بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۸۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
تدبیر24 :پیوند عضو یکی از موفق ترین و پذیرفته ترین روش های درمانی در بیماران نارسایی پیشرفته اعضا به شمار می رود.

به گزارش شبکه مجازی آستان، دکتر سید امیر حسین توکلی متخصص روانپزشکی و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی کشور در خصوص پیشرفت روش های جراحی گفت: امروزه روش های نوین جراحی باعث پیشرفت در حوزه پیوند عضو شده است. همچنین ارائه داروهای جدید جلوگیری کننده از رد پیوند نیز میزان موفقیت را چشمگیرتر کرده است.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی کشور در ادامه بیان کرد: در حوزه پیوند عضو و اهدا قوانینی برای بیماران فوت شده یا بیماران مرگ مغزی مسلم شده است. از این رو بیمارستان های مجهز برای پیوند اعضا بعد از کسب اجازه کتبی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمی توانند از اعضای سالم بیماران مرگ مغزی بر طبق نظر کارشناسان برای بیماران مبتلا به نارسایی پیشرفته استفاده کنند.

وی با اشاره به تبصره های قانونی مهم در این راستا افزود: در این زمینه 3 تبصره مهم وجود دارد.

تبصره1:تشخیص مرگ مغزی توسط کارشناسان متخصص در بیمارستان های مجهز دانشگاه های دولتی صورت می گیرد. این کارشناسان با حکم وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به مدت 4 سال منصوب می شوند.

تبصره2: اعضای تیم های تشخیص مرگ مغزی نبایستی عضویت تیم های پیوند کننده را به عهده داشته باشند.

تبصره 3: پزشکان تیم از جهت جراحات وارده بر فرد مشمول دیه نخواهند شد.

دکتر توکلی با اشاره به اعضا و نسوج قابل اهدا در بیماران مرگ مغزی ادامه داد: ارگان های حیاتی مانند ریه ها،کبد،لوزالمعده، قلب،کلیه و روده از بیماران مرگ مغزی قابل برداشت و پیوند است همچنین نسوجی مانند قرنیه ها،استخوان،غضروف،دریچه های قلب،تاندون،لیگامان و مغز استخوان در زمان حیات قابل اهدا است.

وی در ادامه بیان کرد:هر فردی در هر سنی که قرار داشته باشد اهدا کننده عضو و نسوج در شرایط مرگ مغزی خواهد بود.بنابراین سلامت اهداکننده مهم ترین عامل به شمار می رود.

این عضو فرهنگستان علوم پزشکی کشور با اشاره به مجوز شرعی اهدای عضو توسط علما و مراجع دینی تصریح کرد: در این حوزه پزشکی امام خمینی (ره)فرمودند:چنانچه حیات انسان دیگری متوقف به این امر باشد جایز است همچنین مقام معظم رهبری در این خصوص نیز فرمودند:استفاده از اعضای بدن موصوف در صورتی که نجات نفس محترمه ای متوقف بر آن باشد اشکال ندارد.مرحوم آیت الله بهجت نیز در این زمینه فرمودند:اگر ضرورت ایجاب کند مانعی ندارد و کسب اجازه اولیا دم ضروری است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها