بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۵۸۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱

تدبیر24 :نامه جمعی از زنان اصلاح طلب به رئیس جمهور درخصوص رد صلاحیت گسترده  کاندیدهای دوره دهم مجلس شورای اسلامی :


جناب اقای دکتر حسن روحانی 

رییس جمهوری محبوب جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام 

حضرتعالي در نطق تاریخی مورخه سی آذر 1394 در مقام ریاست جمهوری، زنان را ترغیب به حضوری تاریخ ساز برای به نمایش گذاردن مشارکت شایسته سالارانه به جهانیان کردید و معاون محترم شما سرکار خانم مولاوردی نیز در روزهای پایان ثبت نام از تمام زنان ایران زمین که در خود شایستگی و صلاحیت حضور در عرصه انتخاب شوندگي را مي بينند دعوت كردند تا اين فرصت تاريخي را مغتنم شمرده و با پيوستن به حركتي كه براي تشكيل مجلسي همزبان با ملت و همدل با دولت پیش آمده؛ دين خود را به ميهن اسلامي شان ادا نمايند.

 جناب اقای رییس جمهور ، 

در این راستا و با احساس نیاز و درک اقتضای شرایط فعلی کشور، مسولیت شناسانه و دلسوزانه، زنان اصلاح طلب، بر اساس مشي و شیوه ی اعتدال و اصلاحی که در پیشینه دارند با اعتماد به پشتيباني و حمايت همه جانبه شما گام در عرصه انتخابات نهادند و نهضت ثبت نام حداکثری جهت رقابتی گسترده در میان شایستگان براي تشکیل مجلس کارآمد را راه اندازي و مديريت کردند تا دین خود را ادا کرده باشند.

زنان اصلاح طلب بر اساس باور به اين فرموده امام خميني : "مرد و زن باید با هم این خرابه را بسازند. همچنین اینکه فرمودند زن باید شجاع باشد و در مقدرات اساسی مملکت دخالت بکند " و اعتقاد به اين فرمايش رهبر انقلاب : "اگر کسی صلاحیت داشت او را رد نکنیم و به او میدان بدهیم بی‌توجهی به این نکته، ضد حق‌الناس است." وارد عرصه انتخابات شدند. اما با كمال تاسف و ناباورانه شاهد رد صلاحيت هاي گسترده كه مبنای اعلامی بسیاری از آنها به اتهام و اعمال سلیقه بيشتر شباهت دارد تا ارزيابي توانمندي و شايستگي نامزدي انتخابات مواجه شده اند.

 جناب آقای روحانی، جنابعالي در مقام حقوقدان آگاه به دقايق و موازين قانون بهتر از ما مطلع و مستحضرید؛ وفق مفاد قانون اساسی و قانون انتخابات خصوصا اصل‌ شصت‌ و دوم‌ قانون اساسی و مواد 28 الی 30 قانون انتخابات، و نیز ماده 50 این قانون، و مصرحات مندرج در آن اعم از تاکید بر حقوق شهروندی شامل حق انتخاب شدن و انتخاب کردن افرادی که در چارچوب قوانین مربوطه و بر مدار قانون عمل كرده اند؛ تاييد و رد صلاحيت ها بايد بر اساس استنادات قانونی و مستندات موضوعي باشد، شوربختانه، امروز اما با خیل گسترده ای از رد صلاحیت هايي مواجهیم که فاقد استنادات شفاف قانوني و قابلیت اثبات هستند . كانديداهايي با سوابق روشن و بعضا نمايندگان ادوار سابق مجلس شوراي اسلامي را به انواع وابستگی ها و انتساب عدم التزام هایی محكوم و منتسب كرده اند كه حتی مردم عادي جامعه را هم دچار حيرت و بهت زدگي نموده است .

جناب اقای رییس جمهور؛

ما زنان اصلاح طلب، در راستاي احقاق حقوق تضييع شده، اعتراض به رد صلاحیت هاي گسترده را حق قانوني خود دانسته و شكوه نزد شما اورده ايم و با تاسی به تاکید ات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت رعایت حق الناس، درخواست رسیدگی عاجل حضرتعالی به "پرونده ی ملی" در خصوص رد صلاحیتهاي گسترده ايي را داريم كه به زعم ما بيش از انكه منطبق بر نصوص قانوني باشد بر اساس نگرش هاي جناحي صورت گرفته است. ما از جنابعالي انتظار و تقاضا داریم به وکالت از ملت ایران در دفاع از حقوق شهروندي درقبال رد صلاحیت هاي گسترده خصوصا زنان اين مرز و بوم كه به مثابه توهین به تمامي زنان شایسته ی این سرزمین است در این موضوع ورود کنید تا بيش از اين شاهد مسلوب شدن حقوق شهروندی ایشان نباشیم و از مصادره و تسخیر و انحصار شرایط سیاسی کشور به نفع طیفی در نقاب قانون پیشگیری گردد.

 

و من الله التوفیق /جمعی از زنان اصلاح طلب/ 30 دی 1394

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها