بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۵۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹

تدبیر24 :سومین همایش ملی سلامت معنوی با هدف هم اندیشی بین علمای دینی و اندیشمندان حوزه سلامت در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار شبکه مجازی آستان، دکتر فریدون عزیزی معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی کشور گفت : ادغام سلامت معنوی در نظام ارائه خدمات سلامت ضروری است.سلامت معنوی به عنوان 4 بعد سلامت باید در نظام ارائه خدمات سلامت قرار بگیرد.

دکتر عزیزی با اشاره به اینکه سلامت 4 جنبه زیستی ،اجتماعی،روانی و معنوی دارد و ارتباط بین این 4 بعد باعث می شود خدمات بهداشتی و سلامت را جامع نگاه کنیم افزود: در دهه های اخیر در اروپا احساس نیاز به سلامت معنوی دیده شده است.دیدگاه معنوی بر سلامت موجب ایجاد رفتارهای بهداشتی، حمایت های اجتماعی و اثرات مافوق طبیعی می شود.

 دکتر محمود عباسی دبیر اجرایی همایش ملی سلامت معنوی در ادامه گفت: اصلی ترین محورهای این کنگره سلامت معنوی و خانواده است همچنین سلامت معنوی در مدرسه، بهزیستی و در نظام مراقبت سلامت نیز حائز اهمیت است. سلامت معنوی برگرفته از آموزه های دینی ، شیعی و عرفان باید در پرتو اندیشه های ناب علمای دینی و متون اصیل اسلام رقم بخورد.

وی در ادامه بیان کرد: بدون تردید این همایش هماورد اندیشمندان حوزه دینی و نظام سلامت است که با تعاطی افکار و آراء بتوانند طرحی نو شکل دهند و فضای روشن تری را رقم بزنند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا مظاهری سیف عضو گروه سلامت معنوی با اشاره به این موضوع که معنویت مفهومی نوپدید است که در گذشته کاربرد زیادی در بین دین پژوهان نداشته است تصریح کرد: امروزه سلامت معنوی کاربرد گسترده ای پیدا کرده است . معنویت به عنوان یک علوم تجربی می تواند ریشه در منابع دینی داشته باشد و به ایجاد نهاد معنویت در جامعه در نتیجه اسلامی شدن جامعه کمک کند.

این عضو گروه سلامت معنوی در ادامه بیان کرد: با وجود نهادینه کردن معنویت می توان جامعه را به سوی تمدن اسلامی پیش برد آنچه امروزه تحت عنوان معنویت تلقی می شود به نوعی از ارزش های متعالی و فرامادی اشاره دارد.

به گفته مظاهری سیف، معنویت به عنوان یک علم اسلامی و انسانی به جنبه معنوی وجود انسان موضوعیت می دهد.بنابراین موضوع علم معنویت استعداد روحی انسان است که وجود و زندگی بشر را فراتر از محدودیت های مادی در قلمروی گسترده تر تحقق می بخشد.هدف علم معنویت تولید دانش مورد نیاز برای تامین سلامت معنوی است. بنابراین مسائلی از قبیل چگونگی شکوفایی معنوی، تاثیر رشد معنوی بر سایر ابعاد در زندگی، تاثیر واقعیت های معنوی بر سطوح مختلف وجود انسان (ذهن،جسم،روان) در علم معنویت قابل تحقق است.

دکتر عزیزی در پایان خاطر نشان کرد: برای بهبود سلامت جسمانی بایستی سلامت معنوی را تقویت کنیم و این مسئله آن چیزی است که در دانشگاه های اروپا و آمریکا در حال حاضر مهم قلمداد می شود. سلامت معنوی با شاخص های سلامت در ارتباط است .تغذیه سالم،طول عمر بیشتر،شادی،ارتقای سلامت روان از جمله تاثیرات سلامت معنوی است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها