بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۵۸۶۵۹
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
تدبیر24 :جمعی از دانشجویان و کارشناسان و فارغ التحصیلان رشته پیراپزشکی در اعتراض به مصوبه اخیر وزارت بهداشت درخصوص جذب دانشجو در رشته های بهداشت و پیراپزشکی بدون کنکور در  مقطع کاردانی نامه ی را خطاب به دکتر هاشمی نزد تدبیر24 ارسال کردند. به گزارش تدبیر24 متن نامه به شرح زیر است :

بسمه تعالی

باصلوات برمحمد وآل محمد
وزیر محترم بهداشت،درمان وآموزش پزشکی
جناب آقای دکتر هاشمی

احتراما ضمن ادای احترام به تمام خدمت گزاران حوزه سلامت و سربازان گمنام این حوزه که همواره در راس خدمت رسانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده اند به استحضار می رساند، دانشجویان علوم پزشکی اردبیل با توجه به مصوبه اخیر وزارت بهداشت،درمان و اموزش پزشکی مبنی بر پذیرش کاردانی (رشته های بهداشت عمومی,بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای,هوشبری,مامایی,اتاق عمل و علوم ازمایشگاهی ورادیولوژی وفناوری اطلاعات سلامت و ...)در مجتمع های عالی سلامت سراسر کشور با تعهد خدمت چندین ساله، باتوجه به جمعیت بالای نیروی جویای کار در این رشته ها با مدرک کارشناسی و بالاتر,آن هم با مدرک کاردانی,مراتب نارضایتی و شکایت از این مصوبه را به دلایل زیر اعلام می داریم:
1- جناب آقای دکتر هاشمی, وزیر محترم بهداشت، این روزها تصمیمات عجولانه در حوزه بهدادشت وپیراپزشکی,بصورت روزمره بر پیکره ی مظلوم متخصصین این حوزه فرود می آید.این بارهم این تصمیم مجدد اوج نارضایتی را در بین کارشناسان  بهداشت وپیراپزشکی کشور بوجود آورده است. آیا از جمعیت بالای جویای کار در این رشته ها در سراسر کشور خبر دارید؟ با چه سیاستی مجدد هزینه هنگفتی برای دوره آموزشی برای دیپلمه های کشور آن هم بدون کنکور سراسری اتلاف می شود؟
2- جناب آقای وزیر، اگر هدف شما بومی گزینی است، مگر نمی شود یک نیروی بهداشت وپیراپزشکی فارغ التحصیل و آماده به کار را تنها چند ماه در محل های مربوطه به کار گرفت و وی را مسلط به محدوده مربوطه کرد؟ حال اینکه در هر شهر و استانی جویای کار در رشته های بهداشت وپیراپزشکی وجود دارد.
3- جناب آقای وزیر، اگر چنانچه این هدف را دارید که سطحی ترین ارایه دهندگان خدمات را از نیروهای بامدرک بالاتر قرار دهید چرا پست های  بهورزی را به این نیروهای پذیرش شده واگذار نمیکنید و یا از نیروهای کاردان بهداشت  سراسر کشور استفاده نمیکنید؟مگر این نیست که این نیروها بعد از تعهد کاری خود می توانند در مقطع کارشناسی مشغول به کار شوند؟ آیا فکر آن روز را  کرده اید دیپلمه هایی که روزی بدون کنکور براساس مصوبه شما مشغول به کار شده اند،در رقابت با نیروهای بهداشت وپیراپزشکی که در شرایط سخت، از سد کنکور سراسری گذشته اند و در این رشته ها مشغول به تحصیل شده اند؟
جناب اقای وزیر،آیا حضرتعالی باخبرید که تمام دبیران بورد های این رشته ها با پذیرش اینگونه مخالف هستند، حال این اقدام چه نگاه تخصصی به ماجرا است؟
4- جناب آقای دکتر هاشمی، تکلیف فارغ التحصیلان بهداشتی و پیراپزشکی ودانشجویان درحال تحصیل چه می شود؟مگر چه جایگاههای شغلی در شرایط کنونی برای این صنوف وجود دارد که این نیروهای تازه جذب شده هشت سال تعهد خدمت دارند؟آیا از فارغ التحصیلان این رشته ها در مقاطع کارشناسی ارشد باخبرید؟چرا هیچ فکری به حال این نیروهای علمی قوی  بهداشت وپیرا پزشکی نمی کنید که باید به بهانه ی مقطع دکتری و آن هم احتمال عضو هیات علمی شدنشان، بیکار بمانند و دست به شغل آزاد بزنند.
5- جناب آقای وزیر سالانه هزاران دانشجو در مقطع کارشناسی بهداشت وپیرا پزشکی  با گذراندن دهها واحد درسی، این نیروها فارغ التحصیل می شوند و به جمعیت بیکار این رشته افزوده می شوند حال تاسیس مجدد رشته کاردانی و تکنسین که برای سالهای اوایل انقلاب بود چه ضرورتی به بازکشت به عقب است؟ مگر چند سال قبل این مقطع از نظام سلامت رخ برنبست؟اگر هدفتان بهبود حوزه بهداشت است چرا از پتانسیل نیروی انسانی جویای کار استفاده نمی کنید؟
6- جناب آقای دکتر هاشمی وزیر محترم بهداشت،اقدام چالش برانگیز جذب نیروی کاردانی از بین دیپلمه ها در بیشتر استان های کشور آن هم با معدل پایین و بدون آزمون سراسری، اقدامی بهت برانگیز برای جامعه بهداشت کشور بود که این عمل باعث افت شدید جایگاه علمی رشته های بهداشت وپیرا پزشکی  می باشد. حال اینکه اصلی ترین دلیل این مصوبه بومی بودن نیروهاست. حال توجه نشده است این افراد از دیپلمه های کشور با کمترین نمرات و ... انتخاب می شوند و تنها پیوست آن مصاحبه است و در کمتر از چند دقیقه جواز جذب وی در رشته های کاردانی پیراپزشکی وبهداشت فراهم می شود.
مع الوصف دانشجویان بهداشت وپیراپزشکی  علوم پزشکی اردبیل، ضمن ادای اعتراض  نسبت به جذب نیروهای کاردانی از بین دیپلمه ها، با توجه به جمعیت بالای بیکار این رشته ها، اقدام رخداده را توهین به خود می دانند و توقف سریع این مصوبه را خواستارند.
انتظار می رود وزارت بهداشت با داشتن نقاط قوت قابل تحسین خود از جمله اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت، افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی ،گسترش عدالت در دسترسی به خدمات بهداشتی و... را با تصمیمات بحثبرانگیز خود را با توجه به جمعیت بالای جویای کار بهداشت و پیراپزشکی  کشور و نداشتن زیر ساخت های لازم متوقف وتجدید نظر  کند و بجای این گامهایی جدید، در راستای جایگاه علمی و معنوی این رشته ها احترام بگذارد.
باشد که دانشجویان شاهد عملی شدن هرچه بهتر شعار تدبیر وامید باشند.

*مشخصات صاحبان نامه نزد تدبیر24 محفوظ است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۲۱
محمد نظری
|
-
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
0
1
ممنون و سپاسگزاریم
دیاکو
|
-
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
0
1
به امید روزی که وزارت بهداشت از درمان جدا بشه
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
0
0
!!!!!!
واقعا که
واقعا برای این سیستم نظارتی بهداشت متاسفم.فکر نمیکنم جناب دکتر هاشمی از این قانون خبر داشته باشند. چون خود دکتر، یکی از فعالان در زمینه بهداشت و درمان هست و به سلامت مردم و جامعه خیلی توجه میکنند ... اگر هم بدونند و هیچ عکس العملی نشوون ندهند یعنی واااتتی بر سلامت جامعه مون ... واااااای بر سلامت نسل آینده مون ...... واااای بر تک تک خانواده های مهین اسلامیمون .......
پريناز پناهى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
0
1
سلام واقعا داره درمورد ماها که زحمت کشيديم نامردى ميشه خواهشا پيگيرى کنين,ممنونو تشکر
علی کریمی
|
Russian Federation
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
0
1
با عرض سلام و خسته نباشید
بنده کارشناس بهداشت حرفه ای از دانشگاه شهید بهشتی تهرانم و درحال حاظر نیز دانشجوی ترم اخر ارشد Hse و به دلیل نبود کار در استان خودم استان گلستان در حوزه سلامت راهی شهر تهران شده ام. و در این شهر مشغول به کارم به دلیل نبود کار دقت فرمایید به دلیل نبود کار و استخدامی
الان با این دسته گل جناب وزیر موندیم چیکا کنیم اخه با چه استنادی با چه امکان سنجی ؟!
فک کنم دوران تصمیمات یهویی بدون تفکر گذشته باشه
آکو نظری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
1
1
فارغ التحصیل های بیچاره مخصوصا بهداشت تا حالا که وضیعت شغلی مناسبی نداشتن با این طرح ورزارت بهداشت باید یا راننده تاکسی شن یا اینکه دست فروش تو بازار.
لیلا
|
-
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
0
1
واقعا اقای لاریجانی تو معاونت بهداشت دارن چیکار میکنن؟؟؟؟
اردلان
|
-
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
0
1
واقعا طرح غیر کارشناسی شده ای هستش
علی وکیلی
|
-
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
0
1
بر اساس صوابق تحصیلی و مصاحبه و معاینه واسه جذب این کاردانا ببین چه پارتی بازی بشه
دانشجوی منتقد
|
-
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
0
1
اعتراض دانشجویان بهداشتی کشور به جذب نیروی کاردان بهداشت از بین دیپلمه ها قطع نخواهد شد.
یک دانشجوی مطالبه گر دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت:بعد از ارسال نامه بیش از بیست دانشکده بهداشت کشور به وزیر بهداشت,هنوز یک نامه هم بطور رسمی جواب نگرفته است.
سعیدی با بیان اینکه وزیر بهداشت همواره از مطالبه گری در چارچوب عرف سخن میگوید گفت:وزارت بهداشت اگر خواستار عقلانیت در مطالبه گری است,چرا پاسخ مطالبه چندین روزی ما را نمیدهد.
این دانشجو باتاکید براینکه بااتمام امتحانات دانشجویان,امتداد مطالبه گری بهداشتی ها به جد پیگیری می شود خاطر نشان کرد:ما بهداشتی ها مصممیم که این طرح مضحک با توجه به جمعیت بالای جویلی کار بهداشتی یا باید لغو و یا پست های بهداشتی به فارغ التحصیلان بومی همان شهر داده شود.
کدام عقل سلیمی حاضر است قبول کند که بسیاری از جویای کاران بهداشتی در یک منطقه بومی منتظر یک استخدامی اند ولی وزارت بهداشت مجدد کاردان بهداشتی بگیرد و به انها در همان منطقه تعهد خدمت بیش از شش سال بدهد.
این دانشجو مخالفت صریح اعضای هیات علمی دانشگاهها را یاداور شد و یاداور شد:وزارت بهداشت خودش میداند که تمام اعضای بورد رشته های بهداشت صراحتا با این طرح مخالفت کرده اند ولی چه سیاستی باعث شده است جمعیت بالای نیروی بهداشتی جویای کار را فراموش کند.
سعیدی در اخر با انتقاد از جامعه بهداشتی خاموش نسبت به این طرح افزود:برایمان جالب است هزاران نیروی بهداشتی حاضرند خفت را بپذیرند و ببینند جایگاهشان با دیپلمه هایی که حتی دانشگاه علمی کاربردی و پیام نور هم قبول نشده اند یکی است.
وی اضافه کرد:در یکی از شهرهای استان خوزستان به شخصه شاهد بودم 90 درصد دیپلمه های جذب شده حتی تفاوت بیماری واگیر دار با غیر واگیر را یاد نداشتند حال قرار است وظایف خطیر بهداشتی از جمله واکسیناسیون,بازرسی های بهداشت محیط,مراقبت مادر و کودک و...به این افراد داده شود.
گفتنی است وزارت بهداشت با تصویب طرح تربیت نیروی کاردان بهداشتی از بین دیپلمه های کشور که حداقل رتبه ها در کنکور سراسری اخیر را کسب کرده اند را در دستور کار قرار داده است و باتوجه به جمعیت بالای جویای کار بهداشتی در تمام مناطق محروم کشور,به انها تعهد خدمت شش ساله و بیشتر داده است و درقبال اموزش انها شهریه میگیرند.
sasan
|
-
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
0
1
امیداورم لغو بشه این طرح
علی رعنایی
|
-
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
0
1
با با یکی جلو این وزیرو بگیره این جوری پیش بره کل دانشجوارو از دولت زده میکنه
علیرضا
|
-
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
0
1
طفلی بهداشتیا یه وزارت خونه به اسمشونه ولی از سر تا زیرش زیر سلطه پزشکاس
بهداشتیا این همه دکترای مدیریت بهداشت و اقتصاد بهداشت و.... دارن ولی اکثر پستای مدیریتی وزارت بهداشت دست پزشکایی که اصلا از الف الفبای مدیرتم به گوششون نخورده
حامی دانشجو 1111
|
-
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
0
1
تقاضای دانشجویان از وزیر برای لغو جذب بدون کنکور کاردانی رشته‌های بهداشت:کاردان بهداشت، بدون کنکور
دی‌ماه است و ماه امتحانات. بیشتر دانشجویان سرگرم خواندن درس‌هایشان هستند، اما دانشجویان کارشناسی بهداشت این روزها به‌جای فکر به امتحانات نگران فردایشان هستند.این بار انگار نوبت به دانشجویان کارشناسی بهداشت شده است تا نسبت به مصوبه‌های آموزشی جدید اعتراض کنند. بعد از مصوبه‌ای که در 28 آذر به دانشگاه‌ها مبنی بر پذیرش دانشجو در رشته‌های بهداشت عمومی، محیط حرفه‌ای اتاق عمل، مامایی، علوم آزمایشگاهی و بهداشت دهان و دندان ابلاغ شد، دانشجویان این رشته‌ها نسبت به این مسئله معترض شدند.
ج.ع دانشجوی ترم 7 کارشناسی بهداشت عمومی است که می‌گوید در میان بحبوحه امتحانات باید نگران این باشد که فردا، بعدازاینکه همه این امتحانات را به‌خوبی گذراند، می‌تواند جایی مشغول به کار شود؟ آیا وزارت بهداشت جایی را برای او در نظر دارد، زمانی که می‌خواهد بدون کنکور کاردان بهداشت تربیت کند؟!
دانشجوی بهداشت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
0
1
سلام..وزارت بهداشت خوابه؟چرا جواب این همه دانشجو رو نمیده؟
علوم ازمایشگاهی 93
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
0
0
باشد که تدبیر وامیدی در برنامه های وزارت بهداشت باشد
لیلا فارغ التحصیل مهندسی بهداشت محیط
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
0
0
خواهشا شما که رسانه خودتون صدای تدبیر می دونید این درد دل ها رو به گوش رئیس جمهور و مقامات برسونید
مهندس Occupational Health
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
0
0
سیستم تو ایران یه جوریه تا کار به تجمع و تحسن فیزیکی نرسه هیچ توجهی نمیکنن یعنی درخواست ونامه نگاری مدنی کشک و این جوری خودشون غیر مستقیم مردمو به بلوا و شورش دعوت می کنند
ممد حسین دانشجوی برق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
0
0
دانشجوای کارشناس بهداشت و پیرا پزشکی تشریفرمایی شما رو به جمعیت بیکارین کشور تبریک وتهنیت میگم
1111
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
0
0
به نظر من هم تاسيس مجدد مقطع کارداني در شرايطي که يک بار برداشته شده صحيح نيست ...استفاده از نيروي کاردان فقط و فقط به خاطر پايه حقوقي بسيار پايين‌تر از مقطع کارشناسي است و دليل ديگري ندارد
حسين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
0
0
واقعا طرح غير كارشناسي هست
من خودم فارغ التحصيل بهداشت هستم وبيكار .هركجا هم كه به من نياز داشته باشند حاضرم براي فعاليت وخدمت برم.
واقعا خيلي ظلمه كه ما با اين همه سختي تحصيل كرديم واين همه منتظر استخدامي ها بوديم حالا افرادي را با مدرك ديپلم جذب ميكنند وبا تعهد استخدامي.
ان شالله كه مشكل حل شود
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها