بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۵۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
روحـانی:
دکتر حسن روحانی گفت توافق هسته ای می تواند به برقراری مناسبات بهتر تهران و واشنگتن منجر شود اما آمریکا باید پیش از این کار به خاطر رفتار گذشته اش از ملت ایران عذرخواهی کند.
تدبیر24 :به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران در گفتگو با روزنامه ایتالیایی کوریره دلاسرا از امکان از سرگیری مناسبات دیپلماتیک ایران و آمریکا سخن گفت.

وی تاکید کرد دو کشور می توانند پس از چند دهه اختلاف و تنش، سفارتخانه هایشان را در پایتخت طرف مقابل بازگشایی کنند اما ایالات متحده باید پیش از هر چیز عذرخواهی کند.

روحانی در ادامه افزود نحوه اجرای توافق هسته ای می تواند آینده مناسبات دو کشور را تغییر دهد. به گفته وی در صورتی که توافق به خوبی اجرا شود می تواند زمینه کاهش تنش ها با ایالات متحده و شرایط را برای ورود به دوره ای جدید فراهم کند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با این حال تاکید کرد اگر آمریکایی ها به نوبه خود به توافق هسته ای عمل نکنند، روابط به شکل سابق خود باقی می ماند. وی در مورد احتمال بازگشایی سفارت های دو کشور نیز یادآور شد این اتفاق یک روز خواهد افتاد اما مسئله مهم نحوه عملکرد است که در این مورد کلید در دست آمریکایی ها است.

روحانی در ادامه اظهار داشت که اگر واشنگتن رفتار خود را اصلاح و اشتباهات چند دهه اخیر را جبران و از مردم ایران عذرخواهی کند، می تواند اتفاقات خوبی در مناسبات دو جانبه رخ دهد.
برچسب ها: تدبیر 24 ، حسن روحانی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها