بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۵۸۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
دکتر عاطفه سمایی رئیس پژوهشکده عفاف:

تدبیر24 :خشونت علیه زنان مقوله ای است که سال ها رسانه های مختلف به آن پرداخته اند حتی با وجود تعیین یک روز جهانی هنوز برای مصادیق خشونت هایی که علیه زنان در دنیا صورت می گیرد معیارهای کیفی و کمی تعریف نشده است.

دکتر عاطفه سمایی رئیس پژوهشکده عفاف در گفت و گو با خبرنگار شبکه مجازی آستان در خصوص خشونت علیه زنان گفت:یکی از خشونت هایی که علیه زنان صورت می گیرد و قابل سنجش نیست خشونت روانی به شمار می رود.همچنین در نظام خانوادگی تحقیرهایی که علیه زنان اعمال می شود برای اینکه به کمال دست پیدا نکنند به نوعی خشونت تلقی می شود.

دکتر سمایی در ادامه افزود:با پیشرفت دنیا و زندگی مدرن هنوز ادبیات و قوانین تعریف شده ای برای خشونت علیه زنان تبیین نشده است و در این مقوله راه به جایی برده نشده است.با توجه به اینکه خشونت از ظلم به زنان ناشی می شود همیشه فقط از نظر پرخاشگری و فحاشی به زنان صحبت شده است و در خصوص حق و حقوق زنان که داشتن دانش و رسیدن به رشد و کمال است حرفی زده نشده است.

وی ادامه داد:زنان برای اینکه به جایگاه و منزلت دست پیدا کنند باید به آنها در جامعه و خانواده ارزش و بها داد.متاسفانه مصداق جدیدی در حوزه زنان چند سالی است که باعث افزایش آسیب های اجتماعی شده ایت مقوله زنانه شدن فقر است که فشارهای روانی زیادی را به زنان تحمیل کرده است و آنها را به سمت و سوی خشونت های خواسته می کشاند.

رئیس پژوهشکده عفاف با اشاره به اینکه خشونت علیه زنان از جهل و نادانی سرچشمه می گیرد تصریح کرد:راهکار و مبارزه با این مسئله علم اندوزی است. علم چاره خشونت علیه زنان است. با کاهش مطالعه کمال طلبی در زنان از طریق رسانه اشاعه می شود و زمینه برای ظلم و خشونت فراگیر می شود.از این رو باید یک تلاش جدی و ملی صورت گیرد تا ارزش های حقیقی زنان شناسایی شود.

به گفته سمایی،بزرگترین خشونت و ظلم علیه زنان نادیده گرفتن ارزش های آنها است که ناشی از کمال طلبی تلقی می شود.بنابراین با افزایش آگاهی و دانش مطالعه می توان آمارهای هولناک خشونت علیه زنان را تا حدودی کاهش و یا مدیریت کرد.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها