بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۵۸۵۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳

تدبیر24 :اولین کنفرانس خدمات حفاری ایران، امروز در حالی برگزار شد که این رویداد علی‌رغم استقبال شرکت‌های داخلی فاقد برنامه بوده به گونه‌‌ای که نه تنها هیچ یک از مقامات مسئول در این عرصه شرکت نکرده بودند بلکه چهارچوب مشخصی برای راهبری برنامه‌های دو روز گردهمایی این حوزه وجود نداشته است.

نکته تأمل‌برانگیز و خارق‌العاده این کنفرانس حضور محمدرضا مقدم معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت به عنوان سخنران اصلی این رویداد بود که به دلیل عدم سنخیت با موضوع مورد برگزاری مورد تعجب حاضران و فعالان شرکت‌های داخلی قرار گرفت.

نکته‌ای که با سخنان بی‌محتوا و خالی از مسائل فنی و راهبردی این بخش تردیدها در مورد انگیزه برگزاری این گونه از کنفرانس‌ها را بیش از پیش به واقعیت نزدیک ساخت.

علی‌رغم رویه مرسوم در برگزاری کنفرانس‌ها که شخصیت‌های برتر موضوع رویداد در نوبت صبح به ایراد سخنرانی، اهداف، رویکردها و چشم‌انداز آن عرصه می‌پردازد اما مجری این کنفرانس پس از اولین سخنرانی ، مدعوین حاضر را به پذیرایی و بازدید از نمایشگاه دعوت کرد تا برای ادامه برنامه و انتخاب نفرات سخنران در کنفرانسی که بیش از 70 شرکت داخلی در قالب‌های مختلف آن را مورد حمایت‌های مالی و معنوی قرار دادند و شماری از شرکت‌های چینی در آن حضور داشته چاره‌اندیشی جدیدی شود.

نکته قابل توجه در برگزاری این کنفرانس عدم استقبال و حضور مهندس جوادی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بود که پیش از این در تبلیغات کنفرانس از طرف شرکت مجری بخش خصوصی مورد تأکید قرار گرفته بود.

اینک که وزارت نفت دولت یازدهم که به اعتقاد خود  بنای این معماری مأموریت‌های خود را بر مدیریت اثربخش بخش‌های مختلف صنعت نفت  و تولید دستاوردهای جدید متفاوت از دولت‌های گذشته قرار داده است جای تعجب است که حتی دستور‌العملی ساده در خصوص برگزاری این گونه رویدادها که عمدتا در عرصه بین‌المللی با هدف ایجاد هم‌افزایی و تولید انگیزه بیشتر در چرخه توسعه اقتصاد کشور دنبال می‌شود در اختیار ندارد و هیچگونه ابزار نظارتی نیز برای مدیریت بخش‌های حاشیه‌ای که اعتبار واقعی صنعت نفت در این گونه برنامه‌های نمایشی مورد خدشه قرار می‌دهد به کار نبسته است، آنچنان که از منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید پیداست صنعت نفت به عنوان پیشران بخش اقتصادی کشور ضرورت دارد تا با به کار بستن گونه ای هوشمندی مضاعف و اثربخش ، ضمن جلوگیری از نمایشگاه‌های تجاری گونه امروز (کنفرانس خدمات حفاری ) از صدمات و لطمات بیشتر به انگیزه سرمایه های ملی انسانی موجود و نیز دلسوزان این بخش که تأمین منافع ملی و احقاق حقوق حق ملت خصوصا در میادین مشترک دنبال می‌کند جلوگیری نماید.

منبع : نفت ما
برچسب ها: تدبیر24 ، نفت ما
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها