بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۸۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۷
رئیس جمهور ترکیه:
شماری از بازرگانان ترک که برای شرکت در یک نمایشگاه تجاری به روسیه سفر کرد بودند، به دلیل وجود اشکال در ویزاهای آنها بازداشت شده‌اند.
تدبیر24 :به دنبال سرنگونی هواپیمای روسی توسط ترکیه و افزایش تنش بین دو کشور، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه به روسیه هشدار داده است که «با آتش بازی نکند.»

به گزارش تدبیر24 رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفته است: این بازی با آتش است که با بهانه قرار دادن حمله به داعش (گروه حکومت اسلامی) در سوریه، مخالفان میانه رو را که مشروعیت بین المللی دارند، مورد حمله قرار می‌دهند.

اشاره رییس جمهوری ترکیه به عملیات هوایی روسیه در سوریه علیه مخالفان حکومت بشار اسد در سوریه است.

رویترز در ادامه این گزارش می افزاید؛ رجب طیب اردوغان در سخنرانی خود در بایبورد، شهری در شمال شرقی ترکیه، هشدار داده است: «این بازی با آتش است و تا بدانجا ادامه یافته که شهروندان ما که به روسیه رفته‌اند مورد بدرفتاری قرار گرفته‌اند.»

طبق این گزارش،  شماری از بازرگانان ترک که برای شرکت در یک نمایشگاه تجاری به روسیه سفر کرد بودند، به دلیل وجود اشکال در ویزاهای آنها بازداشت شده‌اند.روسیه همچنین اعلام کرده است که سفر بدون ویزای شهروندان ترکیه به روسیه متوقف خواهد شد.

رییس جمهور ترکیه با اشاره به اینکه مسکو و آنکارا روابط مهمی دارند، تاکید کرده است: ما تمایلی نداریم به این روابط آسیبی وارد شود.

رجب طیب اردوغان  همچنین گفته است که احتمالا در نشست سران کشور‌ها درباره تغییرات اقلیمی در هفته آینده در پاریس با ولادیمیر پوتین رو در  رو گفت‌و‌گو خواهد کرد. این در حالی است که ولادیمیر پوتین از زمان سرنگونی این هواپیمای روسی حاضر به گفت‌و‌گو با رجب طیب اردوغان نشده است.

اردوغان گفته است، روسیه می‌بایست به دلیل نقض قلمرو هوایی ترکیه از آنکارا عذر خواهی کند.

در همین حال، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته است، از اول ماه ژانویه سال آینده میلادی مقرارات سفر بدون ویزای شهروندان ترکیه به روسیه به حال تعلیق در خواهد امد.

به گزارش تدبیر24 این اقدام می‌تواند به لطمه جدی به صنعت توریسم ترکیه وارد کند.

در همین زمینه، روسیه کنترل و نظارت بر واردات محصولات کشاورزی ترکیه را افزایش داده است.

ترکیه بامداد سه‌شنبه، یک فروند هواپیمای سوخوی ۲۴ متعلق به ارتش روسیه را سرنگون کرد؛ این نخستین بار در طی شش دهه گذشته بود که یک عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، یک جنگنده روسی را سرنگون می‌کرد.

روسیه این اقدام ترکیه را به «خنجر خوردن از پشت» تعبیر کرده و خواستار عذرخواهی ترکیه شده، اما ترکیه در مقابل می‌گوید که واکنش روس‌ها «احساسی» است و «زیبنده سیاسیون نیست».
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها