بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۵۸۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
ابراهیم الجعفری مطرح کرد؛
وزیر خارجه عراق اعلام کرد که کشورش اطلاعاتی درباره حملات تروریستی در برخی کشورها از جمله فرانسه، ایران و آمریکا به دست آورده و این اطلاعات را به کشورهای مذکور اعلام کرده است.

تدبیر24 : ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق در حاشیه نشست دوم وین درباره بحران سوریه گفت: دستگاه امنیتی عراق اخیرا اطلاعاتی درباره تصمیم داعش برای اجرای عملیات‌های تروریستی در برخی کشورها از جمله فرانسه به دست آورده و به این کشورها اعلام کرد.

الجعفری اظهار داشت: منابعی در دستگاه اطلاعاتی عراق، گزارشاتی را ارائه کردند که نشان می‌دهد برخی کشورها به ویژه فرانسه، آمریکا و ایران هدف حملات تروریستی قرار خواهند گرفت و البته این اطلاعات به کشورهای مذکور اعلام شد.

وزیر امور خارجه عراق نشست وین را در راستای نشست قبلی وین درباره بحران سوریه دانست و به زودی نشستی دیگر برگزار خواهد شد.

وی با هشدار نسبت به بروز مشکلات جدید در درک متقابل منطقه‌ای و بین المللی از پرونده سوریه تاکید کرد استمرار گفت‌وگوها باعث افزایش دامنه توافق می‌شود.

این مقام وزارت خارجه عراق خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی سوریه نیازمند راه حلی سیاسی است و باید این راه حل برعهده مردم این کشور گذاشته شود اما جنبه امنیتی این بحران متوجه همه است؛ چرا که داعش خطری مشترک برای تمامی کشورهای جهان است.

وی ادامه داد: داعش از سوریه به عراق گسترش یافت در حالی که ما پیش از این نسبت به گسترش این گروه تروریستی به دیگر کشورها هشدار داده بودیم و از همه خواسته بودیم به این هشدار توجه کنند.

الجعفری افزود: اعضای داعش در عراق حدود یک سال پیش از 82 کشور به عراق می‌آمدند اما اکنون این تعداد به بیش از 100کشور افزایش یافته است این بدان معنی است که وضعیت بین المللی هنوز در مورد این مساله از جدیت مورد نظر برخوردار نیست پس کمک‌های انسانی و حمایت از مهاجران و آوارگان چه شد؟

وی تاکید کرد: تروریسم خطری بر همه کشورهاست و هیچ فرصتی برای تردید در این زمینه نیست. پس مساله نابودی داعش سوریه نه فقط یک مشکل سوری بلکه مربوط به تمامی کشورهای جهان است و حوادث اخیر مصر، عراق، لبنان، فرانسه، بزرگترین شاهد بر آن است که داعش یک تهدید جهانی است.

وزیر خارجه عراق درباره مدت ابقای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در قدرت نیز گفت: مدت زمان تایید شده، یک سال و شش ماه است و ما بر این باوریم که این اصل به داعش فرصت می‌دهد اراضی جدیدی را اشغال کند و این طرح به نفع داعش است.

وی تاکید کرد: "راهی جز آتش‌بس و نابودی داعش و در نهایت سپردن سرنوشت دولت دمشق به مردم این کشور نیست."

این مقام وزارت خارجه عراق درباره گروه مخالفان سوری که در روند سیاسی سوریه شرکت می‌کنند گفت: این مخالفان باید از جمله شهروندان مخالفی باشند که در عملیات تروریستی شرکت نکرده باشند چه این گروه در داخل مرزهای سوریه باشند چه مقیم خارج از این کشور باشند. همچنین این گروه مخالف باید مشارکتی فعال داشته باشند و کشورها نیز نباید بر فعالیت‌های مخالفان سوری تسلط داشته باشند بلکه این روند باید توسط اراده ملی سوریه تعیین شود.

وی درباره مدت زمانی که استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه مشخص کرده گفت: وی نهایتا تا ماه پنجم سال آتی میلادی در راستای اتحاد مخالفان فعالیت می‌کند و ما نیز با آنان برای حصول این امر همکاری می‌کنیم؛ چرا که دی میستورا نماینده سازمان ملل است که مسیری دشوار پیشروی خود دارد و با موانع متعددی مواجه است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها