بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۵۸۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
احمد حکیمی پور :
تدبیر24 :نائب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از عدم توجه نسبت به تخریب بافت تاریخی و هویتی تهران گفت: اماکن تاریخی شهر تهران باید به عنوان هویت و میراث تاریخی ثبت و حفظ شوند؛ ولی این درحالی است که پول‌های هنگفت صرف هزینه‌های غیر ضروری می‌شود و خانه‌های تاریخی در تهران تخریب می‌شوند.

احمد حکیمی پور در گفت‌وگو با خبرنگار«شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به وضعیت خانه‌های تاریخی در تهران گفت: خانه‌های تاریخی هویت فرهنگی تهران قدیم هستند که متاسفانه در سایه بی‌توجهی سازمان‌ها و نهادهای مربوطه به حفظ و نگهداری این بناهای ارزشمند بسیاری از آنان از بین رفته‌اند و تعداد کمی هم که تاکنون باقی مانده‌اند حتی علی رغم ثبت ملی در آستانه نابودی قرار دارند.

وی با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان مرتبط شهر تهران به حفظ و مرمت خانه‌های تاریخی با اشاره به وضعیت تاسف بار خانه مینایی‌ها واقع در محله منیریه گفت: خانه مینائی یکی از آثار فاخر شهر تهران و متعلق به دوره قاجاریه در محله منیریه است که دارای سند تاریخی است و حتی این اثر در فهرست آثار ملی کشور قرار دارد؛ ولی متاسفانه از همان ابتدا سازندگان ساختمان‌ها بدون توجه به قدمت این خانه قصد خریداری و تخریب بنا را داشتند که بنابر پیگیری‌های صورت گرفته وارثان خانه اجازه ثبت ملی آن را می‌دهند و قرار می‌شود تا منزل از آنها خریداری شود که علی رغم وعده داده شده تا کنون این خانه تاریخی خریداری نشده است.

وی افزود: متاسفانه این مسله ای است که برای دیگر اماکن و خانه‌های تاریخی تهران با آن رو به رو هستیم و این درحالی است که همواره مسئولان مدیرت شهری و میراث فرهنگی تهران وعده‌های بسیاری برای حفظ و مرمت بافت‌های تاریخی داشته‌اند ولی آنچه اکنون مشهود است اینکه اماکن تاریخی در انبوه مشکلات بافت‌های فرسوده به فراموشی سپرده شده و یکی پس از دیگری در معرض نابودی قرار دارند.

وی تاکید کرد: آنچه برای ما مهم است اینکه تا زمانی که نتوانیم هویت و اصالت تاریخی پایتخت که الگوی دیگر شهرها قرار دارد را حفظ کنیم نمی‌توانیم به حفظ هویت فرهنگی در نسل جوان بپردازیم و این موضوعی مهم است که فراموش شده است.

حکیمی پور افزود: شاید عده ای به خرده گیری بپردازند که اکنون با وجود مسائل دیگری که در شهر تهران با آن رو به رو هستیم ، خرید و مرمت یک مکان تاریخی از چه اهمیتی برخوردار است ولی باید گفت که آنچه مهم است اینکه حفظ اماکن تاریخی و دارای اصالت به حفظ هویت شهری و آرامش محلات کمک می‌کند و موجب حفظ انسجام فکری و روانی ساکنان یک محله و البته نظم بخشی به هویت نسل بعد می شود.

وی تصریح کرد: من درخواست می کنم تا مسئولان سازمان میراث فرهنگی و شهرداری تهران به هم افزایی برای توجه به حفظ و مرمت اماکن و آثار تاریخی و هویتی تهران بپردازنند؛ چرا که در غیر این صورت در آینده ای نزدیک دیگر اثری از هویت تاریخی تهران باقی نخواهد ماند و نسل آینده هیچ گاه برای این قصور ما را نمی‌بخشند.

حکیمی پور در پایان گفت: امیدوارم که در برنامه ششم توسعه نگرش خوبی نسبت به حفظ میراث فرهنگی و تاریخی کشورمان وجود داشته باشد تا بتوانیم با نگاه و برنامه ریزی مناسب در کنار سایر مسائل و مشکلات به این موضوع هم به صورت جدی بپردازیم.

به گزارش ایسنا، خانه مینایی‌ها با 480مترمربع مساحت مربوط به دوره پهلوی و در خیابان ولیعصر (عج) قرار دارد و این خانه از معماری ارزشمندی برخوردار است، چنانچه همه نشانه‌های معماری قدیم ایران، از آب انبار و اتاق‌های زمستانه و تابستانه گرفته تا طاقچه، آینه‌کاری و حوض قدیمی را دربرگرفته است.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها