بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۵۸۰۰۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
به طور طبیعی جناح‌ها و گروه‌های سیاسی رفته‌رفته برای انتخابات آماده می‌شوند و برخی از جریان‌ها و احزاب دفا‌تر خود را در استان‌ها به منظور شرکت در انتخابات فعال کرده‌اند. در پایتخت هم دو مثلث سیاسی به وجود آمده است؛ یکی مثلث سیاسی جناح اصلاح‌طلب و دیگری مثلث سیاسی اصولگرایان. درمثلث سیاسی اصولگرایان آقای باهنر بیشتر از سایر اصولگرایان پیگیر کار‌های حزبی است.
تدبیر24 :مهدی آیتی - هرچه به انتخابات مجلس نزدیک‌تر می‌شویم فضای سیاسی شور و هیجان بیشتری به خود می‌گیرد. به طور طبیعی جناح‌ها و گروه‌های سیاسی رفته‌رفته برای انتخابات آماده می‌شوند و برخی از جریان‌ها و احزاب دفا‌تر خود را در استان‌ها به منظور شرکت در انتخابات فعال کرده‌اند. در پایتخت هم دو مثلث سیاسی به وجود آمده است؛ یکی مثلث سیاسی جناح اصلاح‌طلب و دیگری مثلث سیاسی اصولگرایان. درمثلث سیاسی اصولگرایان آقای باهنر بیشتر از سایر اصولگرایان پیگیر کار‌های حزبی است. جامعه روحانیت و جامعه مدرسین و حزب موتلفه نیز رئوس این مثلث هستند و در درون مثلث احزاب اصولگرا تحت عنوان حزاب ۲۲گانه فعالیت می‌کنند حتی بحث بر این است که آیت‌ا... مصباح یزدی هم به عنوان شاخصه جبهه پایداری به این مثلث بپیوندد و یک مربع را تشکیل دهند که ظاهرا تا این لحظه در این زمینه به نتیجه‌ای نرسیده‌اند. اصلاح‌طلبان هم مثلثی را تشکیل داده‌اند که جبهه اصلاحات و شورای هماهنگی اصلاحات یکی از رئوس این مثلث است که زیر نظر رئیس دولت اصلاحات به فعالیت می‌پردازد. راس دیگر این مثلت جبهه اعتدال و توسعه زیر نظر رئیس‌جمهور فعال است و ضلع سوم آن آقای عارف است. استراتژی جبهه اصلاحات تا جایی پیش رفته که شورایی تحت عنوان شورای سیاستگذاری اصلاحات امور کلان اصلاح‌طلبان را برعهده دارد و از درون شورای سیاستگذاری کمیته انتخابات تعریف خواهد شد. آنچه در این شورا به وجود آمده این است که نه تنها نماینده احزاب 18گانه، بلکه در کنار آنها شخصیت‌های حقیقی که داری اعتبار سیاسی و اجتماعی هستند دعوت به همکاری شده‌اند به همین دلیل پیش بینی می‌شود جبهه اصلاحات فرا‌تر از احزاب ۱۸گانه تا روز انتخابات تشکیل شود. استراتژی اصلاح‌طلبان این است که در انتخابات به اجماع دست یابند و حتما لیست واحد برای تهران و لیست واحد برای استان‌ها ارائه شود. نهایتا جبهه اصلاحات به جز رسیدن به ائتلاف و لیست واحد در نظر دارد به صورت حداکثری در انتخابات ظاهر شود و مجلسی را تشکیل دهد که از نیروهای اصلاح‌طلب و میانه‌رو تشکیل شده باشد یعنی حضور تندرو‌ها به حداقل برسد. میانه‌رو‌ها می‌توانند ازهر دو جناح باشند یعنی میانه رو‌های جبهه اصلاحات و میانه‌رو‌های جبهه اصولگرایان و اگر این میانه‌رو‌ها حداکثر مجلس را در دست بگیرند آنگاه می‌توان روی هیات‌رئیسه مجلس و رئیس مجلس آینده بحث صورت بگیرد لذا تا قبل از اجماع و ائتلاف میانه‌رو‌های دو جناح نمی‌توان در مورد رئیس مجلس آینده نظری داد. آنچه مشخص است اینکه سرلیست اصلاحات آقای عارف خواهد بود ولی در مقابل اصولگرایان هم افراد دیگری را مطرح می‌کنند اما اصلاح‌طلب‌ها در کنار آقای عارف نیم‌نگاهی هم به آقای ناطق‌نوری دارند و امیدوارند که ایشان در انتخابات حاضر شوند. آقای عارف نیز بر این عقیده هستند که این ائتلاف در مجلس آینده میان جبهه میانه‌رو و اعتدال ایجاد شود و سپس برای ترکیب هیات‌رئیسه مجلس آینده و ترکیب دولت آینده تصمیم گرفت. به نظر می‌رسد ترکیب دولت آقای روحانی با توجه به ترکیب مجلس آینده تغییر خواهد کرد و ترکیب دولت دوازدهم -در صورت حضور دوباره آقای روحانی به عنوان رئیس‌جمهوری- بسیار متفاوت‌تر از دولت یازدهم خواهد بود.
* فعال سیاسی اصلاح‌طلب
 

برچسب ها: تدبیر 24 ، مهدی آیتی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
بيرجندى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
0
1
درود بر آيتى
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
0
0
باز هم شما صحبت کردی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
0
0
احسنت مهندس
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها