بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۵۸۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
تدبیر24 :لوئیس فراخان رهبر جنبش تلفیقگرایانه و عمدتاً آفریقایی آمریکایی امت اسلام یکی از شخصیت های جنجال برانگیز سیاه پوست در آمریکاست که قرار است 22بهمن بعنوان مهمان ویژه در مراسم راهپیمایی بیست و دو بهمن سخنرانی کند. 
به احتمال زیاد وجه غالب برای چنین انتخاب و دعوتی رویکردهای ضد آمریکایی و سخنرانی ها و مواضع مبرز ضد امپریالیستی این رهبر سیاهپوستان مسلمان آمریکاست، کسی که انگشترهای طلا به دست می کند و با وجودیکه در سال 2008 از باراک اوباما حمایت کرد اکنون او را اولین رئیس جمهوری یهودی این کشور می نامد. 
اما آنچه باعث شهرت لوئیس فراخان در آمریکا و جهان است، رهبری او بر حزب امت اسلامی نیست چه اینکه پیش از او الایجا محمد رهبر این حزب بود اما حتی به اندازه او مشهور نبود. آنچه باعث شد فراخان تبدیل به ستاره ای رسانه ای شود اتهام مشارکت او در ترور مالکوم ایکس دیگر رهبر و عضو بلندپایه امت اسلامی است که حتی شهرتش از الایجا محمد نیز بیشتر بود به گونه ای که در زمان حیات الایجا محمد حتی بسیاری از رسانه ها نیز گمان می کردند رهبر این حزب مالکوم ایکس است. 
در واقع لوئیس فراخان پس از ترور مالکوم ایکس در روز ۲۱ فوریه سال ۱۹۶۵ در محله هارلم و زمانی که به طرز فجیعی با 21 گلوله در برابر زن و فرزندانش به خون غلطید معروف شد چرا که همان روز بتی ایکس همسر مالکوم انگشت اتهام را به سمت رهبران حزب امت اسلامی و شخص لوئیس فراخان گرفت. 
بتی ایکس تنها کسی نبود که فراخان را به داشتن ارتباط با قتل مالکوم ایکس متهم می کرد. وب سایت هافینگتون پست در گزارشی که در آوریل سال گذشته منتشر کرد با اتکا به اظهارات توماس هاگان فردی که به اتهام قتل مالکوم ایکس به 44 سال زندان محکوم شده بود ابعاد تازه ای از این ماجرا را روشن کرد. 
توماس هاگان در بخشی از گفتگوی خود با هافینگتون پست پس از رهایی از زندان تاکید کرده است که ترور مالکوم ایکس بدون تردید یک اقدام انتقام جویانه از او بوده است چرا که به شدت علیه الایجا محمد رهبر پیشین امت اسلامی لب به انتقاد گشوده بود. 
هافینگتون در این گزارش پس از آن بالافاصله نقل قولی از لوئیس فراخان را آورده است که می گوید: بدون تردید هیچ مسلمانی نبود که عاشق الایجا محمد باشد و از کشته شدن مالکوم ایکس خشنود نشده باشد.
هافینگتون پست در این گزارش تاکید می کند که هاگان و دو سیاه پوست دیگری که در روز 21 فوریه 1965 مالکوم ایکس را با شلیک 21 گلوله از پای در آورند تنها عروسک هایی بوده اند که عروسک گردان آنها همچنان بدون مجازات و آزادانه می گردد. 
درست یا غلط، خانواده مالکوم ایکس به این موضوع یقین دارند که قاتلان تنها الت دست بوده اند و حتی انگیزه های اسلامی و اعقتادی به الایجا محمد نیز نداشته اند و صرفا از سوی کسانی برای این کار اجیر شده بودند. یکی از این افراد بتی ایکس همسر مالکوم ایکس بود که تا پایان عمر 1977 به ویژه لوئیس فراخان، رهبر فعلی این جنبش را مسئول مرگ همسرش می دانست. او بارها در برابر خبرنگاران آقای فراخان را به دست داشتن در مرگ شوهرش متهم کرد. این عداوت همیشگی حتی باعث شد که دختر دوم خانواده "قوبلای" (که نامش را مالکوم و بتی از قوبلای خان مغول قرض گرفته بودند) در سال ۱۹۹۵ به اتهام برنامه ریزی و توطئه برای قتل لوئیس فراخان، بازداشت شود.
گذشته از اینکه این اتهام علیه فراخان درست است یا غلط یک چیز حتمی است و اینکه فراخان در آمریکا چهره محبوبی نیست و هم در مسائل اعتقادی و هم در مسائل سیاسی اعوجاجات زیادی داشته است. او علاوه بر اینکه به مشارکت در قتل مالکوم ایکس متهم است به اشرافیت، تجمل گرایی و دور بودن از روح زندگی اسلامی از جمله سازده زیستی و مردمی بودن متهم است. 
برخلاف دیگر رهبران مسلمان سیاه پوست ازجمله مالکوم ایکس و الایجا محمد و پسرش وارث دین محمد که رهبر جریان اسلامی میانه رویی در امریکا را برعهده دارد، لوئیس فراخان در امارت مجلل و باشکوهی در شیکاگو و در میان خیلی از محافظان تا دندان مسلح زندگی می کند و کمتر بدون محافط در میان مردم ظاهر می شود. 
لوئیس فراخان در مسائل سیاسی اعوجاجات زیادی داشته است او اولین شخصیت برجسته اسلامی بود که از مسلمانان خواست تا در انتخابات پارلمانی سال 1992 شرکت کنند و خود از جمهوریخواهان حمایت کرد. 
او در انتخابات ریاست جمهوری سال 1980 طرفدار جمهوریخواهان بود. 
در انتخابات سال 1988 و رقابت میان جرج بوش و کلینتون نیز از جرج بوش پدر حمایت کرد. 
پس از حملات یازده سپتامبر دولت آمریکا را مسئول این اقدام دانست و حملات ضد اسرائیلی خود را افزایش داد به طوری که در لیست سیاه سرمایه داران یهودی قرار گرفت.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها