بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۵۸۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶
ملک لو کارشناس مسائل اقتصادی:
عاقلانه ترین روش در مواجهه با مسائل پایتخت، طرح سبک سازی پایتخت و استفاده از ظرفیت شهرهای معین اطراف و انتقال بخشی از دستگاه های خدماتی، اداری و اجرایی به اطراف تهران است.

تدبیر24 :مسعود ملک لو از چهره های با سابقه نظام صنفی و از صاحب نظران اقتصادی در گفت و گو با خبرنگاران با برشمردن مشکلات عدیده ی کلان شهر تهران از حیث تراکم بالای جمعیتی و مسائل ناشی از آن همچون آلودگی هوا، ترافیک، آلودگی صوتی و افزایش استرس های روانی حاصل از این موارد گفت: این مسائل امروز به حدی بحرانی شده که نیاز به فوریتی در پاسخ به شرایط کنونی دارد.

وی همچنین با اشاره به تعدد دستگاه های مختلف اجرایی و اداری در تهران ادامه داد: عاقلانه ترین روش در مواجهه با مسائل پایتخت، طرح سبک سازی پایتخت و استفاده از ظرفیت شهرهای معین اطراف و انتقال بخشی از دستگاه های خدماتی، اداری و اجرایی به اطراف تهران است.

ملک لو، تعدد مراکز تصمیم گیرنده و فقدان یک تصمیم گیر واحد و هولستیک را از مهم ترین چالش های امروز کشور در مدیریت کلان دانست و افزود: در صورت تعدد متولیان می بایست، نهادهای مختلف به صورت همسر یا همفکر همچون یک نظام خانواده عمل کنند.

این صاحب نظر اقتصادی با برشمردن زیر ساخت های لازم در بعضی از مناطق و شهرهای اطراف تهران همچون فرودگاه بین المللی، شهر صنعتی کاوه و بسیاری امکانات همچون گستره ِزمین آماده، شهرستان ساوه و زرندیه را به سبب نزدیکی جغرافیایی به پایتخت با سابقه بیش از نیم قرن از پی ریزی محل و پیش بینی استقرار واحدهای صنعتی آماده برای انتقال دستگاه هایی چون وزارت راه و شهرسازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و دیگر دستگاه های پایین دستی این بخش ها به این شهرستان دانست.

وی در ادامه افزود: طرح سبک سازی پایتخت دو هدف راهبردی را همزمان نشانه می گیرد که هم به کاهش ترددهای غیر ضرور در تهران کمک می کند و هم فضای لازم برای جهش توسعه زا را در مناطق اطراف پایتخت فراهم می سازد.

ملک لو، موقعیت شهر های اطراف تهران همچون ساوه و زرندیه را مهیا برای اجرای طرح سبک سازی پایتخت در طول اجرای برنامه ششم توسعه خواند و گفت: رویکرد امروز توسعه در جهان مبتنی بر رویکرد تمرکز زدایی است و بیش از این نباید در مدیریت مسائل و مشکلات کشور دست روی دست گذاشت که نه تنها زمان موجب حل مسائل نمی شود، بلکه بر حجم انبوه مشکلات نیز می افزاید.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها