بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۵۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
تدبیر24 :حمید آیتی - رد صلاحیت های اخیر ، بازتاب فراوانی در افکار عمومی و بویژه در بین اهالی اندیشه و سیاست و فرهنگ داشته است .
بسیاری از مردم ، انتظار داشتند به دنبال بیانات رهبر معظم که حتی غیرمعتقدان ِ نظام را به شرکت فعال در انتخابات فراخواندند ، مجموعه ای از کاندیداها با سلایق گوناگون را در صحنه ببینند تا در انتخاب ِخود ، عقلا " و منطقا " ، انگیزه و آزادی عمل ِ کافی پیدا نمایند لیکن متاسفانه، چنین نشد .
ناخشنودی از عدم تایید صلاحیت ها و عدم احرازها آنچنان بود که اعتراض جدی ِ رییس جمهور محترم و مجری قانون اساسی را در پی داشت . البته امید است با پیگیری های ایشان و انعطاف مدبرانه ی نهادهای محترم ِ ناظر ،اشتیاق و نشاط مشارکت جویانه ی مردم به عرصه ی سرنوشت ساز انتخابات اسفند، بیش از پیش بازگردد.
به گمان من ، حتی اگر تغییر چندانی در فهرست های کاندیداهای تایید صلاحیت شده رخ ندهد ، نباید به قهرِ مردم از صندوق های رای بینجامد .
اندیشه ی اصلاح طلبی ، اعتدال گرایی و حمایت از دولت سختکوش دکترحسن روحانی ، آن هم بعد از تجربه ی ِخسارت بار ِدولت ِ گذشته ، آنچنان در بطن جامعه ی آگاه ما ریشه دوانده و تکثیر شده است که حتی در میان کاندیداهای موجود در اکثر حوزه ها ، می توان چهره هایی اندیشمند ، روشن ضمیر و هم مسیر با اصلاحات پیدا کرد و از میانه ی خاکستر ها ، ققنوس ِ تحول خواهی ، توسعه و پیشرفت ایران فردا را به پرواز در آورد .

چه بسا رخدادهای گزینشی اخیر  ، منشا خیری باشد تا با عدم اتکا به چهره های مشهور و کاندیداهای تکرار شدنی ِدوره های پیشین ، با فراهم شدن فضای کادر سازی و جانشین پروری در میان کنشگران عرصه ی اصلاحات و اعتدال ، میدان به افراد ی تازه نفس تر و توانمند تر سپرده شود تا با شور و نشاطی افزون تر در آزمون گاه ِ قانونگذاری و سیاستگذاری کلان ِ کشور ، طرحی نو در افکنند .

برچسب ها: تدبیر24 ، حمید آیتی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها