بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۵۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
تدبیر24 :روزنامه انگلیسی زبان 'داون' درباره دیدار ولادیمیر پوتین با حضرت آیت الله خامنه ای نوشت: روسیه و ایران در مواضعی مشترک، با هرگونه تلاش خارجی برای تغییر حکومت و دولت سوریه به شدت مخالف هستند.
این روزنامه با تاکید بر مواضع مشترک ایران و روسیه در قبال بسیاری از مسایل منطقه ای از جمله موضوع سوریه، نوشت که دو کشور علاوه بر نزدیک بودن مواضع سیاسی، در تلاش هستند تا همکاری اقتصادی و تجاری خود را نیز به ویژه با توجه به شرایط مساعد ایجاد شده بعد از توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 و در دوران پساتحریم، بیش از پیش گسترش دهند.
روزنامه 'نیوز' هم با انتشار خبر این دیدار به عنوان تیتر صفحه اول خود و انتشار تصویری از این دیدار، به نقل از یکی از مقامات رسمی کاخ کرملین نوشت که در دیدار پوتین با آیت الله خامنه ای، هر دو طرف مخالفت صریح خود را با تلاش های خارجی برای ساقط کردن دولت بشار اسد اعلام کردند.
این روزنامه به نقل از مقام های روس نوشته است که رییس جمهوری روسیه و رهبر انقلاب اسلامی ایران دیداری بسیار سازنده داشتند.
نیوز نوشت: ایران و روسیه با هرگونه فشار خارجی برای دیکته کردن سناریوهای حل سیاسی برای مساله سوریه مخالف هستند و معتقدند که تنها مردم سوریه هستند که می توانند از طریق انتخابات بعد از اجرای آتش بس در این کشور، درخصوص سرنوشت کشورشان و دولت و رییس جمهوری آینده خود تصمیم بگیرند.
روزنامه 'اکسپرس تریبیون' نیز نوشت که آیت الله خامنه ای رهبر ایران در دیدار ولادیمیر پوتین، به او گفته است که آمریکا نقشه طولانی مدت برای تسلط بر سوریه و خاورمیانه دارد و باید با هوشمندی و تعامل نزدیکتر، آن را خنثی کرد. 
روزنامه 'نیشن' هم درباره این دیدار اینگونه نوشته است که روسیه و ایران هر دو با فشارهای خارجی برای تغییر دولت در سوریه مخالف هستند و این گونه مواضع و اظهارات مطرح شده از سوی آیت الله خامنه ای و ولادیمیر پوتین نشان می دهد که آنها به شدت مخالف خواسته های تکراری آمریکا، فرانسه، انگلیس و عربستان برای ساقط کردن بشار اسد از ریاست جمهوری در سوریه و جلوگیری از ایفای نقش او در آینده این کشور هستند.
روزنامه 'بیزنس ریکوردر' هم نوشت که پوتین در نخستین سفر خود به ایران طی هشت سال اخیر، مستقیم و بلافاصله پس از ورود به تهران، به دیدار آیت الله خامنه ای رفت و مقام های روس این دیدار 90 دقیقه ای را کاملا سازنده توصیف کردند و گفتند که اهمیت این دیدار موجب شد تا از زمان تعیین شده، طولانی تر شود. 
این روزنامه به نقل از یک سخنگوی کاخ کرملین نوشت که هر دو طرف در این دیدار مواضع کاملا مشترک به ویژه درخصوص موضوع سوریه داشتند.
روزنامه پاکستان آبزرو هم نوشت که رهبر ایران و رییس جمهوری سوریه در دیدار روز گذشته خود تاکید کردند که سرنوشت سوریه و دولت آن باید به دست مردم این کشور تعیین شود و هرگونه فشار خارجی برای تغییر حکومت در این کشور قابل پذیرش نیست.
رادیو دولتی پاکستان هم درباره این دیدار گفت که ایران و روسیه خواستار طرح بین المللی صلح برای پایان دادن به ناآرامی و جنگ در سوریه هستند.
این رادیو به نقل از مقام های رسمی روسیه اعلام کرد که هم ایران و هم روسیه خواستار حل سیاسی بحران سوریه هستند.
ولادیمیر پوتین که برای شرکت در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز ظهر روز گذشته - دوشنبه - وارد تهران شده بود، قبل از شرکت در این اجلاس، به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها