بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۵۸۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴
تدبیر24 :گردهمایی رسانه‌های چین و ایران عصر امروز ٢ بهمن ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جعی از مدیران رسانه ای ایران و چین برگزار شد.

"جیانگ جان گو یو" رییس نهاد اطلاع رسانی شورای دولتی چین در این نشست با اشاره به سفر رییس جمهور چین به ایران بیان کرد: دولت چین اهمیت بسیاری برای دیدار رئیس جمهور خود از ایران قائل است، مدت زیادی است که رسانه‌های چین در پی گزارش‌ها، برنامه‌های زیادی برای انعکاس رابطه‌ی دوستی چین و ایران اختصاص داده‌اند و محیط مطلوبی را برای دیدار رئیس جمهوری چین از ایران فراهم کرده‌اند.

او ادامه داد: امیدوارم رسانه‌های ایرانی حاضر به اتفاق رسانه‌های چین با اعزام بهترین خبرنگاران خود و افزایش گزارش‌های زنده و برجسته به طور مشترک وضعیت مطلوب همکاری‌های دوستانه‌ چین و ایران که مبنی بر منافع مشترک و بُرد بُرد، دو طرف است را به خوبی نشان بدهند.

این مسوول چینی با بیان اینکه "رسانه" سفیر دوستی و برقرار کننده تبادلات فرهنگی است، ادامه داد: امیدوارم رسانه‌های دو کشور همچنان با داشتن رویکردی باز و جامع با یکدیگر در ارتباط باشند و با کمک آن فرهنگ، سنت دیرینه و ویژه خود را به نمایش گذاشته و در دفاع از آن با کلیه تبعیض‌ها و تعصبات علیه یک ملت و یک مذهب مخالفت کنند.

رئیس دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین در عین حال با ابراز امیدواری از اینکه تبادلات رسانه‌های چین و ایران به سطح بالاتری برسد بیان کرد: اکنون مردم چین برای ساخت همه جانبه، جامعه مرفه‌تر و تحقق رویای شکوفایی ملت چین به طور خستگی‌ناپذیر تلاش می‌کنند، برای تحقق این هدف رئیس جمهوری چین ایده‌ جدید توسعه با رویکرد به نوآوری، حفاظت از محیط زیست‌، اجرای سیاست درهای باز و کمک به بهره برداری مشترک را تنظیم و مطرح کرده است.

او همچنین گفت: در عین حال چین همکاری با جهان به ویژه کشورهای آسیایی از جمله ایران را افزایش خواهد داد تا فرصت‌های بیشتری را برای توسعه جهان به ویژه کشورهای آسیا فراهم کند. ما انتظار داریم بتوانیم در کنار دوستان ایرانی با بهره برداری از هر فرصتی برای توسعه، آینده را زیبا خلق کنیم و در این راستا امیدواریم که رسانه‌های ایران و چین فعالانه فرصت ساز ‌، ظرفیت ساز و عرصه‌های جدید برای همکاری دو طرف را دنبال کنند و به طور همه جانبه عینی و زنده، داستان دوستی چین و ایران را به نمایش گذاشته و فهم شایانی را در تعمیق دوستی سنتی مردم دو کشور و همکاری و توسعه آنها به خود اختصاص دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین با پشتیبانی از تبادلات و همکاری‌ رسانه‌های چین و ایران فعالانه تسهیلات لازم را برای ایران آماده خواهد کرد.

رئیس دفتر مطبوعاتی شورای دولت چین در پایان گفت: ما همچنان سعی خواهیم کرد با برگزاری نشست‌های مختلف میان دو کشور زمینه را برای تبادلات و همکاری شما ایجاد کنیم. علاوه بر این تعداد تحصیل کرده‌های ایرانی از جمله مقامات مطبوعاتی و اصحاب رسانه را در چین افزایش خواهیم داد و برای تحصیل این افراد در چین کمک هزینه در نظر خواهیم گرفت.

وی در پایان از مدیران رسانه‌ حاضر در این جلسه درخواست کرد تا برای تهیه و تولید مطلوب گزارش‌های دیدار رئیس جمهوری چین از ایران و کمک به روابط دوستانه چین و ایران و همکاری رسانه‌های دو کشور نظرها و پیشنهادهای بیشتری را مطرح کنند.

در این مراسم برخی از مدیران رسانه‌ای ایران - همچون مدیران مسئول روزنامه های اطلاعات، ایران، سلامت و...، و خبرگزاری های ایسنا، ایرنا و...-، نیز به تبادل نظر با همتایان چینی خود پرداختند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها