بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۵۸۶۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
آیت الله دکتر قمی :
لازم نيست بانوان براي خانواده خود را فدا كنند بلكه مي توانند علاوه براينكه مادر خوبي باشند حضور جدي در عرصه هاي مختلف داشته باشند و به تعبير مقام معظم رهبري؛ زن امروز واقعا مظلوم است و ما از دنياي معاصر كه چرا اينقدر به زن ظلم مي كند طلبكاريم.
تدبیر24 :حجت الاسلام والمسلمین دکتر قمی عضو مجلس خبرگان رهبری در جمع بانوان فعال اجتماعی در شهرستان رباط کریم با تبريك فرارسيدن دهه مبارك فجر گفت: در سال هاي اول پيروزي انقلاب يكي از نكاتي كه مخالفان انقلاب تاكيد داشتند اين بود كه انقلاب اسلامي با حضور بانوان مخالفت دارد و اگر انقلاب پيروز شود زنان جايي در عرصه هاي مختلف ندارند.

وي با اشاره به توجه خداوند به زن در جامعه ادامه داد:درقرآن مجيد خداوند وقتي مي خواهد به پيامبر (ص) بشارت فرزند دختر بدهد، سوره كوثر را نازل مي كند اما زماني كه بشارت فرزند پسر را به حضرت زكريا مي دهند سخن از غلام است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر قمی گفت: قرآن مي گويد انسانها همه برابرند اما سه معيار براي برتري انسان مي داندو آن علم و آگاهي،خودسازي و جامعه سازي است.

عضو مجلس خبرگان رهبري افزود: انساني كه علم و آگاهي دارد و خود و جامعه را ساخته نسبت به بقيه انسانها برتري دارد.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصريح كرد: پيش از پيروزي انقلاب اسلامي 31 درصد دختران ما مي توانستند به مدرسه بروند اما امروز اين ميزان به 90 درصد رسيده است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر قمی تاكيد كرد: امروز حدود 62 درصد دانشجويان ما  در دانشگاه ها خانم هستند و30 درصد اساتيد و اعضاي هيات علمي خانم هستند كه اين نسبت در آلمان 17 درصد است.

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه بانوان علاوه بر حضور در عرصه هاي علمي، پيشرفت هاي هسته اي و سلول هاي بنيادي در عرصه هاي نظامي نيز حضور دارند گفت:بسياري از اين بانوان در شوراهاي شهر و محله و هيات دولت حضور جدي دارند .

حجت الاسلام والمسلمین دکتر قمی با اشاره به نقش بانوان در خانواده تاكيد كرد:اگر مادري در خانواده اي كه ستون تربيتي خانواده است انساني بصير باشد بچه ها را به همين شكل تربيت مي كند.در روايات آمده است كه هم امام حسن(ع) هم امام حسين(ع) و هم حضرت زينب(س) از دينداري و شب زنده داري هاي مادرشان براي عبادت با خدا نقل مي كنند.

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: آنچه در اين زمانه به آن نياز داريم اين است كه كانون خانواده را گرم نگهداريم.

وي افزود: نظريه جنگ تمدن ها  توسط هانتينگتون مطرح شد و وي در اين نظريه معتقد بود تمدن آمريكايي بالاترين تمدن است. اما  اخيرا به اقرار خودش اين سخن اشتباه است چون نشانه هاي زوال خانواده در آمريكا را مي بينیم .

حجت الاسلام والمسلمین دکتر قمی گفت: امروز در جامعه ما بانواني فرهيخته داريم به ويژه مادران،همسران  و دختران شهدا كه بار اصلي اين مسئوليت را به دوش دارند.

وي افزود: امروز دختران ما براي جامعه بشريت الگو ارايه دادند و مي گويند يك زن علاوه بر درك شرايط زمان مي تواند متدين باشد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر قمی اظهار داشت:لازم نيست بانوان براي خانواده خود را فدا كنند بلكه مي توانند علاوه براينكه  مادر خوبي باشند حضور جدي در عرصه هاي مختلف داشته باشند و به تعبير مقام معظم رهبري؛  زن امروز واقعا مظلوم است و ما از دنياي معاصر كه چرا اينقدر به زن ظلم مي كند طلبكاريم.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي افزود:‌دختران ما نشان دادند كه حاضر نيستند ساخته تاريخ باشند آنها مي خواهند سازنده تاريخ باشند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر قمی با بيان اينكه امروز زن ايراني در دنيا افتخار دارد تصريح كرد: زنان ايراني امروز در بسياري از كشورهاي دنيا حتي در نحوه حجاب الگو هستند.

وی با بیان خاطره ای اظهار داشت: دو فرزند مادرم شهيد شدند و دو فرزند ديگر مجروح در منزل بستري بودند برادر ديگرم آمدند تا اجازه جبهه از پدرم بگيرد.

پدرم گفت؛ از مادرت بپرس. كنجكاو بودم مادرم چه مي گويد،مادرم گفت كي مي روي تا وسايلت  را آماده كنم و درنگ نكرد. اين مادران اسطوره اند و ما از اين مادران در جامعه زياد داريم شهدا شمع فروزان و مسير راهنما هستند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر قمی با اشاره به نزديك شدن دو انتخابات مهم مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري گفت: از بعد انقلاب تاكنون ،60 درصد افرادي كه در انتخابات شركت كردند خانم ها بودند  و اين نسبت در مورد دانشجويان خانم در دانشگاه ها 61 درصد و ميزان حضور بانوان در راهپمايي اربعين نيز 62 درصد عنوان شده است.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اينكه حضور بانوان در عرصه هاي اجتماعي نياز جامعه است گفت: حضور بانوان در عرصه هاي اجتماعي نشان مي دهد كه ديانت را در كنار معاصر بودن حفظ كرده اند و انتخابات پيش رو نيازمند حضور بانوان است.

وي ادامه داد: مجلس خبرگان از جمله انتخاباتي است كه جديت بانوان را در کنار سایر اقشار مي طلبد چون موضوع آن تعيين رهبر است و رهبرانقلاب فرمان قطار جامعه و جهتگيري كلي جامعه را به عهده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر قمی در پايان  گفت:‌مجلس خبرگان در شرايط حساس مصوباتي حياتي براي جامعه دارد و مجلس لحظه ها است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن پیام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
0
0
سلام، ضمن احترام به نظر آقای قمی در خصوص نیازمند بودن حضور بانوان در انتخابات باستحضار میرساند که در شرایط حساس کنونی که کشور در آن قرار دارد اولویت دیگری نیز وجود دارد و آن آزادی فعالیت احزاب و زندانیان سیاسی و صنفی بویژه معلمان زندانی است که این به هیچ عنوان در خور نظام اسلامی با محوریت "معلمی شغل انبیاست" نمی باشد،لذا از تمامی صاحبنظران تمنا دارد که نسبت به این موضوع تلاش نمایند تا کشور از گزند ناملایمات جهانی و افکار عمومی جهانی در امان باشد.
بدرود
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها