بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۵۸۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
محمدجواد حق شناس :
در24 خرداد سال92ملت وحاکمیت بالاخره بهم رسیدند واگر این دولت زمین بخورد همه شکست می خورند
تدبیر24 :محمدجواد حق شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در دیداری با برخی اصحاب رسانه ضمن اشاره به ناحق بودن برخی رفتارها نسبت به این حزب و حصوصا روزنامه اعتماد ملی افزود : فشاری که بر حزب اعتمادملی وارد شد نا حق بود. در سال 88 مقر حزب پلمب شد. روزنامه اعتماد ملی بسته شد آن هم به این دلیل که احتمال وقوع جرم را می دادند که این یک مساله بی سابقه است. گرامی مقدم سخنگوی حزب در بازگشت از خارج از کشور مستقیم از فرودگاه روانه زندان شد ومحکومیت هم برای وی صادر شد. در هجمه به دفتر تهران متاسفانه برخوردهای بسیار زشتی شد و تمامی وسایل دفتر را بردند وما تشخیص دادیم که این موضوعات را رسانه ای نکنیم.
وی در مورد برخورد هایی که با سخنرانی های اصلاح طلبان می شود گفت: هدف گروه های فشار کاهش مشارکت مردم در انتخابات است. ما هم با تمام فشارها دفاتر رافعال کردیم ودر شرایط فعلی جلسات خود را به صورت فعال برگزار می کنیم.
وی افزود: در24 خرداد سال92ملت وحاکمیت بالاخره بهم رسیدند واگر این دولت زمین بخورد همه شکست می خورند. دو الگو برای انتخابات وجود دارد، الگوی سال 88 وسال92در سال 88 همه باختند ولی در سال92 همه بردند. می شود به سمت باخت باخت رفت یا برد برد و رسانه ها می توانندالگوی سال92 را به جامعه تزریق کنند.

به گزارش خبرنگار تدبیر24 در این دیدار رحیم ابوالحسنی عضو دیگر شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در خصوص دشورای هایی که برای رسانه ها وجود دارد گفت: یکی از راه های رفع این دشواری هایی که وجود دارد کسب قدرت بیشتر است. امیدوارم با گسترش قدرت اصلاح طلبان در جامعه تنگناهای اهالی رسانه کمتر شود. 

وی در مورد مشکلاتی که جامعه با آن مواجه است گفت: مشکلی که در جامعه وجود دارد فقدان دو عنصر است. در اول انقلاب شعار تعهد در برابر تخصص را می دادیم. اما امروز به نام تعهد تخصص را زیر پا گذاشتیم. تعهد را هم به حوزه دین بردیم. متدینین را به حوزه قدرت بردیم و عالمان علوم مختلف به خصوص علوم انسانی را حذف کردیم و از دو موضوع غافل بودیم. یکی اینکه اداره جامعه نیاز به تخصص خودش دارد. علوم دیگر غیر از انسانی نمی توانند مشکلات جامعه را حل کنند. مشکل دیگر این است که به این توجه نکردیم که ضمانت اجرای دین درونی است. در حالی که حوزه اجتماعی نیاز به کنترل بیرونی برای اجرای تعهدات دارد.
وی افزود: از دیگر مشکلات کنونی ما فقدان علم و اخلاق در جامعه است. علوم اجتماعی و انسانی در امور اجرایی حاکم شوند و افراد متخصص در راس آن قرار بگیرند. دین را که امکان تظاهر به آن وجود دارد به حوزه اخلاق باز گردانیم. 
ابوالحسنی در مورد جایگاه مجلس گفت: مجلس ازمهمترین نهادهای سیاسی در کشور است. نهاد مجلس دارای قدرت وسیعی است. یکی حوزه برنامه ریزی و ساماندهی کشور و هم حوزه نظارت بر این تصمیم گیری. برای اینکه این قدرت در مجلس بدست بیاید سه چیز لازم است. ساختاری که مجلس طبق قانون اساسی آن را دارد. دوم اینکه نیاز به فرهنگ سیاسی دارد. یعنی نمایندگان فقط به کار نمایندگی بپردازند. سوم اینکه کارایی یک نهاد به حضور نیروی نخبه در این سازمان است و مجلس ما از این ناحیه ضعف زیادی دارد. اینکه مجلس ما قدرت ندارد به خود مجلس باز می گردد. ناشی از نمایندگان ضعیفی است که در آن هستند. کسانی که توان نمایندگی ندارند. اگر در مجلس ده نفر مثل مطهری داشتیم جایگاه مجلس متفاوت بود. باید در جهت ارتقای کیفیت مجلس آینده تلاش کنیم. 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها