بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۵۸۷۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱

تدبیر24 :هادی حق طلب - حصول برنامه جامع اقدام مشترک و اجرای آن تحت لوای شروط نه گانه مقام معظم رهبری فرصت مطلوبی را پیشروی جهان ، جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگوار و سرافراز آن قرار داده است .

ضمن پیگیری موکد فرمایشات معظم له درباب نفوذ در دوره پسا برجام توسط ارگان های ذیصلاح ، مسئله رشد اقتصادی و جذب سرمایه گذاری خارجی که جزو امتیاز ها و اولویت های اصلی برجام است مسئله مهمی است که ظرفیت های موجود حقوقی در آن باید با هماهنگ سازی های حقوقی و اجرایی به همراه مصلحت اندیشی های پیرامون آن دنبال گردد تا اقتصاد کشور مسیر رشد را با آهنگی مطلوب بپیماید .

انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان در این برهه بسیار تاثیر گذار خواهد بود . مجلسی که بر بخش مهمی از ظرفیت اجرایی و حقوقی برجام تاثیرات جدی برجای خواهد گذاشت . از این رو نامزد های انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان باید توان مندی ها و صلاحیت خود را برای تکیه بر کرسی های مجلس به طور واقع گرایانه و بدور از حب و بغض ها بسنجند که اهمیت این تصمیم حیاتی، کمتر از هدف والای هر نماینده یعنی خدمت به مردم و نظام اسلامی نخواهد بود شورای نگهبان به حق پس از وجدان بیدار نامزد ها، مرجع اصلی و بارز تشخیص صلاحیت برای این برهه ی تصمیم ساز خواهد بود که تمکین بر آن بر تمامی شخصیت ها با هر نگرش سیاسی ضروریست . نصایح راهگشا و اوامر رهبر عظیم شان انقلاب نیز همچون گذشته سرلوحه کلیه دست اندرکاران امر انتخابات در این دوره خواهد بود . لذا مجلس خبرگان ، ارگان های امنیتی و سایر دست اندرکاران در تثبیت نظام در دوره پسا برجام نقش مهمی را ایفا خواهند کرد که همواره واکنش صحیح آن ها با مسائل امنیتی و تهدیدات بنیادین مرتبط جهت صیانت حقوق مردم و تثبیت امنیت سرمایه گذاری های خارجی در کشور بسیار حیاتی خواهد بود.

منظم سازی فعالیت های سیاسی ، نظارت قانونی بر آن در کنار تدابیر مصلحت اندیشانه نیز از اهمیت ویژه ایی برخوردار خواهد بود که مسیر های مرتبط با آن ، با تشکر از تمامی تلاش های مرتبط ، در حال پیموده شدن است . با اهمیت به مطالب فوق الذکر و در نظر گرفتن مزایا وانتقادات نسبت به مجالس گذشته و قدردانی از آنان، بحث قانون گذارای اقتصادی که جزو الویت ها ی اصلی جهت تسریع چرخه تمامی امور ،پیگیری قاطع مجلس دهم را می طلبد که باعث الزام در پیگری حوزه های قانونی دیگر خواهد بود و بیش از پیش گامی در جهت مستحکم کردن جمهوری اسلامی ایران خواهد بود .

با ذکر موارد فوق و با علم به حضور پرشور و حداکثری مردم و اشراف مردم شریف ایران اسلامی به این نکته که اصلی ترین وظیفه نماینده هر حوزه انتخابیه قانون گذاری است ، امیدوار به تشکیل مجلسی کارآمد جهت خدمت به نظام اسلامی و مردم خواهیم بود .


برچسب ها: تدبیر24 ، هادی حق طلب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
فربد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
1
1
حالا دیگر کاملا معلوم است چرا قرارداد پژو، ایرباس، آی پی سی و خیلی چیزهای دیگر محرمانه است! حالا دیگر معلوم است که ایران برای بقای برجام، در حال پرداختن هزینه گزافی است که استقلال اقتصادی ما را نشانه رفته است آنگونه که وزیر خارجه در همایش فرصت‌های پس از برجام می‌گوید: «منفعت طرف مقابل از سرمایه‌گذاری در ایران عامل پایداری توافق خواهد بود» یعنی چه!؟ یعنی استقلال اقتصادی ایران، سرمایه ایران و منابع ایران به طرف غربی پیشکش می‌شود تا برجام پایدار بماند! آیا دولت اساسا می‌تواند چنین توافقاتی را غیرمحرمانه کند!؟
پاسخ ها
صالح
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
من فکر نمیکنماوضاع به این شوری باشه که شما گفتید... البته در قضیه برجام ایران امتیازاتی داد که طبیعی هم بود... چون بدون تعارف ما در جایگاه ضعیف تر قرار داشتیم و اونا راحت تر بما زور میگفتن متاسفانه... این یک واقعیت از شرایط امروز کشور از جنبه های مختلفه... در هر صورن من فکر میکنم بهتره دولت در زمینه قراردادهای اقتصادی با طرف های خارجی، اولا حقوق اقشار پایین و متوسط جامعه رو حفظ کنه و اونا رو تو اولویت قرار بده... نه اقشار مرفه...
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها