بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۵۸۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
خشمی که باید هوشمندانه بروز کند
عربستان طبق قوانین داخلی خود تصمیم به یک اقدام گرفته است. نه به کشوری تعرض کرده و نه برخلاف قوانینش اقدامی انجام داده است. اما مردم ما با عدم کنترل خشم و عدم رفتار هوشمندانه به ساختمان عربستان حمله ور شده و به آن تعرض کرده اند. این می تواند بهانه خوبی برای شروع یک مقابله رو در رو در مجامع جهانی با آغازگری مداخله توسط ایران باشد.
تدبیر24 :محمدمهدی محمدی - در حالی که مدعیان حقوق بشر و آزادی بیان در مقابل کشتار بی رویه دولت های ظالم و جنگ افروزی های آنان بر علیه زنان و کودکان سکوت کرده و یا به اعلام بیانیه ای کوتاه بسنده کرده اند، این بار شاهد حرمت شکنی و برانگیختن احساسات شیعیان در جهان اسلام شدیم.

روز گذشته با اعلام خبر اعدام شیخ نمر، رهبر شیعیان عربستان جهان اسلام شوک جدیدی را از خاورمیانه دریافت کرد. این فاجعه بقدری سنگین و تاسف بار بود که علمای اهل تسنن نیز به آن واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.

پرداختن به مسئله شیخ شیعیان از این جهت دارای اهمیت است که در شرایطی که عربستان اوضاع نابسامان داخلی خود را که با انتقادات فراوانی روبروست نتوانسته حل و فصل کند و این بار پس از فاجعه منا، جنگ یمن و دخالت در جنگ عراق و سوریه در زمینی دیگر وارد کنشی حیاتی شده است.

از این رو برخی معتقدند که شرایط زوال این حکومت یکی پس از دیگری و با تکرار اشتباهات در حال برقرار شدن است و هر تصمیم اشتباه دولت سعودی گامی رو به جلو برای تسقیط آن به شمار می آید.

حال سوال مهم و اساسی اینجاست که طراحی سقوط دولت عربستان و یا ایجاد نا امنی بیشتر در منطقه چگونه به شرایط ثبات جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد می کند و چگونه می توان با این بازی، بیشترین نا امنی هدفمند را ایجاد و از آن بهره برد؟

مسلما و مشخصا حامیان تروریست و منفعت طلبانی که کسب سود و سرمایه های هنگفت را از فروش تسلیحات و ذخایر نفتی منطقه می برند، طراحان این ناامنی خواهند بود. در حالی که جمهوری اسلامی ایران با ثبات ترین کشور منطقه است، چرا نباید به جمع کشورهای نا امن بپیوندد و شرایط جنگی را تجربه نکند؟ چرا باید قدرت دیپلماسی خارجی ما چشم دشمنان را کور نکند و از دامن زدن به شرایط بحرانی بر حذر دارد؟

پس از موفقیت کشورمان در مذاکرات هسته ای و بر انگیخته شدن خشم سعودی ها از بر قراری ارتباط موثر ایران با جهان مسلما با تحریک امریکا کارشکنی ها و ایجاد فشار بر جمهوری اسلامی ایران از طرق مختلف و از کانال عربستان شدت گرفت.

دشمن بخوبی می داند که مردم ما در مقابل ظلم و اهانت به مقدساتش بسادگی عبور نخواهد کرد و به دنبال بروز عصبانیت و خشم خود دست به هر کاری خواهد زد. ازین رو با تحریک شیعیان به نفشه شوم خود عینت می بخشد و با اعدام شیخ شیعه، بازی را بگونه ای پیش می برد که خود را مبری از خطا و ایران را کشوری مداخله جو در جهان معرفی کند.

عربستان طبق قوانین داخلی خود تصمیم به یک اقدام گرفته است. نه به کشوری تعرض کرده و نه برخلاف قوانینش اقدامی انجام داده است. اما مردم ما با عدم کنترل خشم و عدم رفتار هوشمندانه به ساختمان عربستان حمله ور شده و به آن تعرض کرده اند. این می تواند بهانه خوبی برای شروع یک مقابله رو در رو در مجامع جهانی با آغازگری مداخله توسط ایران باشد.

چالشی جدید در دولت حسن روحانی که نگوییم مهمترین، حساس ترین چالش سیاست خارجی در دولت وی محسوب خواهد شد.

*مدیرمسئول

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها