بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۵۸۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
تولید در کارخانه ایران خودرو فارس در حالی ادامه دارد که میزان آن در این کارخانه به یک سوم رسیده است.



تدبیر 24: به گزارش سرويس اقتصادي «خبرجنوب»، انتشار و دست به دست شدن يك عكس از درب پلمپ شده كارخانه ايران خودرو فارس توسط شهرداري منطقه 7 شيراز موجب شد عده اي تصور كنند اين كارخانه براي هميشه تعطيل شده است، اما ظاهراً اين كارخانه به توليد ادامه مي دهد البته با يك سوم ظرفيت.
در عكس منتشرشده در شبكه هاي مجازي، تا نيمه هاي درب آبي رنگ و آهني ايران خودرو فارس كه بر بالاي آن تابلو زنگ زده اي از علامت ايران خودرو فارس خودنمايي مي كند توسط شهرداري منطقه 7 بلوك چيني شده و با اسپري قرمزرنگ عنوان شده: «به دليل پرداخت ننمودن مطالبات و عوارض شهرداري، پلمپ گرديد. فك پلمپ پيگرد قانوني دارد. شهرداري منطقه 7».
اين در حالي است كه رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اعلام مي كند مشكل اين كارخانه با شهرداري منطقه 7 حل شده و بلوك هاي جلوي درب پاركينگ ايران خودرو فارس همان روز برچيده شده است.
علي همتي به سرويس اقتصادي «خبرجنوب» گفت: مشكلي كه بين ايران خودرو فارس و شهرداري منطقه 7 ايجاد شده مربوط به اختلافات گذشته و ساخت وسازهايي است كه قبلاً در زمين اين كارخانه انجام شده است و ظاهراً شهرداري مذكور مطالبات و عوارض پرداخت نشده اي در اين خصوص دارد.
وي افزود: با پيگيري هاي صورت گرفته، مديران شهرداري منطقه 7 قبول كردند كه بلوك ها را بردارند و با مسئولان ايران خودرو فارس بر سر يك ميز نشسته و به مشكل خود رسيدگي كنند.
همتي تاكيد كرد: در روزي كه بلوك جلوي درب پاركينگ اين كارخانه چيده شد، توليد ادامه داشت و كارگران از درب ديگر وارد كارخانه شدند و كار خود را از سر گرفتند.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس درخصوص وضعيت كارخانه ايران خودرو فارس گفت: اين كارخانه كه اشتغالزايي 150 نفره ايجاد كرده، در گذشته روزانه 60 دستگاه پژو پارس توليد مي كرد كه متاسفانه توليد در اين كارخانه افت پيدا كرده و به روزانه 20 دستگاه رسيده است.
وي افزود: اين كارخانه در گذشته با ظرفيت كامل كار مي كرد اما متاسفانه هم اكنون دوسوم ظرفيت آن خالي است.
همتي، كاهش تقاضاي مردم در خريد خودرو و مشكلات ديگري را در اين كاهش توليد دخيل دانست.

برچسب ها: تدبیر 24 ، خودرو ، شیراز
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها