بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۵۸۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
تدبیر24 :اطلاعیه مهم اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی درباره تبلیغات انتخاباتی
اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در اطلاعیه‌ای ضمن اشاره به برخی از مهمترین رسانه‌های دارای منع قانونی تبلیغات نامزدهای محترم انتخابات، یک سامانه پیامکی برای دریافت گزارش‌های مردمی از تخلفات احتمالی را اعلام کرد.  متن اطلاعیه اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی به این شرح است:

مطابق ماده ٥٩  قانون انتخابات، استفاده از بیت المال در مقاصد انتخاباتی مجاز نیست و رسانه های دولتی یا متعلق به نهادهای عمومی، از تبلیغ له یا علیه نامزدها منع شده اند. بر این اساس فهرست مهمترین مؤسسات مطبوعاتی، روزنامه ها و خبرگزاری های مشمول این ممنوعیت به شرح زیر اعلام می شود:

مؤسسات مطبوعاتی (کلیه رسانه های مؤسسه):

اطلاعات،‌ ایران، خراسان، کیهان،‌ همشهری

روزنامه ها:

اصفهان زیبا، تهران تایمز، حمایت،‌ جام جم، شهرآرا، شهروند، صمت، فرهیختگان، قدس، هگمتانه

خبرگزاری ها:

آنا، ایبنا، ایرنا، ایسنا،‌ ایکنا، ایمنا، برنا، پانا، تسنیم، حوزه، خانه ملّت، دانشجو، شبستان، فارس، مهر، میزان

 

همچنین هفته نامه ها،‌ ماهنامه ها و پایگاه های خبری مشابه نیز مشمول این قاعده هستند. آخرین وضعیت رسانه ها (و از جمله نام صاحب امتیاز آنان) همواره با مراجعه به سامانه جامع رسانه های کشور (e-rasaneh.ir ) قابل دسترسی است.

خوشبختانه جامعه رسانه ای کشور و بویژه رسانه های یاد شده به قانون پایبندند و این اداره کل نیز به وظایف خود عمل     می کند امّا برای بهره گیری از نظارت عمومی در جهت شفافیت و اجرای قاطعانه و بدون تبعیض قانون و به منظور اطمینان بخشی به جامعه و نامزدهای انتخاباتی، سامانه پیامکی ٥٠٠٠٢٠٢٠٥ در نظر گرفته شده است تا گزارشهای مردمی از تخلفات احتمالی، دریافت و ضمن تذکر قانونی به نشریه، به مبادی قانونی و مراجع قضایی نیز اعلام شود.

*          *          *

ماده ٥٩ قانون انتخابات: انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی نامزدها برای نامزدهای نمایندگی مجلس از صدا و سیما و میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه ها و ادارات،‌ شرکتهای دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و شهرداریها و شرکتها و سازمانهای وابسته به آنها و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی (به هر مقدار) استفاده می کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب جرم شناخته می شود.

تبصره ١- مؤسسات و نهادهایی که دارایی آنها از اموال عمومی است،‌ همانند بنیاد مستضعفان مشمول این ماده می باشند.

تبصره ٢- نشریات و مطبوعات متعلق به سازمانها،‌ وزارتخانه ها، ادارات، نهادها و مؤسسات یاد شده در متن این ماده، حق تبلیغ برای نامزدهای انتخاباتی را ولو به صورت درج آگهی ندارند.   
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها