بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۵۸۱۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳
گزارشی از کتابخانه های مجازی
نید. امکان جالبی که این سامانه در اختیار شما قرار می دهد این است که با مشخص کردن محل زندگی تان می توانید به فهرستی از نزدیک ترین کتابخانه های محل سکونت تان دسترسی پیدا کنید.

تدبیر24 :یاسمن رضائیان -در دنیای امروز، پیدا کردن کتاب دلخواهتان به سادگی کلیک کردن است. کافی ست در سایت www.lib.ir (پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران) نام کتاب یا نویسنده ی آن را جست و جو کنید و از بین بیش از دوازده میلیون عنوان کتاب موجود در ۴۸۷ کتابخانه، کتاب مدنظرتان را پیدا کنید. با وجود این سهولت در دسترسی، سامانه اطلس کتابخانه های عمومی کشور کار را آسان تر کرده است. کافی ست به http://atlas.iranpl.ir بروید و با استفاده از جست و جوی نام کتابخانه و یا از روی نقشه و ماهواره به آسانی کتابخانه ی مورد نظرتان را مکان یابی کنید. سپس با استفاده از لینک کمکی که زیر هر کتابخانه درج شده است به کتاب ها و منابع اطلاعاتی آن کتابخانه دست یابید و به این ترتیب می توانید تمام کتابخانه های ایران را به دنبال کتاب مورد علاقه تان زیر و رو کنید. امکان جالبی که این سامانه در اختیار شما قرار می دهد این است که با مشخص کردن محل زندگی تان می توانید به فهرستی از نزدیک ترین کتابخانه های محل سکونت تان دسترسی پیدا کنید. کتابخانه های دیجیتال گزینه ی دوم مناسبی بعد از سامانه ی اطلس هستند. از طریق این کتابخانه ها می توانید فایل های پی دی اف کتاب ها را بیابید که البته محدودیتی در ارایه آن ها وجود دارد و آن این است که تمام کتاب های کاغذی موجود، فایل پی دی اف ندارند و شاید کتاب مورد نظر شما جزو این دسته از کتاب ها باشد. کتابخانه ی دیجبتال تبیان به آدرس http://library.tebyan.net با قرار دادن بیش از صد هزار منبع الکترونیکی رایگان به زبان فارسی، عربی و انگلیسی در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

کتابخانه ی دیجیتال نور به آدرس www.noorlib.ir در زمینه ی منابع و متون اصلی علوم انسانی فعالیت می کند. این پایگاه بیش از ۱۶ هزار جلد کتاب در زمینه ی علوم اسلامی، کلام و فلسفه، جغرافیا، تاریخ و سیره، فقه، اصول، اخلاق و عرفان، ادبیات و منطق، فرق و مذاهب اسلامی در خود دارد. امکان خوبی که این کتابخانه در اختیار کاربران قرار می دهد این است که در کنار متن تایپ شده ی کتاب، اسکن تمام صفحات قرار داده شده و به این ترتیب کاربر به تصویر نسخه ی اصلی نیز دسترسی پیدا می کند.

کتابخانه ی دیجیتال ملی به آدرس http://dl.nlai.irتمام امکانات کتابخانه ی ملی را در اختیار کاربر قرار می دهد.
کتابخانه دیجیتال مجلس به آدرس http://dlib.ical.ir به شما امکان جست و جو در فهرست نسخ خطی و چاپ سنگی، مجموعه ای از مطبوعات قدیمی، مجموعه ای از اسناد، مشروح مذاکرات مجلس شورای ملی و مجلس شورای اسلامی را می دهد.

کتابخانه دیجیتال موزه ملی ملک به آدرس http://www.malekdlib.org علاوه بر امکان جست و جوی پیشرفته، امکان سوال پرسیدن و راهنمایی آنلاین را فراهم کرده است. همچنین دو هزار نسخه خطی را در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
کتابخانه ی دیجیتال نهاد کتابخانه های عمومی کشور به آدرس www.libd.ir مجموعه ای از کتاب های فارسی، عربی، لاتین، چاپ سنگی و خطی و کتاب هایی به صورت فایل صوتی در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

سایت های خوبی که در زمینه ی مذهب به شما اطلاعات می دهند و می توانید زبان سایت را به فارسی، لاتین و عربی تغییر دهید.

سایت رافد للتنمیه به آدرس www.rafed.net

سایت الامام الرضا علیه السلام به آدرس http://lib.imamreza.ac.ir

و سایت های فارسی زبان یازهرا سلام الله علیها به آدرس www.yazahra.net

و امام مهدی «عج» به آدرس www.mahdinet.net

با مراجعه به آدرس www.booki.ir می توانید به خانواده ی بزرگ کتابخوان های حرفه ای بپیوندید. در این شبکه می توانید به طور روزانه در مسابقه های کتابخوانی شرکت کرده، کتاب های مورد علاقه ی خود را به دیگران معرفی و در مورد آنچه خوانده اید یا می خواهید بخوانید با دیگران بحث و گفت و گو کنید، نظر و نقد خود را بنویسید، به نقد و نظر سایر کاربران امتیاز دهید، از کتاب های برتر و پرمخاطب اطلاع پیدا کنید، به دوستانتان کتاب پیشنهاد دهید و از بانک کتاب با بیش از ۴۰۰ هزار عنوان استفاده کنید. در مرحله آخر و در صورت نیاز به خرید کتاب می توانید به کتاب های مورد نیاز خود را در سایت های فروش تخصصی کتاب سفارش دهید:

آدینه بوک به آدرس www.adinebook.com

کتاب فردا به آدرس www.fardabook.com

کتابفروشی به آدرس www.ketabforooshi.com

منبع: هفته نامه رفسنجان

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها