بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۵۸۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
رئیس جمهور در دیدار با نخست وزیر الجزایر
همه مسایل منطقه فقط از راه سیاسی و گفت وگو قابل حل و فصل خواهد بود و ایران و الجزایر با توجه به سوابق خود می توانند در این راستا همکاری و همفکری مؤثری داشته باشند.
تدبیر24 :دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در دیدار عبدالمالک سلال نخست وزیر الجزایر نظرات و مواضع ایران و الجزایر را در مورد مسایل منطقه از جمله در عراق، سوریه، یمن و همچنین شمال آفریقا نزدیک توصیف کرد.
وی گفت: همه مسایل منطقه فقط از راه سیاسی و گفت وگو قابل حل و فصل خواهد بود و ایران و الجزایر با توجه به سوابق خود می توانند در این راستا همکاری و همفکری مؤثری داشته باشند.
رئیس جمهوری، الجزایر را کشور دوست، همفکر و برادر جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: سطح همکاری های دو کشور در همه عرصه ها به ویژه اقتصادی، در سال های پیش رو باید به نفع دو ملت گسترش و تعمیق یابد.
روحانی ادامه داد: روابط اقتصادی دو کشور به ویژه با توجه به ظرفیت های مناسب موجود، در حد قابل قبول نیست و باید در دوران پساتحریم، بخشهای خصوصی و دولتی دو کشور برای گسترش سطح مناسبات اقتصادی تهران – الجزیره تلاش بیشتری کنند.
وی با اشاره به این که نام الجزایر در حافظه مردم ایران به عنوان ملتی قهرمان مبارزه با استعمار ثبت شده است، اظهار داشت: ایران و الجزایر در بخش های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دیدگاه های مشترکی دارند که می تواند بستر مناسبی برای ارتقاء سطح تعاملات دو کشور باشد.
رئیس جمهوری همچنین بخش های کشاورزی، معدن، فناوری و علمی و گردشگری و فرهنگی را از جمله بخش هایی معرفی کرد که می توانند سطح همکاری های مشترک را توسعه دهند.
روحانی خطاب به نخست وزیر الجزایر گفت: سفر شما به تهران و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در روزهای پیش رو در الجزایر، قطعا تحرک مناسبی برای ایجاد یک حرکت جدید در گسترش روابط دو کشور خواهد بود.

**نخست وزیر الجزایر: ایران قدرت قابل توجهی در منطقه است 
نخست وزیر الجزایر نیز در این دیدار ضمن تشکر و تبریک برگزاری موفقیت آمیز اجلاس سران کشورهای تولیدکننده گاز در تهران گفت: ایران قدرت قابل توجهی در منطقه است و بسیار خرسندیم که با رفع تحریم ها فرصت های بیشتری برای نقش آفرینی در راستای استقرار ثبات در منطقه پیش روی ایران قرار خواهد گرفت.
عبدالمالک سلال با بیان این که ایران و الجزایر پیوندهای تاریخی فراوانی دارند، اضافه کرد: هر دو کشور روابط مبتنی بر حسن نیت و تفاهم در عرصه سیاسی دارند که این روابط باید در عرصه اقتصادی نیز تجلی یابد.
وی اظهار داشت: ظرفیت های مناسبی برای گسترش روابط دو کشور وجود دارد که قطعا برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در الجزایر در روزهای آینده می تواند به بالفعل شدن این ظرفیت ها کمک زیادی کند.
نخست وزیر الجزایر در پایان تصریح کرد: الجزایر در خصوص مسایل منطقه ای از جمله لیبی، سوریه و عراق، با ایران مواضع مشترکی دارد.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها