بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۵۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴
طولانی‌ترین پروژه در کوتاه‌ترین زمان تکمیل می‌شود

تدبیر24 :راهی که برای بیش از 15 سال پیشرفت چندانی را در مرحله عملیاتی نداشت این روزها یک رستاخیز را تجربه می‌کند، رستاخیزی که شاید آزادراه تهران – شمال را در صف پروژه‌هایی جا دهد که با بیشترین سرعت تکمیل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، ماجرای چهار قطعه آزادراه تهران – شمال در طول سال‌های گذشته بسیار پیچیده طولانی بوده است، از افتتاح قطعه چهار در شرایط پیشروی 90 درصدی گرفته تا اختلافات موجود با چینی‌ها بر سر تکمیل و ساخت قطعه اول و البته سکوت و بی خبری در قطعات دو و سه. تمام این اتفاقات آزادراه تهران – شمال را به تاریخی ترین پروژه‌ عمرانی ایران بدل کرده است.

در طول دو سال گذشته اما همزمان با ورود آخوندی به وزارت راه و البته آمدن سعیدی کیا به بنیاد مستضعفان به نظر می‌رسد دو طرف بر سر تمکیل لااقل بخشی از این راه مهم به توافق رسیده‌اند و کار تا جایی پیشرفته که نسبت تکمیل تمام بخش‌های باقی مانده آن در مدتی کوتاه سخن می‌گویند، موضوعی که به خوبی از نحوه پیگیری مراحل ساخت این راه قاب درک است.

مدیرطرح آزادراه تهران – شمال در اینباره به ایسنا گفت: در طول دو سال گذشته بازدید چندباره معاون اول رییس جمهوری و وزیر راه، به همراه نظارت دقیق رییس بنیاد مستضعفان به خوبی نشان می دهد دو طرف انگیزه بسیاری برای تکمیل این راه دارند.

در بعد عمل نیز شرایط به همین شکل است. هرچند در سال‌های گذشته کار در قطعه یک این آزاد راه با سرعتی کم و از سوی پیمان کار چینی دنبال می‌شد حالا به نظر می‌رسد اوضاع به طور کامل دگرگون شده است.

بر اساس گفته‌های شیخی مدیر این طرح طول دو هفته گذشته تعداد جبهه‌هایی که کار اجرایی در آن ادامه دارد از 60 به بیش از 70 نقطه رسیده که این مساله اهمیت بسیار زیادی برای تکمیل این پروژه دارد.

هرچند تا تکمیل کامل این قطعه مهم که نقشی اساسی در کاهش مسافت سفر از تهران به استان‌های شمالی دارد فاصله‌ای طولانی باقی مانده اما به نظر می‌رسد کار همزمان در 70 نقطه که البته قرار است به زودی مرز 80 نقطه را نیز رد کند می‌تواند برای رسیدن به این هدف گره گشا باشد.

آزادراه تهران – شمال که در طول سال‌های گذشته بسیاری از رکوردهای منفی را به خود اختصاص داده حالا می‌تواند در تکمیل و بهره برداری رکوردی جدید اما مثبت را از خود به جای بگذارد، رکوردی که در صورت ثبت آن نقطه قوتی بزرگ در کارنامه مسولان فعلی خواهد گذاشت.



بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها