بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۵۸۷۰۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
تدبیر24 :آرمین عرب - دیوار مهربانی باید به عنوان یک پدیده اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار گیرد. در روزهای گذشته شاهد انتقادهایی (بعضا نامهربان) از این دیوارها یی کوتاه بوده ایم ، هرچند که میزان اثربخشی این دیوارها نیاز به زمان برای قضاوت دارد ، اما دست کم در زمان فعلی نباید به چنگ نقدهای عجولانه و غیرکارشناسی گرفتار گردد.برخی براین باورند که اجناس ارائه شده ممکن است به دست غیرنیازمندان برسد و یا در مورد بهداشت پوشاک و مواد خوراکی نیز نقطه نظراتی ایراد شده ، اما جالبتر آنکه تعدادی نیز در ادعایی اعجاب برانگیز نسخه تعطیلی این دیوارها را می پیچند و در دکترین خود نهادهای دولتی را جایگزین این دیوارهای کوتاه قامت می کنند.
اما دیوار مهربانی می تواند نقطه شروع باشد، نقطه آغاز یک حرکت مدنی، حرکتی از مردم برای مردم.سئوال اینجاست که تا چه اندازه می بایست برای آنکه شهروند مناسبی در شهر خود باشیم به سازمانهای دولتی و یا نیمه دولتی تکیه کنیم؟ آیا خود شهروندان در قبال خود و حتی دولت وظیفه ای ندارند ؟ آیا مواردی مانند پاکیزگی هوا ، مهربانی و امثال اینها همیشه نیاز به تصدی گری دولتی دارد ؟ مگر غیر این است که همه می توانند در این مهم ذینفع باشند ؟.دیوار مهربانی می تواند به مثابه درگاه یا مدخلی برای جامعه مدنی و نقش و وظیفه شهروندی باشد.آنها می توانند به ترویج فرهنگ بخشش ، یاری رسانند و از سوی دیگر در ذات خود با مصرف گرایی و مصرف کاذب در تقابل باشند.دیوار مهربانی و قضاوت ناظرین مردمی در گذر زمان(نه چندان طولانی) توانایی آموزش آن را دارد که می توان سالم و بهداشتی بخشید،می بایست نیازمند باشیم تا از این دیوار کمک بگیریم و شاید مهمتر از همه آنکه می توان دریافت که برای انجام وظیفه شهروندی همیشه به سازمانهای دولتی وابستگی نداریم و اگر دولت ، شهرداری و پلیس و سازمانهای وابسته به ایفای نقش در امور شهروندی می پردازند، تنها یک روی سکه است، چرا که این مهم با فعالیت و مشارکت خود مردم تکمیل می شود، در برخی مواقع مانند این مورد و مواردی چون بازیافت و غیره خود شهروندان می توانند پیشگام باشند.به هرتقدیر به نظر می رسد این طرح و طرحهایی نظیر آن می تواند گامی به سوی شهروندی فرهنگی و مشارکت تمام عیار بگذارد و نقش ما به عنوان شهروندان باید نقشی حمایت گرایانه و مشارکتی باشد.

*دانشجوی دکتری جامعه شناسی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
-
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
0
1
بسیار عالی
ناشناس
|
-
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
0
1
مرسی استاد عرب اتفاقی نظرتان را مطالعه کردم
ناشناس
|
-
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
0
0
حالا نزدیک عید که شده در حال جمع شدن هستن متاسفانه
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها