتدایی شهر جندق شد.
معترضان که بیشتر شاغلان و بازنشستگان فرهنگی هستند در اعتراضی با درخواستهای کتبی و شفاهی به مسوولان ذیربط، فرمانداری و دفتر نماینده شهرستان خواستار رسیدگی به این اقدام آموزش و پرورش شدند.
یکی از معترضان به این موضوع گفت: من فرزند تحصیل کرده دارای مدرک کارشناسی بیکار دارم که جویای کار است.
وی ادامه داد: این اقدام آموزش و پرورش درست نبوده و باید از بین فرزندان بیکار و فارغ التحصیل فرهنگی که جویای کار هستند نیرو جذب کند.
هم چنین یکی دیگر از معترضان نیز گفت: چرا باید بسیاری از معلمان در مدارس دفتر نشین باشند و سر کلاس درس حضور نداشته باشند و اگر آموزش و پرورش با انتقال معلمان به خارج از شهرستان موافقت نمیکرد کمتر دچار این مشکل میشد.
معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان خوروبیابانک در این باره به خبرنگار ایسنا در خور و بیابانک گفت: برای انجام این کار چارهای جز این نداشتیم و با وجود کمبود نیروی خدماتی در مدارس شهرستان خوروبیابانک مجبور به جذب خدمتگزاری که آشپز است شدیم.
رضا وهاب با بیان اینکه سال گذشته نیز یکی از آشپزهای خدماتی که دارای مدرک فوق دیپلم بود با گذراندن دوره آموزشی معلم شد، افزود: این کار ممنوعیت قانونی نداشته و بر اساس نیاز و کمبود نیروی آموزشی اقدام به جذب نیروی خدماتی برای اداره کلاس درس کردیم.
وی با بیان اینکه امسال براساس نامه ابلاغی از استان مبنی بر معرفی نیروهای خدماتی، دوره آموزش معلمی برگزار نشد، اضافه کرد: ما در این شرایط با کمبود نیروی خدماتی مواجه هستیم و حتی نیروی مازاد نداریم و با 15 نفر سرباز معلم نیروهای خود را برای سال تحصیلی جدید تامین کردیم.
وی افزود: کیفیت بخشی در کار آموزشی نیروهای خدماتی وجود ندارد.
به گزارش ایسنا؛ شهرستان خوروبیابانک تعداد زیادی فرهنگی بازنشسته و شاغل دارای فرزندان جویای کار دارد که بیکار هستند.
در آموزش و پرورش دهه 70 و 80 که من تحصیل کردم برای استعدادها و علایق سلیقه ای برخورد شده و من بعد از 24 سال زندگی به این نتیجه رسیدم که در انتخاب رشته به انحراف کشیده شدم و طبق نظری که بر جامعه حاکم بود برای رشته های انسانی و هنر ارزش قائل نبودند. اکنون بعد از این همه تلاش باید راهم را عوض کنم. این مشکل خیلی از هم دوره ای های من است. فرار علمی .........................
1-پایه ششم ابتدایی لطمات فراوانی به دانش آموزان وارد می نماید لطفا نسبت به توقف طرح مذکور اقدام نمایید.
2- همکاران فرهنگی که از طریق طرح جامع مدرک گرفته و امروزه وارد سیستم آموزشی شده و سر کلاس ها تدریس می نمایند هیچ اطلاعی از روش تدریس نداشته و توانایی تدریس ندارند .ومتاسفانه در پایتخت کشور در مقاطع ابتدایی تدریس می نمایند در حالیکه در مناطق محروم کشور در 20 سال پیش هم چنین رسمی حاکم نبود و ما معتقدیم که معلم علاوه بر اطلاعات علمی باید روشها و فنون تدریس و یادگیری را نیز آموخته باشد .با آرزوی توفیق برای دولت تدبیر و امید و موفقیت برای جناب آقای دکتر فانی - جماعتی رفاه حوزه ستادی
در راستای تحقق آوزش و پرورش علمی و خردمندانه پیشنهادی داشتم که نتیجه بررسی های روانشناختی نیز آن را تایید می نماید.
مختصر بگویم شکل جمع شده آن از این قرار است که دوره راهنمایی را کلا به خانم معلمها واگذار نماییم البته برخی از پارامترها ی آسیب شناختی برای سه پایه اول این امر را کاملا بجا می داند در این دوره از نظر روانشناختی لازم است که دانش اموز به یکباره از لطافت خانواده دور نشود و حضور یک معلم خانم به نوعی عاطفه مادری را برای دانش اموز دور نشده می نماید و در این دوران آرامش خاطری را که لازمه و اقتضای این سن است مهیا می شود لذا سطح یادگیری و عدم تشویشی را که بطور ناخواسته حضور خشک و گاها زمخت یک معلم مرد باعث می شود را ندارد و بسیاری جزئیات دیگر از قبیل مدیریت نیروی انسانی در آموزش و پرورش و تعدیل منطقی در ابعاد مختلف که در این مختصر قابل ذکر نیست.
متشکرم حسن امرائی عبدولی
حضور در محیط کار تا ساعت 16:15 به جز خستگی، اتلاف وقت و انرژی، احساس کسالت، دامن زدن به افسردگی و اضطراب ، بدرفتاری با اعضای خانواده( به خطر انداختن سلامت روانی و جسمانی خانواده) و درنهایت انزجار و نفرت از کار و گاهاً مسئولین هیچ نتیجه ی دیگری ندارد.
خودمان را گول نزنیم، اضافه کردن ساعت کار باعث افزایش بهره وری نمی شود. یک فکری در این خصوص بنمایید. تشکر.
خسته نباشید .
به آقای فانی برسانید که در آموزش و پرورش استان قم جناح بازی و باند بازی و پارتی بازی و قانون گریزی و فساد اداری در اوج است . وقتی هم اعتراض میکنیم کسی پاسخگو نیست ... متاسفانه جو مدرسه و اداره بسیار فضای چاپلوسانه و ریاکارانه شده و مسئولان هم به این وضع دامن می زنند ... باتشکر
لطفا در موارد مدارس غیر انتفایی نظارت شود چون علاوه بر حق ثبت نام {{ که بمردم اجحاف میکنند ومبالغ زیادتری میگیرند}} بابت حق سرویس و چیزهای دیگر از ذانش اموزان واولیای انان پول اضافی میگیرند برای مثال به مدرسه غیر انتفایی سعادت اباد مراجعه فرمایید
درست است شما با مدارس غیر دولتی مئافقید در این بحثی نیست ماهم موافقیم .به شرط اینکه نظارت شود. نه اینکه بمردم ظلم شود ومبالغ چند میلیونی ازدانش اموزانبگیرند سپس انها را ثبت نام کنند ودر طول سال به بهانه های مختلف جیب انها را خالی کنندبقول دوستماان به مجتمع سعادت اباد مراجعه و پرونده های مالی 91-92 را بررسی کنند پول ثبت نام .پول سرویس .پولهای بهانه های دیگر انوقت در خواهید یافت چند برابر از مردم اضافی دریافت میکنند اخر اموزش در قانون اساسی رایگان است
واقعیت این است من خودم جز خانواده بزرگ اموزش وپرورشم فرزندم در کلاس چهارم دبستان در مجتمع سعادت اباد به تحصیل مشغول است .بابت ثبت نام مبلغ 6800000 تومان و بابت حق سرویس انهم حدود 300 متر مبلغ 1600000 تومان و هر هفته به مناسبتهای خاص مبلغ15000 تومانتا 30000تومان و به بهانه صبحانه مبلغی دیگر دریافت میکنند . البته تاحدودی کیفیت اموزش خوب است .تمنی دارم بر امور مالی مجتمع نظارت شود .ودریافتها ظابطه مند شود تا برای اولیا قابل تحمل شود واجحافی در حقشان صورت نگیرد . در اینصورت برای اولیا امکانپذیر نیست .
در منطقه خوروبیابانک علت را یافته اند زیرا یکی از اقوام خانم ایشان به نام "م " ز " در گزینش وزارت خانه است و شکایات را رسیدگی می کند و شیره مالی می نماید خیانت اربابان دولت قبلی را !!!!!!!!!!!!!!
این روزها کار کردن در آموزش و پرورش ضمن سختی های فراوان ،بسیار ظریف وحساس شده است .طرح وبرنامه ای که ابلاغ و اجرا می شودصرف نطر از درست یا نادرست بودن آن،اغلب تابع حاشیه ها ونطراتی است که مخاطب اصلی آنهادرآن مغفول می ماند.غرض از نگارش این مطلب تعطیلی روزهای پنج شنبه واصرار نظرات حاشیه ای براستمرار آن است که متاسفانه گاهی مسئولان وکارشناسان ما نیز ناخواسته تحت تاثیر این حاشیه ها ،از نطرات متقن وآثار سوء مشهود و...عقب نشینی نموده با جوعمومی همرنگ می شوندصد البته توجه به افگار عمومی ومخاطبان امری است مقبول و پسندیده ، اماانکاربدیهیات (مضرات محکم تعطیلی پنج شنبه ها)تحت تاثیر توجه به افکارعمومی وچشم پوشی از آثار نامطلوب اجرای این طرح درنگرشی جامع ،شائبه های دیگری را به اذهان متبادر می نمایدحقیر با سی سال تجربه کار صفی وسال ها مدیریت مجموعه های آموزشی از این تغافل شگفت زده شده ومتاسفم. امید وارم مسئولان فعلی در پرداخت هزینه های لغو طرح های عامه پسندکمی شهامت بخرج دهند .به امید آنروز
در مورد : نیروی متخصص مورد نیاز مدارس/ تجهیزات مورد نیاز مدارس/ معیشت و منزلت معلمان / با استفاده از کارشناسان با تجربه و متخصص تا دیر نشده و این دوسه روزی که مسول شده اید کاری بکنید که در یاد ها زنده بمانید.
مشکل وزارتخانه تعطیل شدن پنجشنبه ها نیست .
مشکل منزلت و معیشت فرهنگیان عزیز است که امید وارانه چشم به تدبیر جنابعالی و تیم کاریتان داریم.
خواهشمند است نظر خود را در مورد تعطیلی پنج شنبه با مخالف منفی و موافق مثبت مشخص کنید
سلام علیکم :
آنچنان که مستحضرید دو نوع خانواده فرهنگی در جامعه وجود دارد 1- خانواده ای که زوجین هردو شاغل بوده و ماهانه دو حقوق دریافت میکنند 2- خانواده ای که فقط مردان شاغل بوده و همسرانشان خانه دار بوده و فقط با یک حقوق گذران زندگی می کنند .
جناب آقای فانی قطعا خانواده هایی که با یک حقوق گذران زندگی می کنند مشکلات معیشتی فراوان داشته و از طرفی مادر خانه دار خانواده عمر 30 سال خود را پا به پای همسر معلمش در گیر و دار ، شیرینی و تلخی زندگی سپری نموده و همیشه در مدت سی سال پشتیبان وافعی مرد بوده تا وی بتواند با ارامش به علم آموزی فرزندان این مرز و بوم مشغول باشد و حتی بعد بازنشستگی همسر معلمش باید پرستاری برای هسر بیمارش باشد.آنهم با مشکلات مالی فراوان خانواده !!! اینجاست که انصافا می بینیم همسران خانه دار در کنار شوهر معلمشان سختی های مالی و معیشتی زندگی معلمی را به جان خریده و با کمترین امکانات زندگی و رفاهی می سازد و دم بر نمی اورد و صبور است و یاریگر . و هیچ کسی قدردان او نیست و از زحماتش قدردانی نمی کند آیا این زن مظلوم خانه دار که بیکار بوده و عمرش را در زندگی و کنار معلم سپری می کند شایسته تقدیر و یا داشتن امکانات زندگی راحت نیست؟ براستی که اینان نادیده گرفته شده اند . اشتغال و داشتن درآمد حق هر شهروند ایرانی است و لی از آن نیز محرومند و فقط کارشان سی سال تمام تربیت و نگهداری فرزند معلم است تا معلم به پشتوانه همسر خانه دارش به راحتی به کلاس درس رفته و ایفای وظیفه نماید .
لذا برای قدردانی و ارج نهادن به زحمت این عزیزان و ساختن آینده ای روشن که در ایام پیری عصای دست انان باشد و بتوانند با کمتر درآمد ماهیانه گذران زندگی نمایند پیشنهاداتی حضورتان تقدیم می گردد .
1- اعطای تسهیلات وام اشتغال به همسران خانه دار و بیکار معلمان برای ایجاد شغل خانگی که علاوه بر مشغول بودن و نجات از بیکاری در آمد و پس اندازی برای آینده داشته باشند که با ضمانت همسر معلمشان می توان اقساط ماهیانه را از حقوق همسرشان کسر نمود تا مشکل ضمانت و پرداخت اقساط پیش نیاید.
2- در نظر گرفتن مبلغ ماهیانه بعنوان بیمه بازنشستگی که بعد 25 یا 30 سال چون همسر معلمشان بازنشسته و در آینده با کمترین حقوق بازنشستگی گذران عمر نمایند .
3-افزایش حق عائله مندی در فیش حقوقی ماهیانه معلمان تحت عنوان فو ق العاده حق مسئولیت یا حق همراهی و پشتیبانی زنان خانه دار معلمان که مرحمی بر زخم آنان باشد
4- دادن مبلغ عیدی حق زنان خانه دار معلم در پایان سال هر چند به مقدار کم .
در پایان اگر چنانچه با کار کارشناسی بند اول در نظر گرفته شود که زنان بیکار خانه دار که همسران معلم هستند از طریقی بتوانند صاحب شغل خانگی شوند و با درآمد ماهیانه هم حق بیمه بازنشستگی خود را بپردازند می توانند از نظر مالی یاریگر همسران معلمشان باشند که واقعا با یک حقوق معلمی با مشکلات معیشتی فراوان دست و پنجه نرم کرده و بعد بازنشستگی انگشت افسوس بر دهان نگیرند و دچار انواع مریضی نشوند در این صورت معلم با نداشتن دغدغه مالی می توانند در تدریس و تربیت فرزندانمان موفق باشد و آینده ای زیبا برای ایران اسلامی بسازد لازم بذکر است با تحقیقات انجام گرفته زوجینی که دو نفر کارمند هستند و دو حقوق می گیرند مشکلات مالی ندارنی و در عوض خانواده هایی که فقط پدر معلم بوده و مادر خانه دار و بیکار است با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند !!!!!! لذا شایسته و منطقی است که برای بیکاری همسران بیکار و خانه دار معلمان چاره ای اندیشیده شود . انشاالله
تاج محمد گنجی خراسان سمالی شهرستان اسفراین شهر صفی آباد
با سلام و احترام
همانطور که اطلاع داریدمدیران و معاونان مدارس حداکثر حق مدیریتی معادل 200 هزار تومان در یافت می کنند. این در حالی است که یک دبیرمی تواند حد اقل 10 ساعت حق التدریس در هفته یعنی ماهانه بیش از 320هزار تومان بدون دردسرهای یک مدیر علاوه بر حقوق داشته باشد لذا گرایش به مدیریت و قبول مسئولیت بسیار کم شده و می طلبد برای جذب افراد در پست های مدیر و معاون فکری بشود تا این مشکل اساسی مرتفع گردد. با تشکر
باتشکر
داود روستایی قائم مقام سازمان دانش آموزی دیروز توسط معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش ابقا شد. سازمان دانش آموزی زیر نظر معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش هست و ریاست آن برعهده معاون وزیر می باشد
داود روستایی که از حامیان اصلی دولت احمدی نژاد است در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 مسئول ستادهای دانش آموزی احمدی نژاد بود و در انتخابات ریاست جمهوری 88 مسئول ستادهای دانش آموزی و رای اولیهای احمدی نژاد بود و زیر نظر کمیته اقشار که ریاستش برعهده ابوالحسن فقیه بود
بعد از وزارت آقای حاجی بابایی بخاطر بعضی مسائل ...؛ داوود روستایی عزل می شود ولی ...رابطه نزدیکی که با آقای .... داشت بعد از سه روز و با فشار شخص ... وپشتیبانی اش؛ داود روستایی به سمت خودش بازگردانده می شود و از حمایت ویژه ... در وزارت بهره مند می شود
داود روستایی در جریان انتخابات اخیر ریاست جمهوری نیز سخنگویی ستادهای حاج بابایی را برای ریاست جمهوری برعهده گرفته بود.
http://kambizeini.blogfa.com/post-970.aspx
در راستای شعار دولت تدبیر و امید برای بازنشستگان کشوری خصوصا بازنشستگان آموزش و پرورش که در حال حاضر با انباشته ای از مشکلات و نابسامانی های زندگی که بهترین اوقات عمر خود را صرف تعلیم و تربیت نونهالان و جوانان این مرز و بوم نموده اند در این سن بازنشستگی با این حقوقهای ناچیز که فرزندان آنها هم در آستانه ازدواج و هم مشغول به تحصیل در دانشگاه های مختلف خصوصا دانشگاه آزاد با هزینه های گزاف می باشند و هیچ منبع درامدی جز حقوق ناچیز بازنشستگی ندارند چه فکری اندیشیده اید آیا سزاوار است در این سن بازنشستگان اموزش و پرورش جهت تامین مخارج زندگی حتی به مسافر کشی روی بیاورند.که پیامد آن بیزاری فرزندان آنها و دیگر افراد جامعه از شغل معلمی باشند. کدام عدالت ایجاب می کند که تفاوت حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش با بعضی از بازنشستگان دیگر سازمانها اینقدر تفاوت باشد.
جناب وزیر اگر می خواهید نام شما به عنوان چهره ای دلسوز و خدوم در تاریخ تعلیم و تربیت ایران باقی بماند به نظر اینجانب و اکثریت قریب به اتفاق افراد جامعه باید فکری به جایگاه معیشتی بازنشستگان و معلمین داشته باشید مطمئن باشید ان روز نام شما و یاد شما در قله های افتخار تعلیم و تربیت ایران می درخشد و در نزد پروردگار متعال بی اجر نخواهد ماند. بازنشسته فرهنگی 30 سال خدمت جهان بخش شفیعی
واقعا جا داره از تمام مسؤلين زحمت كش آموزش پرورش كه تا اين حد باعث صميميت من با ... شدن تشكر كنم
این دلیلی ندارد عیر از پارتی بازی
دریکی از مناطق پایین تهران در شغل شریف آموزگاری هستم تورا به خدا فکری به حال بچه های ما بکنید
جناب آقای فانی
معلم هستم و در مدرسه غیر انتفاعی تدریس می کنم چند ماهی است که پولم را نمی دهند و فقط بگم:
مــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن بیکارم
کمــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــکم کن.
خواهشمنديم به كاركنان اموزش وپرورش استانها وشهرستانها اخطارى بدهيد جواب ارباب رجوع ومردم را خوب بدهند چهار روزه تلفن ميزنم اموزش وبرورش بروجن اقاى ابراهيمى جواب نميدهند تلفن بر نميدارند ايا جواب تلفن دادن هم سرمايه ميخواهد
بنده لیسانس علوم اجتماعی با12سال سابقه دبیری بنابرضرورت ومشکلات خاص زندگی انتقال گرفتم ودرپست آموزگاری به خدمت گرفتند اگر به منطقه خود برگردم خانوادم از هم میپاشد وگرنه مشکلات تدریس در ابتدایی ومظلومیت دانش آموزان سخت اذابم میدهد جواب مسولین:ما برای تو دعوت نامه که ندادیم بیایی اینجا واین تنها تو نیستی که این مشکل وداری حالا فقط انتظارحل مشکلات ما ازمقامات بالاست که به دادحدااقل دانش آموزان برسند
من در سال 89 بعد از 12 سال کار در آموزش و پرورش به لطف خدا قراردادی و بعد پیمانی شدم با سختی و گرفتن کار اضافه مانند تایپ و کاردفتری دیگر مدارس در منزل بعد از ساعت کاری توانستم شهریه دانشگاه را بدهم و مدرک فوق دیپلمم را بگیرم با آرزوی اینکه بتوانم از متصدی سایت به معاون اجرایی تغییر پست بدهم و خدا میداند که تسلط کامل به کامپیوتر و برنامه های دانش آموزی سناد و دانا را دارا میباشم ودارای مدارک کامپیوتر نیز میباشم بصورت کامل که برای گرفتن این مدارک هم سختی هایی کشیدم که فکر کردن به آنها الان جزء اشک ریختن به حال خودم چیزی ندارد حالا با گذران این همه مشکل ... به معاونت اجرایی که نرسیدم هیچ از منطقه خودمان هم باید به یکی از مناطق 15 16 19 17 18 بدلخواه برویم من هیچ تجربه ای از تدریس ندارم منطقه خودمان به نیروی دفتری نیاز شدید دارد حالا من باید بروم سر کلاس بدون هیچ تجربه ای و یک نیرویی که هیچ از دفتری نمیداند جای من را بگیرد شما را به خدا برای من و امثال من کاری کنید به خدا هزینه کرایه ماشین و دوری از منزل و داشتن دختر بچه تنها در منزل مشکلات زیادی برای من و امثال من ببار میاورد شما را به خدا بیاندیشید و فکری به حال فرهنگیان بی پناه و گرفتار کنید ممنون که وقت گذاشتید و متن پر از دلنگرانی من را خواندید موفق و پیروز باشید
لطفایک فرصتی برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که تمایل به تغییر رشته دارند فراهم نمایید تا دانشجو در اینده با علاقه بیشتری به کلاس درس حاضر شود.با تشکر فراوان.لطفا در معرض نباشد.فقط اطلاع رسانی شود
رضایت که شرط اصلی موفقیت در هرکاریست ولی متاسفانه بدون رضایت دبیران راهنمایی ودبیرستان آنها را به کلاس درس ا بتدایی میفرستند کلاسی که سرنوشت دانش آموزان وکشور را درآینده رقم میزند!
نماینده شهرستان ورامین قرچک وپیشوا رئیس ستاد شهرستانهای آقای جلیلی بود شما بر چه اساسی در دولت تدبیر وامید با چنین فردی تعامل می کنید وبه ایشان قول می دهید که روسای آموزش و پرورش این سه شهرستان عوض نمیشوتد مگر آنکه ایشان بخواهند .آقای فانی لطفا بازرسان خود را به این مناطق بفرستید که ببینند مدیران آموزش وپرورش چه برسر این شهرستانها آورده اند در ضمن نماینده این شهرستانها می خواهد که روسای مناطق در نزدیکی انتخابات انجام شود تا بهره برداری سیاسی خود را ببرد خواهشمندیم در خصوص تغییر روسای این مناطق دستور وهماهنگی لازم با مدیر کل محترم را انجام دهید تا امید فرهنگیان دوباره با تدبیر برقرار شود
پیشنهاد دارم معلم مدارس را با کمک حوزه های دینی از روحانیت قرار دهید تا هم نماز جماعت بر پا شود و هم مسایل دین را به مردم یاد بدهند
حاظ بفر مایید.با تشکر از عالی مقام فقط اطلاع رسانی شود.
متاسفانه دبستان شایسته در زرگان(ناحیه 2 اهواز) 880 نفر دانش آموز دارد که سبب بروز مشکلات فراوانی شده بود از جمله بدلیل کمبود نیمکت در کلاسها، برخی دانش آموزان حتی در اوج زمستان ناچار بودند که روی زمین سرد بنشیند و این در حالی است که شیفت مخالف آن که راهنمایی است فقط 100 نفر دانش آمورز دارد و حدود 15 کلاس آن بدون استفاده مانده است.
لذا پیشنهاد میشود که امسال پایه چهارم تا ششم به شیفت مخالف منتقل شوند ،متاسفانه سازمان آموزش و پرورش استان خوزستآن علیرغم پیگیری مدیر و والدین،با این موضوع موافقت نمی نماید.
لازم به ذکر است که زرگان از مناطق محروم شهر اهواز می باشد و اکثر دانش آموزان آ نجا دارای فقر مالی و حتی فرهنگی می باشند و این به دور از انصاف است که در چنین شرایطی درس بخوانند در حالیکه به راحتی میتوان این مشکل را برطرف نمود.
با سلام وتحیات الهی
احتراما به عرض می رسانددر حال حاضر ارزشیابی
واقعی صورت نگرفته وفقط با گذراندن سال تحصیلی نمره قبولی داده تا به پایه بالاتر ارتقا یابند
اجرای سند تحول بنیادین با این همه شتابزدگی وعدم کارهای زیر ساختی مشکلات جبران ناپذیری به همراه دارد که نسل کنونی متوجه ی آن هستند.
در خصوص شان ومنزلت معلم درمحل کار وجمع همکاران که اختلاف نظر با قبول شدن بی قیدوشرط دانش آموز را جزء سیاست آموزش وپرورش می دانند جای تامل دارد.
تکلیف ما در برابر صاحب اصلی (آقا امام زمان) رادرست انجام میدهیم با این خروجی های بی سواد؟
لطفا راهنمایی فرمایید آ.پ کجا قرار دارد؟
آقای دکتر فانی لطفا یک فکری وتصمیمی
برای تغییر رشته در دانشگاه فر هنگیان عنایت نمایید .با تشکر از عالی مقام
ببخشید من دانشجوی تربیت معلمم با وجود اینکه میگن تربیت معلم بورس وبهمون حقوق میدن ولی هر ما از حقوقمون کم میکنن که هیج العانم میگن یه چیزی نزدیک دو نیم -سه میلیون باید بدیم اخه چرا چنین مبلغی رو باید بدیم
وزارت محترم آموزش و پرورش
سلام علیکم
اینجانب: محمدجواد نادرنیا دانش اموز کلاس: 103
از دبیرستان:شاهد استان:سیستان و بلوچستان
طبق بخشنامه ی اداره کل اموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان،تاریخ امتحانات نوبت اول از 1,10,93تا 30,10,93 تعین شده است.که این تاریخ نسبت به سال های قبل ده روز زودتر شروع شده است.لذا خواهش مندیم که;
1:برنامه ده روز زودتر شروع شده است،و ما هنوز هیچ کتابی را به نصف نرساندیم.
2:چون در بخشنامه ذکر شده است که بعد از امتحان کلاس های درس برگزار شود و ممکن است که در یک روز دو یا چند امتحان داشته باشیم.ما دانش آموزان به دلیل خستگی از کلاس، وقت کافی برای مطالعه ی امتحان را نداریم،و نمرات نوبت اول را حتما و شدیدا افت خواهد کرد.واین برنامه همه ی دانش اموزان را نسبت به امتحانات نویت اول نگران کرده. ی است.خواهشمند است دستورر فرمایید نسبت به برنامه ی امتحانات نوبت اول تجدید نظر فرمایند.و برنامه مانند سال های قبل باشد.
مسدله ای را که مطرح میکنم به نظر بنده یکی از مشکلات تاستسی آموزش و پرورش است که باید هر چه سریعتر در مورد رفع آن اقدام گردد .
و این مشکل کیفی نمودن آموزش است و این کیفی نمودن چه صدماتی را به دانش آموزان وارد نموده است:
1- رقابت بین دانش آموزان از بین رفته است: در گذشته وقتی شاگردی نمره دریافت می کرد خود را با دیگران مقایسه می کرد و تلاش مینمود نمره خود را به دیگران برساند ولی حالا که خیلی خوب گرفته ، معلوم نیست این خیلی خوب ایا با خیلی خوب دیگری یکسان است یا فرق می کند، لذا رقابتی برای بالا بردن درس خود نمی نماید.
2- والدین نمی دانند که سطح درسی بچه شان در چه حدی است. اگر خیلی خوب گرفته در چه سطحی از خیلی خوب قرار گرفته ، ولی نمره کمی نشان می داد که این بچه 18 نشده بلکه 16 گرفته ، پس والدین تلاش می نمودند به بچه کمک نمایند تا نمره بالاتر بگیرد.
3- زمان امتحان برای دانش آموزان در روش کیفی مشخص نیست ، اصلا آزمایش در این روش ملاک نیست و معلم یک خیلی خوب یا خوب به بچه در طول سال می دهد، لذا این موضوع انگیزه برای فراگیری را از بین برده است. در گذشته ما برای روز امتحان آنقدر درس می خواندیم که حالا پس از سال ها هنوز روزهای امتحان در ذهن ماست.
4- اگر می خواهید بدانید که این سیستم موفق بوده ، از شما سوال میکنم کدام شاگرد است که حالا بتواند شعرهای کتابش را حفظ باشد، در صورتیکی ما پس از گذشت سال ها هنوز شعرهای کتاب های ابتدایی درا یاد داریم.
در پایان ضمن تشکر مجدد ، اظهار مینمایم این روش کیفی ، روش صحیحی برای شیوه فراگیری نیست و استفاده از روش کمی ، که جهان جهان کمیت است برای آموزش موثرتر است. والسلام
من بازنشسته آموزش و پرورش هستم.
در اسفند 93 جهت دریافت رفاه کارت به مبلغ دو میلیون تومان ثبت نام نمودم.
و در فروردین 94 کارت اعتباری را دریافت کرده ولی موفق نشدم کالای مورد نظر خود را از فزوشگاه های مورد تایید خریداری نمایم.و سه ماه از حقوق اینجانب کسر شده ... خواهشمندم رسیدگی فرمایید.
باعرض سلام وخسته نباشید:
من یک جوان روستایی با زحمت فراوان با سه فرزند .کار من مستخدم مدرسه هستم.مدیر مدرسه من را تشویق به درس خواندن کرد. و رفتم .لیسانس حسابداری از دانشگاه علمی کاربردی گرفتم.بجای تغییر کاربری من اول گفتن مدرک علمی کاربردی مورد قبول نیست .بعد گفتن مجوز نیامده . حالا که فهمیدم بجای من یک دیپلمه که از خودشان بوده را بجای مت تغییر کاربری داده اند.این درست است .من از سال 86دراموزش وپرورش مشغول به کار هستم.متشکرم شهرستان خور وبیابانک
بنده برای دریافت مدرک اصل دیپلم و پیش دانشگاهی نامه ای از دانشگاه گرفتم و حالا دبیرستان از دادن مدرک اصل پیش دانشگاهی و دیپلم خودداری میکند خواهشمندم رسیدگی نمایید