بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۵۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲
تدبیر24 :محمدجواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با ندای ایرانیان، با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در جمع مردم قم و دعوت از هم مردم برای شرکت در انتخابات گفت: این پیام یک مخاطب خاص دارد و یک مخاطب عام؛ مخاطب عام این پیام تمام ایرانیانی هستند که دارای شناسنامه، هویت و تابعیت ایرانی هستند. زن و مرد، پیر و جوان، مسلمان و غیرمسلمان، شیعه و سنی، تحصیل‌کرده و غیر تحصیل‌کرده، ترک و کرد و لر و ترکمن، عرب و فارس و همه اقوام مشمول این سخن می‌شوند.

حق‌شناس با بیان اینکه این سخن ایشان اشاره به یکی از حقوق مسلم ایرانیان است، خاطرنشان کرد: در قانون اساسی بر این مسئله تأکید شده است که تمامی ایرانیان در برابر قانون برابر هستند. یکی از حقوق مسلم ایرانیان هم حق انتخاب است که در تمامی دوره‌های انتخابات می‌توانند حضور داشته باشند و فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

او در تشریح حقوق برابر مردم در انتخابات، اظهار داشت: هفتم اسفند از عالی‌ترین مقام‌های کشور گرفته تا تمام مقام‌های عالی‌رتبه علمی مثل پروفسور سمیعی دارای حق رأی هستند و از سوی دیگر ما شاهد هستیم که حتی صندوق‌ها به زندان‌ها می‌رود و از آن‌ها نیز رأی‌گیری می‌شود. حتی فرض کنید فردی قرار است صبح هشتم اسفند اعدام شود، اما روز هفتم اسفند باز هم حق رأی دارد و رأی او با نخبه‌ترین فرد کشور و یا عالی‌ترین مقام نظام برابری می‌کند.

این عضو حزب اعتماد ملی در مورد پیام سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مردم قم، یادآور شد: این سخن رهبری در سال 92 هم مطرح شد و اولین نوع از این گونه سخنان بود که در جمهوری اسلامی با این صراحت مطرح می‌شد و پیش از آن بی‌سابقه بود. هر چند در سخنان ایشان پیش از این هم همیشه بر مشارکت و حضور حداکثری مردم تأکید می‌شد اما این سخنان جدید بود.

حق‌شناس با اشاره به برخی دیدگاه‌ها در رد جمهوری اسلامی و تأکید بر حکومت اسلامی، اظهار داشت: از سوی دیگر این سخن رهبری خط بطلانی بر یک تئوری کشید که توسط برخی تئوری‌پردازهایی که قبلاً مدافع حکومت اسلامی بودند در مخالفت با جمهوری اسلامی مطرح می‌کردند.

او اضافه کرد: ما در آثار حضرت امام و صحبت‌های شهید مطهری و شهید بهشتی نیز شاهد بودیم که در دفاع از جمهوری اسلامی مطالب صریحی را مطرح می‌کردند، در واقع تفکری که می‌خواهد حکومت اسلامی را مقابل جمهوری اسلامی قرار بدهد، به دلیل دیدگاه‌های صریح امام به حاشیه رفت و منزوی شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در تشریح دیدگاه‌های حامی حکومت اسلامی متذکر شد: آن تفکر می‌گفت ما 5 میلیون رأی مطهر را که به اقشار خاص جامعه تعلق دارد، به میلیون‌ها رأی آحاد مردم ترجیح می‌دهیم اما می‌بینیم در سخنان اخیر رهبری با شفافیت و صراحت، نه تنها آن ایده به حاشیه رانده می‌شود بلکه خط بطلانی بر آن کشیده شد.

حق‌شناس همچنین در ادامه اظهار داشت: اما این پیام رهبری مخاطب خاص هم داشت. این سخن لوازمی همراه خودش دارد. وقتی که همه ایرانیان برای شرکت در انتخابات دعوت می‌شوند، در این سخن، یک پیام وجود دارد که ما خواستار حضور حداکثری همه مردم ایران در پای صندوق رأی هستیم،‌ اما پیام درون آن این است که آیا با نامزدهایی که بتوانند فضا را رقابتی کنند، روبرو هستیم یا خیر.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تأکید کرد: من فکر می‌کنم وظیفه نهادهای نظارتی است که خودشان را با روح پیام رهبری همراه کنند. اگر قرار است همه ایرانیان پای صندوق‌های رأی بیایند آیا باید دوباره سراغ همان استدلال‌های طرفدار حکومت اسلامی رفت؟

وی افزود: ما شاهد بودیم در مقطعی نهاد نظارتی برای انتخابات خبرگان یک حوزه انتخابیه، تنها یک نامزد را تأیید کرده بودند،‌ این سؤال پیش آمد که آیا می‌توان به آن نام انتخابات گذاشت. البته این روند بعداً اصلاح شد.

حق‌شناس با تأکید دوباره بر پیام رهبر معظم انقلاب در مورد انتخابات و حضور همه مردم، خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم نهادهای مجری قانون و نظارتی باید به این سمت حرکت کنند که اگر خواهان محقق شدن این پیام هستند، باید روح این پیام را دریافت کنند و به راحتی از آن عبور نکنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم همه ایرانیان در یک انتخابات حضور داشته باشند اما نامزدهایی از میان طیف‌ها و برنامه‌ها و دیدگاه‌های متفاوت در اداره کشور در آن انتخابات حضور نداشته باشند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات، همچنین افزود: در واقع باید نمایندگی احزاب، جریان‌های فکر در انتخابات حضور داشته باشند و به بهانه‌های مختلف امکان برگزاری یک انتخابات رقابتی را از دست ندهیم. زمانی که قرار است سلیقه‌های مختلف در انتخابات حضور داشته باشند باید نامزدهایی با سلایق و رویکردهای مختلف نیز در رقابت انتخاباتی شرکت کنند.‌
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها