بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۵۸۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
تدبیر24 :سید محمد هاشمی مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت:به اعتقاد بنده واژه پساتحریم در بیان ساده تر همان اقتصاد مقاومتی معنا می شود و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و دستیابی به خودکفایی در همه زمینه ها پساتحریم نقش بسزایی در پیشرفت جامعه داشته است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران در ادامه بیان کرد:یکی از مواردی که در اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی ایفا می کند صرفه جویی در انرژی به ویژه انرژی برق است.از این رو با رعایت همین نکات ساده و پیش پا افتاده می توان در مباحثی چون پساتحریم و اقتصاد مقاومتی جامعه را با رشد و پیشرفت در همه زمینه ها رو به رو کرد.

وی افزود:چنانچه یک مگاوات انرژی برق صرفه جویی شود مبلغی حدود 3 میلیارد تومان در هزینه ها صرفه جویی کرده ایم بنابراین می توان به این نتیجه دست یافت که اگر 1000 مگاوات صرفه جویی داشته باشیم بدیهی است که مبلغی معادل 3 هزار میلیارد تومان صرفه جویی خواهیم داشت که در روند خودکفایی و موفقیت در پساتحریم و اقتصاد مقاومتی تاثیرات مثمر ثمری را شاهد خواهیم بود.

هاشمی در ادامه بیان داشت:منظور از این برآوردها کم مصرف کردن انرژی نیست بلکه هدف این است که درست مصرف کردن نهادینه شده و به شکل یک فرهنگ درآید تا بتوانیم ازاین طریق منابع غنی تری داشته باشیم. با توجه به اینکه انرژی برق قابلیت ذخیره شدن را ندارد بنابراین درست مصرف کردن و رعایت این مسئله نیز باید در اولویت قرار گیرد.با توجه به رفع تحریم ها و به ثمر رسیدن برجام امید است در این راستا اقدامات مفیدی صورت گیرد.

منبع : آستان

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها