بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۵۸۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
وزیر کشور :
در حال حاضر جمع آوری این معتادان آغاز شده و شهرداری و سازمان بهزیستی کشور قول داده اند تا پایان سال جاری اقدامات جدی در این زمینه انجام دهند.
تدبیر24 :عبدالرضا رحمانی فضلی روز سه شنبه در حاشیه نشست خود با حضور خیران فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران افزود: امیدواریم تا پایان سال جاری اتفاقات خوبی در زمینه جمع آوری معتادان متجاهر رخ دهد. 
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص خرید و فروش و حتی مصرف مواد مخدر در متروی تهران افزود: موضوع توزیع مواد مخدر در این مکان ها مربوط به معتادان متجاهر است که به همین منظور ما با هماهنگی دستگاه های اجرایی ظرفیت جمع آوری این افراد را به 6 هزار نفر افزایش داده ایم و اکنون نیز جمع آوری وسیع آنها آغاز شده است. 
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ناجا نیز هر جا خرید و فروش مواد مخدر در کشور را مشاهده کند به عنوان یکی از اولویت های اصلی خود ، آنها را کشف و ضبط می کند.
وی در ادامه درخصوص جلسه با خیرین فعال در حوزه مواد مخدر نیز گفت: امروز جلسه ای با حضور خیران داشتیم و مقرر شد در این حوزه با استفاده از ظرفیت خیران به دنبال ساز و کار اجرایی مناسب در حوزه مواد مخدر باشیم. 
رحمانی فضلی افزود: موضوعاتی چون پیشگیری، درمان و صیانت از معتادان بهبودیافته با فعالیت مشترک با خیران اثربخشی بیشتری دارد، به همین منظور نمایندگانی از خیران و نمایندگانی از ستاد مبارزه با مواد مخدر به صورت مشترک جلساتی داشتند که قرار است در آینده ای نزدیک در اتاق بازرگانی جلسه مشترک دیگری برگزار شود تا در این زمینه مصوباتی داشته و به تصویب برسانیم تا مراحل اجرایی آن نیز پیگیری شود. 
وزیر کشور گفت: امیدواریم با نیت خیرخواهانه و مصلحت جویانه که خیران در حوزه درمان، آموزش، مسکن و دیه داشته اند، در حوزه آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد نیز نقش ویژه ای داشته باشند. 
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین درخصوص تولید مشروبات الکلی در برخی از مرزهای کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: در مرزهای غربی عمدتا این مشکل وجود دارد و نیروی انتظامی این موضوع را پیگیری جدی می کند که در عملیات 4 ماهه اخیر در غرب کشور در حوزه عراق یکی از محل های فعال در زمینه قاچاق مشروبات الکلی در قندیل عراق که موضوع توزیع مشروبات به ایران را داشتند، پاکسازی شد. 
رحمانی فضلی افزود: اکنون روند تولید و توزیع مشروبات الکلی کمتر شده است و نیروی انتظامی نیز فعالیت های جدی در این زمینه دارد.
محسن رفیقدوست نماینده خیران فعال در حوزه مواد مخدر نیز در حاشیه این نشست به خبرنگاران گفت: دولت اهتمام جدی برای کاهش آسیب های اجتماعی را دارد و امروز نیز جلسه ای برای موضوع پیشگیری، درمان و صیانت از اعتیاد تشکیل شده است چرا که ثابت شده با حضور مردم این معضل اجتماعی نیز حل خواهد شد. 
رفیقدوست ادامه داد: حضور مردم در حوزه آسیب های اجتماعی موثر است و برخی با این نیت به عرصه بیایند حتما کار انجام خواهد شد اما ما از رسانه ها برای فرهنگ سازی درخصوص کاهش آسیب های اجتماعی نیز کمک می خواهیم.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها