بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۵۸۲۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹
تدبیر24 :ساعده سیما در جمع دانشجویان دانشگاه شهرستان فردوس گفت: «باید با اعتماد به جوانان از توانایی ها و پتانسیل های ایشان در جهت توسعه کشور استفاده کرد. ما باید حق تجربه کردن را برای دانشجویان و جوانان  به رسمیت بشناسیم. جوانان ثمره انقلاب هستند، مگر می‌شود که به ثمرات انقلاب بی‌اعتماد بود؟»

این فعال اصلاح طلب با تاکید بر لزوم استفاده از پتانسیل جوانان توانمند در راستای توسعه کشور اضافه کرد: «اگر کسی امروز در کشور مدیر توانایی است و تجارب ارزنده‌ای دارد به این معنا نیست که هیچ وقت اشتباهی نداشته است. بلکه به این معنی است که کسانی در گذشته با اعتماد و حمایت از آن‌ها زمینه ایجاد یک مدیر توانا برای کشور را فراهم کرده‌اند.»

ساعده سیما که در نشستی با موضوع "حقوق و تکالیف دانشجو" در استان خراسان جنوبی سخن می‌گفت، ادامه داد: «جوان گرایی به معنای به حاشیه راندن نیروهای باتجربه و مسن نیست، بلکه باید تجربه نسل قدیم در کنار پویایی و شادابی نسل جدید قرار بگیرد. جریان دانشجویی نباید پیاده‌نظام احزاب باشد بلکه فعالین دانشجویی هستند که باید در احزاب تعیین کننده بسیاری از سیاست‌ها باشند و این امر همت فعالین دانشجویی فعلی و سابق را می‌طلبد. افرادی که از دانشگاه به احزاب بروند عموما روح آزاده‌تری دارند و اعتقادی‌تر عمل می‌کنند.»

این فعال اصلاح‌طلب در پاسخ به سوال دانشجویی که پرسیده بود چرا فضای مطالبه‌گری در دانشگاه ها وجود ندارد گفت: «باید این سوال را از کسانی بپرسید که هشت سال تمام منابع قدرت و ثروت را در اختیار داشتند. باید بررسی شود دولت گذشته چه بر سر دانشگاه آورده که امروز دانشجویان روحیه مطالبه‌گری خود را از دست داده‌اند. ظلمی که اصولگرایان به جوانان این کشور کردند فراموش شدنی نیست. اصلاح‌طلبی یعنی مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و از این جهت دانشجویان اصلاح‌طلب نیز باید نسبت به لزوم تحقق این امر در دانشگاه و جامعه حساس باشند.»

ساعده سیما در ادامه با اشاره به مسئولیت اجتماعی قشر دانشجو اضافه کرد: «فعالیت دانشجویی صرفا محدود و به معنای برگزاری همایش و نشست نیست. بلکه دانشجویان باید بدانند چگونه می‌توانند از روش‌های کم‌تنش و استفاده از فضاهای موجود در جهت رسیدن به اهداف مثبت خود بهره ببرند.»

عضو هیات موسس حزب ندای ایرانیان گفت: «بزرگترین بی‌صداقتی این است که کسی بخواهد به دروغ شعار جوانگرایی بدهد و در واقعیت بر مدار دیگری عمل کند. در اغلب کشورهای دنیا جوانان مسئولیت‌ها را بر عهده دارند و نسل پیشین در کنارشان مشورت می‌دهند، اما در کشور ما برعکس است و متاسفانه افراد مسئولیت را به جوانان کمتر واگذار می‌کنند و حداکثر از جوان‌ها به عنوان مشاور استفاده می‌کنند. در حالیکه این وضعیت لازم است اصلاح شود تا کشور بتواند پویاتر حرکت کند. در دوران دفاع مقدس هم بسیاری از فرماندهان نظامی ما جوانان بودند و دیدیم که چه حماسه‌هایی خلق کردند.»

این فعال اصلاح طلب ادامه داد: «من به دانشجویان حق می‌دهم که در بیان مطالبات خود ملاحظاتی داشته باشند. متاسفانه در هشت سال دولت گذشته کسانی وجود داشتند با کوچکترین درخواست‌های دانشجویان نامناسب‌ترین برخوردها را صورت می‌دادند. البته در دولت فعلی این فضا تا حدی بهبود یافته است.»

وی با بیان صدماتی که پدیده فرار مغزها طی سالیان گذشته به کشور تحمیل کرده است افزود: «در دولت قبل تصور می‌کردند اگر به جای عبارت فرار مغزها از عبارت مهاجرت فرهنگی استفاده کنند، دین خود را به جامعه دانشگاهی کشور ادا کرده‌اند. در صورتی که مسئولین در راستای اهداف کلان کشور برای این امر باید اقدامات جدی‌تری می‌کردند.»

این عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان بیان کرد: «تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری اجتماعی و لزوم برنامه‌ریزی فردی برای رسیدن به آرمان‌ها و ایده‌آل‌های اجتماعی باید از اولیت های نسل جدید دانشجویان باشد.»

ساعده سیما مشارکت دانشجویان در عرصه های سیاسی و اجتماعی را بسیار مفید دانست و اضافه کرد: «قطعا همان گونه که جوانان و به خصوص دانشجویان توانستند در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 موثر باشند، خواهند توانست با مشارکت در انتخابات پیش روی مجلس مانع از روی کار آمدن افرادی شبیه مسولین دولت قبل شوند.»

وی با اشاره به این نکته که هم در نظر امام خمینی(ره) و هم در نظر رهبر انقلاب دانشجویان باید نسبت به مسائل روز سیاسی تحلیل داشته باشند گفت: «رهبر انقلاب در جایی تاکید کرده‌اند که خدا لعنت کند کسانی را که تلاش می‌کنند دانشجویان سیاسی نباشند. این جمله به خوبی نشان دهنده اهمیت پرداختن به امور سیاسی از سوی دانشجویان است. البته باید در نظر داشت سیاسی بودن با سیاسی بازی منفعت‌طلبانه متفاوت است.»

این فعال اصلاح طلب گفتمان‌سازی را یکی از وظایف دانشجویان توصیف کرد و در این رابطه افزود: «وظیفه دانشجو علاوه بر درس خواندن، تفکر ساختن است. چه نهادی بیشتر از دانشگاه صلاحیت تولید فکر را دارد؟ اگز دانشجویان خود را باور کنند مطمئن باشید می‌توانند خدمات ارزنده‌ای برای کشور به انجام برسانند.»

این فعال دانشجویی سابق در پاسخ به پرسش دانشجویی که پرسیده بود چه طور می‌توانیم اعتماد به نفس خود را تقویت کنیم، اظهار داشت: «اعتماد به نفس ارتباط مستقیم با توانمندی‌های افراد دارد. هر چه قدر توانمندی‌های خود را افزایش دهید، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت. اتفاقا مقطع دانشجویی یکی از بهترین بستر‌های تقویت توانمندی های فردی است. تجارب و مهارت‌هایی که فرد در دوران دانشجویی کسب می‌کند اغلب تا پایان عمر همراه او می ماند.»

سیما تاکید کرد: «دانشگاه به شعور، شور و حضور دانشجویان زنده است. مسئولان دانشگاهی یادشان باشد که قهر دانشجو، نام و نشان دانشگاه را از یادها خواهد برد. کشور جز از راه اعتماد به جوانان به قله‌های پیشرفت نخواهد رسید.»

دانشگاه آزاد فردوس بیرجند خراسان جنوبی

دانشگاه آزاد فردوس بیرجند خراسان جنوبی

ساعده سیما انتخابات زنجان

دانشگاه آزاد فردوس بیرجند خراسان جنوبی

ساعده سیما دانشگاه خراسان جنوبی

حسبنا الله و نعم الوکیل

دانشگاه آزاد فردوس بیرجند خراسان جنوبی

دانشگاه آزاد فردوس بیرجند خراسان جنوبی


منبع : پویش
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
0
0
اصلاح طلبی یعنی فساد اخلاق و....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
0
0
اصلاحطلبی یعنی قیمت نفت 30 دلاری
یعنی وادادگی
یعنی شعارهای توخالی
متأسفم برای شهر فردوس
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها