بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۵۸۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲
تدبیر24 :معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو در مراسم امضای تفاهم نامه با وزارت کار و رفاه اجتماعی گفت:برای توسعه مفهوم تعاون در کنار وزارت کار هستیم همچنین در تلاشیم تا شرکت های دارویی را به بازارهای جهانی مرتبط کنیم.

به گزارش شبکه مجازی آستان دکتر رسول دیناروند در ادامه افزود:برای توسعه و رشد مفهوم تعاون مطابق با وظایف قانونی عمل می کنیم تا بتوانیم مجوز تسهیلات لازم را در اختیار داشته باشیم.

رییس سازمان غذا و دارو بیان کرد:دولت مرکز تحقیقات حلال را برای سازمان غذا و دارو تصویب کرده است بنابراین برای هر امری که نیاز به مجوز باشد صدور خواهیم کرد و همان سازمان که مجوز حلال برایش صادر شده است باید ارزیابی های لازم را انجام دهد.

دیناروند با اشاره به تفاهم نامه برای کمک و همکاری بیشتر تصریح کرد:هنوز آمار دقیق و مشخصی از اینکه چه تعداد تعاونی در حوزه این تفاهم نامه مشغول به فعالیت خواهند شد در دست نداریم اما می توان به آنها وعده داد که این سازمان تمام تسهیلات را فراهم می کند.هم اکنون همکاران در وزارت کار نیز تعاونی ها را برای اخذ نشان حلال ترغیب کرده اند.

معاون وزیر بهداشت درباره جهانی شدن لگوی ایران گفت:ایران لگوی حلال را طراحی کرده است و سازمان جهانی بهداشت،سازمان غذا و دارو را به عنوان یک سازمان نظارتی معتبر به رسمیت می شناسد و با توجه به اینکه آزمایشگاه مرجع کنترل از سوی who بین المللی و مجاز شناخته شده است از این رو اعتبار این سازمان پشت نشان خواهد بود.

 

وی افزود:علاوه بر این برای صادرات به این نشان نیازمندیم در حال حاضر قصد نداریم برای استفاده از نشان حلال انحصار ایجاد کنیم بلکه می‌خواهیم به شرکت‌ها برای ورود به بازارهای جهانی کمک کنیم. در همین راستا با وزارت امور خارجه مکاتباتی شده است که این وزارتخانه نیز این نشان را به نقاط مختلف فرستاده است.هر خوراکی وارداتی که در آن مسئله حلالیت مطرح باشد مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ مانند شکلات‌های خارجی که ممکن است محتوی الکل باشند. سهم کشور ایران از بازار جهانی حلال بسیار ناچیز است که با امضای این تفاهم‌نامه و گسترش فعالیت تعاونی‌ها این سهم افزایش خواهد یافت.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها