بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۵۸۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
تدبیر24 :آخرين آمار منتشر شده از سوي فدراسيون بين‌المللي ديابت، رقم افزايش ديابت در منطقه خاورميانه و شمال افريقا را طي 25 سال آينده 2 برابر اعلام  کرده است.

به گزارش خبرنگار شبکه مجازی آستان در گفت و گو با دکتر اسدالله رجب رئیس انجمن دیابت ایران گفت: آمارهای منتشر شده از سوی فدراسیون بین المللی دیابت نشان می دهد که از 35 میلیون و 400 هزار نفر افراد مبتلا به دیابت این تعداد به 72 میلیون و 100 هزار نفر خواهد رسید.

دکتر رجب در ادامه افزود: در حال حاضر بیش از 415 میلیون نفر از افراد بزرگسال در سراسر جهان به دیابت مبتلا هستند. از این رو می توان گفت تا 25 سال آینده تعداد افراد دیابتی به  643 میلیون نفر خواهد رسید.

وی با اشاره به وضعیت افراد دیابتی در ایران نیز ادامه داد: در ایران نیز که در منطقه خاورمیانه قرار دارد بیش از 12 درصد جمعیت افراد بزرگسال به دیابت مبتلا هستند.

رئیس انجمن دیابت ایرا با اشاره به راهکارهای اندیشیده شده گفت: در حال حاضر راهکار انتخاب شده جامعه علمی جهان پیشگیری از شیوع و عوارض ناشی از دیابت است که جز با برقراری آموزش میسر نخواهد شد. با آموزش می توان از شیوع دیابت و بروز عوارض آن و در نتیجه هدر رفت هزینه های کلان جلوگیری کرد.

دکتر رجب با بیان اینکه در طی سال های اخیر در روستاهای اقماری کلان شهرها آمار افراد مبتلا به دیابت افزایش داشته است بیان کرد: انجمن دیابت ایران قرار است سمینارهایی با موضوع پیشگیری از دیابت را در این مناطق برگزار کند.

لازم به ذکر است، دیابت نوع 1 در نوجوانان بیشتر شیوع داشته که نوعی بیماری خودایمنی به شمار می رود در نتیجه این افراد را در سن نوجوانی درگیر می کند و دقیقا هیچ راه درمانی وجود ندارد و این افراد مجبور هستند از همان ابتدای شروع بیماری انسولین تزریق کنند. همچنین دیابت نوع 2 که در بزرگسالان بیشتر به چشم می خورد زمینه ارثی داشته و به علت مقاومت پیدا کرن سلول های بدن به انسولین این افراد را درگیر می کند.

رئیس انجمن دیابت ایران در پایان خاطر نشان کرد: چاقی،اضافه وزن و کم تحرکی نیز در علاوه بر فاکتور ژنتیک در بروز این بیماری نیز دخیل است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها