بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۵۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
احمد مازنی :
تدبیر24 :حجت الاسلام والمسلمین احمد مازنی  در مراسم بزرگداشت یوالله 22 بهمن گفت: مردم با حضور در صحنه و اعلام حمایت از آرمانهای انقلاب اسلامی نشان دادند انتخاب درستی در بهمن 57 کردند و بار دیگر یادآوری کردند که هیچ مانعی نمی تواند ملت را از ادامه راه باز دارد.
وی ادامه داد: حرکت مردم برای نفی استبداد داخلی و استیلای خارجی برای رسیدن به مردمسالاری دینی با شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی بود و در این مسیر ثابت قدم است.
 
مازنی با اشاره به یکپارچگی ملت در جریان انقلاب تصریح کرد: اتفاقی که از آبان 56 تا بهمن 57 رخ داد این بود که مردم بر روی هدف مشترک ایستادند و آن هدف نفی سلطنت بود. باید ببینیم که این اتحاد چگونه شکل گرفت و باید درست تحلیل کنیم که چرا شاه برنگشت. معتقدم اتحاد بخش مسلح ملت و بخش غیر مسلح با هم زمینه پیروزی انقلاب را فراهم کرد.
 
این فعال سیاسی اصلاح طلب با تبیین مقوله ایثار و جایگاه در ارزش های اجتماعی گفت: در هر جامعه ای ارزش هایی وجود دارد اما بالاترین ارزش ایثار و فداکاری است. ما امام خمینی را به عنوان کارشناس اسلام می شناسیم، ایشان فرمودند که نگذارید پیشکسوتان شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند.
 
مازنی تاکید کرد: شهیدان ما ایثارکردند یعنی هرچه داشتند در طبق اخلاص برای حفظ دین و کشور گذاشتند و جان خود را تقدیم کردند و ما امروز باید راه آن ها را ادامه دهیم.
 
وی با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری افزود: امروز ایثارگری، دفاع از مرزهای اخلاق است و امروز حداقل ایثار و فداکاری حضور در پای صندوق رای است.
 
وی اضافه کرد: امام ملاک ها را بیان کردند و فرمودند که نگذارید که انقلاب به دست نا اهلان و نا محرمان بیافتد و در جای دیگر گفته اند که خون دلی كه پدر پیرتان ازاین دسته متحجر خورده است هرگز از فشارها و سختیهای دیگران نخورده است. این ها نشان می دهد که امام دل پر دردی داشت.
 
معاون سابق پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید ادامه داد: ما باید راه امام و مشی امام که مشی اعتدالی بود ادامه دهیم و به تعبیر مقام معظم رهبری و شهید بهشتی جذب حداکثری و دفع حداقلی را سرلوحه خود قرار دهیم.
 
مازنی گفت: متاسفانه عده ای به جای ترویج ارزش های اخلاقی و اجتماعی به بی اخلاقی و ترویج ضد ارزش ها روی آوردند و بر خلاف توصیه های حکیمانه رهبری مبنی بر جذب حد اکثری، به دفع حداکثری می پردازند و به انتشار تهمت و توهین می پردازند.
 
وی افزود: رهبران انقلاب ما هرگز اجازه توهین به فاسدترین افرادی که می شناختیم نمی دادند و می گفتند حق دارید نقد کنید و یا در مخالفت با آنها سخن بگویید اما هرگز اجازه توهین ندارید.
 
این فعال سیاسی تاکید کرد: امروز برخی بزرگان انقلاب در مقابل همه بی حرمتی ها و توهین ها صبر می کنند چرا که می دانند اگر واکنشی نشان دهند انقلاب لطمه می بیند؛ معتقدم صبر این بزرگان ایثار است. صبر بزرگان انقلاب در مواجهه با هجمه ها بالاترین ایثار در شرایط کنونی است.
 
وی در ادامه با اشاره به این مطلب که کار و تلاش برای خدمت به جامعه نیز نوعی ایثار است گفت: امروز کشور نیاز به کار و تلاش مدبرانه  دارد و همه اینها در فرهنگ ایثار و شهادت نهفته است؛ معتقدم کار شبانه روزی بدون برنامه ریزی نتیجه بخش نیست و باید با تدبیر عمل کرد و امید به اصلاح داشت.

منبع : گفتگو نیوز
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها