بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۵۸۶۱۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
تدبیر24 :سام سکوتی بداغ - اصول مذاکره حکم می کند دو طرف با اراده ي رسیدن به تصمیم مشترک و اختيار برای اخذ تصمیم در زمان مذاکره، گرد هم آيند و اگر یک طرف با پیش شرط های سنگین قدم به اتاق مذاکره بگذارد، هرگز تصمیم مرضی الطرفینی وصول نخواهد شد.
وقتی موضوعی هر دو طرف را درگیر می کند و یا سود و زیانی در آن متوجه طرفین است، اولين قدم در میان عقلا، انتخاب مذاکره برای حل آن مشکل است و در جهان سیاست و اقتصاد نيز "مذاکرات" نقش راهبردی و مهمی را بازی می کنند.
جمهوری اسلامی ایران از روز پیروزی نظام تا به امروز درگیر چندین دور مذاکرات سنگین و طاقت فرسا بوده است و هر زمان که وزرای لایقی جریان را مدیریت کرده اند، نتایج قابل توجه و مردم شادکنی را در برداشته است .
حال که کام مردم ایران بار دیگر از تدبیر دولت امیدآفرین شیرین شده است و پس از مذاکرات فشرده ي قطعنامه ي ۵۹۸ و جنگ عراق، ظریفی پیدا شد و عراقچی ها را با تخت روان همراه خود کرد، بار دیگر رنگ و عطر عقلانیت بر فضای مذاکرات پاشید و جهان را متوجه باور ایرانیان به مذاکره به جای تقابل كرد و ایران را غرق در شادی و سرور نمود. چرا نتوانیم مدل مشابهی را در داخل کشور خود تجربه کنیم ؟ چرا نتوانیم بر سرِ موضوعات مورد مناقشه به جای تقابل، مذاکره کنیم؟
شاید امروز بزرگترین اتفاق پیش روی کشور عزیز ما انتخابات باشد که مانند قوی ترین داروی سیستم ایمنی حاکمیت شناخته می شود و آبرو و وجه بین المللی هر کشوری را در همراهی مردم با حاکمیت در شرایطی همچون انتخابات می بینند، می تواند مبنای مذاکرات داخلی قرار بگیرد تا برخی از تقابل های بی نتیجه که جز بی اثر کردن نقش مردم و دلسرد کردن جامعه نقش ديگري ندارند، برای همیشه برچیده شود.
مذاکرات ملی به نظر، بهترین گزینه روی میز در جناح های سیاسی کشور در روزهای پیش رو باشد تا یکبار برای همیشه میز را از گزینه های به درد نخوری که سالهاست روی میز خاک می خوردند پاک کنند و مسیر توسعه را در کنار یکدیگر ریل گذاری کنند تا شاید آرامش بین المللی با همدلی داخلی همراه شود و ایران عزیز و جمهور مردم، جناح های سیاسی را همراه یکدیگر در ساختن کشور و فراهم کردن آسایش آنها ببینند تا دعواهای کسب قدرت و فتح پاستور و بهارستان.
فراهم کردن حضور گسترده ي مردم پای صندوق های رأی خواسته ای است که هم بنیانگذار انقلاب، هم رهبری فعلی نظام و هم کارگزاران نظام بر آن تأکید داشته و دارند و لازمه ي حضور فراگیر، داشتن گزینه ای برای انتخاب است که به تدبیر زعمای قوم و عقلای کشور فراهم خواهد شد.
مذاکرات داخلی شاید به تسلط به زبان انگلیسی نیازی نداشته باشد و حقوق بین الملل هم چاره ساز نباشد، اما بی شک به ظریف کاری های فراوانی نیاز خواهد داشت و تنها سوالی که باقی می ماند این است که آیا آقای روحانی، ظریف دیگری در کابینه دارد که این امر مهم را به ایشان بسپارد؟
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
سیاوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
0
2
کسی بهتر از شخص اقای روحانی برای تدبیر مذاگرات داخلی نداریم
Javad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
0
2
اقاي جهانگيري هم گزينه مناسبي هستند براي مديريت مذاكره با داخلي ها
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
0
1
ما در داخل کشور نیاز به سازش، برابری و مردم سالاری و قانون مداری داریم.هرکدام از این چهار وجه اگر اجرا نشوند،اجرای عوامل دیگه موجب نارضایتی رو هم ممکنه بدنبال داشته باشه.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها