بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۵۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
تدبیر24 :سعيد اوحدي درباره سانحه تصادفي که روز گذشته در «حله» رخ داد، افزود: بر اثر برخورد يک دستگاه تريلي با خودرو «ون» حامل زائران ايراني در حله عراق، متاسفانه دو تن کشته و هشت نَفَر ديگر مجروح شدند که عمليات مربوط به انتقال آن‌ها به کشور درحال انجام است.
او پس از بازديدي که روز گذشته از مرزهاي مهران، چذابه و شلمچه داشت، از ترافيک سنگين جمعيت در مرز مهران خبر داد و توصيه کرد که در صورت امکان زائران اولويت خود را براي خروج از کشور به مرزهاي چذابه و شلمچه و پس از آن به مهران اختصاص دهند.
وي خدمات‌رساني به زائران را در سه مرز، در سطح عالي توصيف کرد و افزود: مشکلي که باعث کندي حرکت زائران شده، حضور افراد فاقد ويزا است. در مرز مهران شاهد تجمع حدود هزار زائر بوديم که بدون ويزا به اين گذرگاه مراجعه کرده بودند، تعدادي از آن‌ها آمده بودند که از مهران ويزا بگيرند، درصورتي که بارها گفته شده اين امکان در مرزها وجود ندارد.
اوحدي افزود: تعدادي از اين زائران مجبور شدند به شهرهاي خود برگردند. گروه ديگري هم بودند که به شايعات توجه نشان داده و به مرز آمده بودند که شايد بدون ويزا اجازه خروج دريافت کنند.
او همچنين با اشاره به حضور حدود ۸۰۰ زائر بدون ويزا در گذرگاه‌هاي چذابه و شلمچه، ادامه داد: در بازديدهاي مرزي، شاهد حضور گروهي ۳۰۰ نفره از اصفهان و شيراز بوديم که به شخصي به عنوان مدير گروه پول و گذرنامه داده بودند تا ويزا بگيرد و گروه جلوتر و بدون ويزا به مرز مراجعه کرده و سه روز هم معطل مانده بود. تجمع اين أفراد هم سبب آزار خودشان مي‌شود و روند حرکت و خدمات‌رساني به زائران اصلي را هم کند مي‌کند.
وي در ادامه با اعلام اينکه تا کنون بيش از ۶۰۰ هزار زائر ايراني وارد خاک عراق شده‌اند، از موافقت دولت عراق با افزايش زمان صدور ويزا تا ۹ آذرماه خبر داد و گفت: روزانه نزديک به ۱۰۰ هزار ويزاي عراق در کنسولگري‌ها و دفاتر راه‌اندازي شده به اين منظور صادر مي‌شود. ميانگين زمان صدور هر ويزا سه تا چهار روز است اما اگر هر دفتر و کنسولگري عراق روزانه 2000 ويزا صادر کند، زائري از اين سفر محروم نمي‌ماند.
وي اضافه کرد: رحم خدا محمود وند - محمد محمدوند و محمد ترکاشوند نيز سه مجروح اين حادثه هستند. - See more at: http://www.mojnews.com/fa/Miscellaneous/ViewContents.aspx?Contract=cms_Contents_I_News&r=1977187#sthash.bVgz9dor.dpuf
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها