بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۸۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
تدبیر24 :مقام مسوول در اداره همکاری های فنی-نظامی روسیه به خبرگزاری ایتارتاس گفت: روسیه 18 ماه دیگر تحویل تسلیحات اس-400 به چین را آغاز خواهد کرد. 
بر اساس قرارداد تسلیحاتی روسیه و چین، مسکو شش مجموعه تسلیحات اس 400 به ارزش سه میلیارد دلار به پکن تحویل می دهد. 
مجموعه های پدافند موشکی اس 400 یا تریومف (در طبقه بندی ناتو اس.ای-21) پیشرفته ترین تسلیحات پدافند موشکی روسی است که قادر به هدف قرار دادن هواپیماها تا برد 400 کیلومتر و موشک های تاکتیکی تا شعاع 60 کیلومتری است. 
مسکو تا کنون این تسلیحات پیشرفته را به هیچ کشوری نفروخته است و صنایع نظامی روسیه مجموعه های اس 400 را برای نیازهای ارتش خود می سازند و اخیرا اعلام کرده که موشک هایی برای سامانه اس 400 ساخته که دو برابر موشک های قبلی آن برد دارد. این سامانه های های موشکی دارای رادار قوی است که قادر به شناسایی هر نوع شی پرنده تا شعاع 600 کیلومتری می باشد.
«آناتولی ایسایکین» رئیس شرکت دولتی تسلیحاتی «روس آبارون اکسپورت» بتازگی از فروش تسلیحات پدافند موشکی روسی اس 400 به چین خبر داده و گفت: چین نخستین کشوری است که تسلیحات اس 400 از روسیه خریداری می کند و این امر نشانگر سطح راهبردی روابط روسیه و چین است.
وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها تقاضای خرید تسلیحات اس 400 را به روسیه داده اند، افزود: اما صنایع دفاعی روسیه و شرکت 'آلماز آنتی' (شرکت سازنده مجموعه های پدافند موشکی از جمله اس 400) در وهله اول باید نیازهای تسلیحاتی وزارت دفاع روسیه را برآورده کنند.
ایسایکین گفت: حتی اگر شرکت تسلیحاتی 'آلماز آنتی' توانمندی های تولیدی خود را افزایش دهد، نمی تواند بطور همزمان تسلیحات اس-400 به چند کشور تحویل دهد.
وی افزود: بر این باورم که اگر به نفع چین کار می کنیم، در واقع منافع روسیه را تامین می کنیم.
چین از خریداران عمده تسلیحات روسی است و در دو دهه اخیر، میلیاردها دلار انواع تسلیحات از روسیه خریداری کرده است اما به گزارش رسانه ها چین عادت دارد تسلیحات گران قیمت را مهندسی معکوس کرده و پس از کپی سازی با قیمت پایینتر وارد بازار تسلیحاتی جهان کند. 
روسیه هنوز در باره گزارش های انتشار یافته غیررسمی مبنی بر تمایل مقامات نظامی سعودی برای خرید سامانه اس 400 اظهار نظری نکرده اند.
مسکو از پارسال تاکنون اقدامات گسترده ای را برای ورود به بازار تسلیحاتی کشورهای حاشیه خلیج فارس، که تقریبا بصورت کامل در انحصار آمریکا و اروپاست، انجام داده و در جریان نمایشگاه هوایی امارات 2015 نیز مقامات ارشد صنایع نظامی روسیه از برنامه مذاکرات برای فروش جنگنده های سوخو 35 خبر دادند.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها