بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۵۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲

تدبیر24 :فرصت 20 روزه شورای نگهبان از امروز 27 دی ماه برای دریافت شکایت از داوطلبین رد صلاحیت شده و اظهارنظر قطعی و نهایی درباره کلیه داوطلبان آغاز شد.

فرصت 7 روزه هیات‌های نظارت استانی برای رسیدگی به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده توسط هیات‌های اجرایی و اظهارنظر در مورد صلاحیت دیگر داوطلبان روز شنبه(26 دی) به پایان رسید و از امروز فرصت 20 روزه شورای نگهبان برای دریافت شکایت از داوطلبین رد صلاحیت شده و اظهارنظر قطعی و نهایی درباره کلیه داوطلبان آغاز شد.

کسانی که رد صلاحیت شده‌اند سه روز فرصت دارند تا شکایت خود را به شورای نگهبان اعلام کنند.

اسامی تعدادی از نمایندگان فعلی ردصلاحیت شده در انتخابات مجلس

تعدادی از نمایندگان فعلی مجلس طبق نظر هیات های نظارت بر انتخابات در استان های مختلف ردصلاحیت شده و یا اینکه صلاحیت آنها احراز نشده است.

برای مشاهده این اسامی به این آدرس مراجعه شود.

تایید صلاحیت 760 داوطلب نمایندگی مجلس در تهران

علی اصغر ناصربختمعاون سیاسی انتظامی فرماندار تهران گفت: هیات نظارت استان تهران صلاحیت 760 نفر را در تهران تایید کرده است.

وی اظهار کرد: ما امروز نامه‌ داوطلبانی که صلاحیت آنها تایید نشده است را از طریق پست به دست آنها می‌رسانیم و سپس نامه‌ی داوطلبان تایید صلاحیت شده را ارسال می‌کنیم.

تایید صلاحیت 46 نفر از کاندیداهای نمایندگی مجلس در ایلام

عبادالله باقریمدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام از تایید صلاحیت 46 نفر از کاندیداهای نمایندگی استان ایلام در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وی با بیان اینکه 4 نفر از حوزه انتخابیه‌ ایلام و 2 نفر از حوزه انتخابیه‌ دهلران انصراف داده‌اند، از عدم احراز صلاحیت 53 نفر خبر داد.

51نفر از کاندیداهای خراسان‌شمالی تایید صلاحیت شدند

خیرالله ترخانیدبیر ستاد انتخابات خراسان‌شمالی گفت: 51نفر از کاندیداهای ثبت نامی در این استان از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند و 22 نفر رد صلاحیت و 19 نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

تایید صلاحیت 44 درصد از کاندیداها در استان مرکزی

شکرالله حسن‌بیگی رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: 56 درصد از نامزدهای انتخاباتی استان مرکزی رد صلاحیت شدند.

وی افزود: در بین کاندیداهای معرفی شده از هیات اجرایی به هیات نظارت صلاحیت 44 درصد از کاندیداها مورد تائید قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع 334 نامزد حاضر در صحنه انتخابات استان مرکزی 148 نفر تأیید صلاحیت شده و 186 نفر رد صلاحیت یا مشمول عدم احراز شدند.

تأیید صلاحیت 99 کاندیدای مجلس در استان زنجان

حسین میرزاپور رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان گفت: صلاحیت 99 کاندیدای مجلس در این استان تایید شد و 49 نفر در این مرحله رد صلاحیت و 35 نفر عدم احراز صلاحیت شده‌اند.

صلاحیت مرتضی اشراقی احراز نشد

صلاحیت مرتضی اشراقی نوه بنیان گذار انقلاب اسلامی که برای نمایندگی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام کاندیداتوری کرده بود، برای تصدی این سمت احراز نشد.

تایید صلاحیت 31 نفر در استان هرمزگان

بهروز اکرمی رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان از اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی به فرمانداری‌های حوزه‌های اصلی استان هرمزگان خبر داد و گفت: از مجموع 101 نفر ثبت نامی 12 نفر انصراف دادند و 89 نفر باقی ماند که از این تعداد 31 نفر توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.

تایید صلاحیت 44 کاندیدای مجلس دهم در استان سمنان

محمدرضا میرزایی رئیس ستاد انتخابات استان سمنان از تایید صلاحیت 43 درصد داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه چهارگانه استان سمنان خبر داد و گفت: در مجموع از 109 کاندیدای تایید شده در هیات‌اجرایی، 44 نفر در هیات نظارتی تایید شدند.

وی اظهار کرد: از تعداد 109 داوطلب دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان سمنان، جدای از 7 نفری که انصراف داده بودند، 18 نفر ردصلاحیت شده و صلاحیت 40 نفر نیز احراز نشده است.

تایید 21 نفر در حوزه انتخابیه رفسنجان و انار

فرماندار رفسنجان گفت: از ۳۸ نفر کاندیدای مجلس شورای اسلامی برای حوزه انتخابیه رفسنجان و انار ۲۱ نفر تأیید صلاحیت شدند.

حمید ملانوری اظهار کرد: 38 نفر برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه رفسنجان و انار داوطلب شدند که دو نفر انصراف دادند. بر اساس اعلام هیئت نظارت استان از مجموع ۳۶ نفر باقیمانده 8 نفر رد صلاحیت، 7 نفر عدم احراز صلاحیت و 21 نفر تأیید صلاحیت شدند.

211 نفر در کرج تایید و 17 نفر رد صلاحیت شدند

محمدتقی ایرانی فرماندار کرج از تایید صلاحیت 211 نفر، رد صلاحیت 17 نفر و انصراف سه نفر از داوطلبان شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان خبر داد.

تایید صلاحیت 144 نامزد انتخابات مجلس در گلستان

معاون سیاسی استاندار و رئیس ستاد انتخابات گلستان گفت: هیات نظارت شورای نگهبان در مجموع 144 نفر از نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را در این استان تایید صلاحیت کرد.

علی اصغر طهماسبی تعداد انصرافی‌ها را در استان گلستان 14 نفر اعلام کرد.

5 نفر در حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد تأیید صلاحیت شدند

فرماندار جیرفت گفت: از 9 نفر کاندیدای مجلس شورای اسلامی برای حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد 5 نفر تأیید صلاحیت شدند.

وی افزود: بر اساس اعلام هیئت نظارت استان از مجموع 9 نفر، یک نفر رد صلاحیت و 3 نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

صلاحیت 222 داوطلب انتخابات مجلس در خوزستان تایید شد

رییس ستاد انتخابات خوزستان گفت: در این استان صلاحیت 222 نفر از داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هیأت مرکزی نظارت احراز شده است.

فرج‌الله خبیر اظهار کرد: 623 نفر در این دوره انتخابات نام‌نویسی کردند که تعداد 571 نفر از آن‌ها در هیات‌های اجرایی تأیید صلاحیت شدند که 92 درصد تعداد مجموع افراد نام‌نویسی در انتخابات هستند.

12 داوطلب نمایندگی در حوزه انتخابیه اسدآباد تایید صلاحیت شدند

فرماندار شهرستان اسدآباد از تایید صلاحیت ١٢ نفر از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه این شهرستان توسط هیات مرکزی نظارت بر انتخابات خبر داد.

مسعود بکایی اظهار کرد: در شهرستان اسدآباد ٢٠ نفر داوطلب نمایندگی شدند که ١٢ نفر تایید صلاحیت شده است.

وزارت کشور درباره رد صلاحیت شده‌ها با شورای نگهبان مذاکره می‌کند

سیدحسین هاشمی استاندار تهران با اشاره به جلسه صبح روز یکشنبه خود با وزیر کشور درباره اعلام بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای مجلس شورای اسلامی گفت: به شخصه این میزان رد صلاحیت‌ها را انتظار نداشتم.

وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم فضا، فضای آلوده‌ای باشد. باید اجازه دهیم افراد مسئول در وزارت کشور با شورای نگهبان مذاکره کنند و افرادی که صلاحیت‌شان احراز نشده و احیانا حقی از آن‌ها ضایع شده است، در مدت 20 روز صلاحیت‌شان دوباره بررسی شود و به عرصه انتخابات بازگردند.

رابطه معناداری بین گرایش‌های سیاسی و رد صلاحیت شدگان وجود ندارد

محمدرضا تابش نماینده اصلاح طلب مجلس تاکید کرد که رابطه معناداری بین نمایندگان فعلی ردصلاحیت شده از گرایش های مختلف وجود ندارد.

وی گفت: اطلاعات بنده در مورد رد صلاحیت‌ها مربوط به نمایندگان فعلی مجلس از گرایش‌های مختلف است.

به گفته وی، تایید و یا ردصلاحیت‌ها مربوط به نمایندگان فعلی با نگاه جناحی و گروهی نبوده و تقریباً رد و تایید صلاحیت‌ها به یک میزان بوده است، البته بیشتر بحث عدم احراز و نه رد صلاحیت بوده است.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها