بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۸۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
آیت الله قمی پیشنهاد داد:
مانیاز داریم که به دیدار خانواده شهدا برویم و بیائیم خدمت خانواده شهدا تا روحمان شود.

تدبیر24 :آیت الله دکتر محسن قمی معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری در نشست اتاق فکر فرزندان شهدا که در محل دبیرخانه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت  برگزار شد گفت: همانگونه که جایزه صلح نوبل و جوایز بین المللی داریم، هرسال می بایست یک جایزه بین المللی ایثار و مقاومت ایجاد شود و کسانی که در این مسیر خدمت کرده اند مورد تقدیر قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایثارگران ؛ فرزند شهید قمی با اشاره به اینکه شهدا مورد احترام همه بشریتند افزود: گمشده امروز انسانها اخلاق و معنویت است و باید با بهره گیری از ابزار هنر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کارهای تأثیرگذاری انجام شود و بهترین افراد برای انجام این مهم فرزندان شهدا هستند.

۱

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با ابراز خشنودی از تشکیل شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت گفت: شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گمشده ای بود که با تأسیسش نوید امید بخشی در ترویج فرهنگ اصیل اسلامی ایجاد کرد.

عضو هیات نظارت و ارزیابی فرهنگی و علمی کشور با تشکر از ریاست جمهور، حجت الاسلام والمسلمین شهیدی و حجت الاسلام سید مهدی فقیهی در راه اندازی ، فعالیت مستمر و علمی در دبیرخانه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت افزود: کار این شورا استمرار راه حضرت زهرا (س) ، حضرت زینب(س) و امام سجاد (ع) است. افرادی که برای اولین بار نسبت به زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا اقدام کردند و این مهم ریشه در عمق فرهنگ اسلامی و دینی ما دارد.

دکتر محسن قمی، ناظر ارزیابی وضعیت فرهنگی کشور خطاب به فرزندان شهدا گفت: اگر از  ارزشها سوء استفاده شود ، استفاده بیش از حد از ارزشها شود و صاحبان و متولیان ایثار و شهادت به ارزشها پایبند نباشند باعث نخ نما شدن ارزشها در جامعه و ارزش گریزی می شود که فرزندان معزز شهدا می بایست با خودسازی و اعتقاد قلبی به راه پر افتخار شهیدان ، ادامه دهنده و ترویج کننده راه آنان باشند.

عضو شورای نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور افزود: در شرایطی که دانشمندان برجسته کشور ترور شدند، پیشرفت علمی ایران نشان داد که جوانان کشورمان در همان مسیر راه شهدا به دنبال کسب افتخار ، عزت و اقتدار برای ایران اسلامی هستند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی تصریح کرد: تجربه بشری نشان داده کشورهایی که فرهنگ مقاومت و ایثار را زنده نگهداشتند باعث تداوم انقلابشان شدند و کشورهائی که این کار را نکردند دچار خسران شدند.

آیت الله دکتر محسن قمی با اشاره به تجربه کشورهائی چون افغانستان و بوسنی و هرزگوین گفت: نخبگان این کشورها در تداوم فرهنگ مقاومت اقدامی نکردند و متاسفانه اهداف شهدا در این کشورها پیگیری نشد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به دیدار های مقام معظم رهبری با خانواده شهدا و ایثارگران گفت: در اجلاس اخیر ، مقام معظم رهبری چند روز با مقامات بلند پایه کشورهای مختلف دیدار داشتند و بعد به منزل خانواده شهید مشرف شدند و فرمودند : این چند روز ملاقاتها روحمان را کسل کرد.

آیت الله  دکتر  محسن قمی گفت حضرت آقا در این دیدار با اشاره به اینکه ملاقات با خانواده شهدا باعث افتخار ما است تصریح کردند: مانیاز داریم که به دیدار خانواده شهدا برویم و بیائیم خدمت خانواده شهدا تا روحمان را زنده کند.

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری در درخواست فرزندان شهدا که خواستار ارسال سلام ایشان به مقام معظم رهبری بودند گفت: بنده این اختیار را دارم که در جمع مؤمنین سلام حضرت آقا را برسانیم و نیابتا” از طرف ایشان به شما عزیزان سلام می نمایم.

آیت الله دکتر محسن قمی در پایان در جهت زنده نگهداشتن یاد شهیدان خواستار پخش وصیتنامه شهدا قبل از اخبار، تهیه فیلم مستند از زندگی مادران و پدران شهدا و ایجاد واحد درسی فرهنگ ایثار و مقاومت در دانشگاهها شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام سید مهدی فقیهی معاون  شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت ضمن ابلاغ سلام حجت الاسلام والمسلمین شهیدی دبیر شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت به فرزندان شهدا، شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت را تنها شورای عالی مصوب مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: با ایجاد  شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از نظر کمی ۱۰۰ درصد اجرائی شد.

وی با اشاره به نقش مهم شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت در اجرائی شدن ابلاغ ۱۲ ماده ای مقام معظم رهبری در سیاستهای کلی ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت گفت : فرزندان معزز شهدا صاحبان اصلی این شورا هستند و در این اتاق فکر از نظرات ایشان در جهت سیاستگذاری در این حوزه بهره مند می شویم.

گفتنی است در نشست اتاق فکر فرزندان شهدا در دبیرخانه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت تعدادی از فرزندان معزز شهدا از جمله فرزندان شهید صیاد شیرازی، شهید شیرودی، شهید بابائی، شهید بروجردی، شهید آبشناسان ، شهید کشوری و … حضور داشتند.

قابل ذکر است اتاق فکر فرزندان شهدا، جانبازان ،آزادگان و شورای اطلاع رسانی ، فیلم و سینما، هنر ، پژوهش ، هماهنگی و نظارت ، استانها و نیروهای مسلح در راستای تولید محتوا در جهت مصوبات شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست رئیس جمهور فعالیت می نمایند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها