بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۵۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
قائم‌مقام حزب اعتماد ملی :
از رهبری گرفته تا شخص دوم یعنی رئیس‌جمهور و پایین‌ترین رده به یک معنا جزو نظام محسوب می‌شوند و به معنای دیگر متولی و مجری اهداف و آرمان‌های نظام خواهند بود.
تدبیر24 :حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا قائم‌مقام حزب اعتماد ملی در چهاردهمین کنگره حزب مردم‌سالاری که پیش از ظهر امروز(پنجشنبه) در مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شد، اظهار داشت: امام‌خمینی(ره) فرمودند "حفظ نظام از اوجب واجبات است و مقصود از نظام، نظام جمهوری اسلامی ایران است"، یعنی همین نظامی که به برکت خون شهدا و تلاش‌های امام راحل برقرار شده و ما امسال سی و هفتمین سالگرد آن را جشن می‌گیریم.

به گزارش خبرنگارتدبیر24 وی با طرح این سوال که مقصود از نظام چیست؟ گفت: نظام مجموعه‌ای از ساختار و ارکان است که به حکم یک ظرف یعنی قانون اساسی مشخص می‌شود. نظام جمهوری اسلامی ایران مرکب از سه قوه مجریه، قضائیه و مقننه است که در راس همه آنها ولایت امر حضور دارند.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی ادامه داد: این ساختار در قانون اساسی مشخص است و جایگاه، وظایف و اختیارات هر کدام توسط قانون اساسی مشخص می‌شود.

منتجب‌نیا دومین نکته را محتوای مظروف نظام عنوان کرد و گفت: در این ظرف ارکان نظام قرار می‌گیرد و در ارکان نظام باید پیاده شود. اهداف بلندمدت، کوتاه‌مدت، نقش مردم در نظام، جایگاه دین و  مذهب، عقل و خرد و تخصص در نظام از اموری است که در ظرف قانون اساسی شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: سومین مسئله، مسئولان نظام هستند. آنها نظام را مدیریت می‌کنند و از رهبری گرفته تا شخص دوم یعنی رئیس‌جمهور و پایین‌ترین رده به یک معنا جزو نظام محسوب می‌شوند و به معنای دیگر متولی و مجری اهداف و آرمان‌های نظام خواهند بود.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی تاکید کرد: وقتی می‌گوییم نظام جمهوری اسلامی ایران یعنی حفظ قانون اساسی و نقش مردم به این معنا که تاثیرگذاری آرای مردم، مذهب و دین در حکومت اهمیت دارد و نظام متعلق به همه ملت‌ است.

منتجب‌نیا ادامه داد: گرچه در ابتدا عده اندکی به  تاسیس نظام جمهوری اسلامی ایران رای ندادند، اما حتی آن درصد اندک نیز مالک نظام هستند و  نظام متعلق به هیچ گروه، جناح، شخصیت و حتی مسئولان نیست، بلکه مسئولان مجری این نظام هستند.

وی تصریح کرد: همه افراد دارای هر دین، مذهب، قومیت در نظام این کشور جای دارند و نظام متعلق به همه آنهاست و هیچ‌کس حق ندارد فرد یا گروهی را از نظام خارج کرده و یا آن را از قطار نظام پیاده کند.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی تاکید کرد: همه ایرانیان صاحب نظام هستند و به تعبیر امام(ره) ایرانیان ولی نعمت مسئولان هستند. دو رکن اصلی نظام که در شعار ملت ما نیز بوده، جمهوریت و اسلامیت است. باید به این دو مفهوم دقت کرد و ضامن جمهوریت نظام حضور گسترده و مشارکت حداکثری مردم در صحنه تعیین سرنوشت کشور است.

منتجب‌نیا معتقد است که زمانی جمهوریت نظام ابقا و تقویت می‌شود که اکثریت قاطع مردم پای صندوق رای حضور داشته باشند، انطباق قوانین و برنامه‌ها با اسلام نیز ضامن اسلامیت نظام است و این موضوع با تشخیص شورای نگهبان محقق می‌شود.

وی ادامه داد: اگر خدایی ناخواسته بر رکن جمهوریت نظام خدشه وارد شود نظام رفته رفته از درون ضعیف می‌شود و پشتوانه مردمی خود را از دست می‌دهد. در این صورت در سطح بین‌الملل و در جهان نظام مشروعیت و اعتبار خود را از دست خواهد داد.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه به هر میزان به رای مردم خدشه وارد شود، به اعتبار نظام نیز خدشه وارد می‌شود، گفت: در این صورت مردم نسبت به نظام دل سرد شده و در خارج نیز اعتبار و مشروعیت نظام زیر سوال خواهد رفت.

منتجب‌نیا خاطرنشان کرد: اگر می‌گوییم حفظ نظام واجب است، به معنای حفظ افراد نیست، بلکه به معنای حفظ قانون اساسی و اجرای آن به معنای تحقق آرمان‌های انقلاب و آرمان‌های مردمی که در نظام خلاصه می‌شود، است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها