بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۵۸۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
رضه فرآورده های سلامت دارای فضای مشخصی بوده و دارای مجوز هستند که فقط در داروخانه ها قابلیت فروش دارند.فروش مکمل های دارویی ورزشکاران در عطاری ها از نگاه وزارت بهداشت تخلف به حساب می آید و نباید در این فضاها به فروش برسد.
تدبیر24 :عرضه مکمل های ورزشی فقط از طریق داروخانه ها امکان پذیر است و نظارت مراکز عرضه فرآورده های سلامت وظیفه سازمان غذا و دارو است.

به گزارش شبکه مجازی آستان مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در خصوص عرضه مکمل های ورزشی گفت:این مکمل های فقط  در داروخانه ها توزیع می شوند و مکمل های دارویی موجود در فروشگاه های ورزشی و عطاری ها غیر مجاز است.

دکتر امیرحسین جمشیدی در ادامه گفت:عرضه فرآورده های سلامت دارای فضای مشخصی بوده و دارای مجوز هستند که فقط در داروخانه ها قابلیت فروش دارند.فروش مکمل های دارویی ورزشکاران در عطاری ها از نگاه وزارت بهداشت تخلف به حساب می آید و نباید در این فضاها به فروش برسد.

وی افزود:عرضه داروها از طریق شرکت های پخش کننده مجاز به داروخانه ها توزیع می شود زیرا این شرکت های پخش مجوزهای قانونی دارند و چنانچه داروهای تولیدی را به طور مستقیم به مراکز عرضه بدهند تخلف کرده و مشمول مجازات های قانونی می شوند.

مدیر کل نظارت و ارزیابی با اشاره به نحوه نظارت بر مراکز ادامه داد:نظارت بر مراکز عرضه فرآورده های سلامت بر عهده سازمان غذا و دارو است به ویژه اینکه در تمامی استان ها معاونت های غذا و دارو بازرسی انجام میشود .

لازم به ذکر است با توجه به اینکه میزان آهن موجود در برخی از مولتی ویتامین ها بالا است و مصرف آهن اضافی در بدن تجمع کرده و باعث بروز بیماری های قلبی و عروقی می شود بنابراین برای جلوگیری از ابتلای به بیماری های بدخیم باید داروهای مکمل ورزشی درست مصرف شود.مکمل های پروتئینی پرمصرف ترین مکمل در میان ورزشکاران است و به دلیل اینکه غنی شده از املاح و ویتامین است درصد پروتئین ها در مکمل های مختلف از 25 تا 97 درصد است که مصرف پروتئین اضافی منجر به تولید ماهیچه نمی شود بنابراین در طولانی مدت فسفات و سدیم غنی شده در بدن تصفیه نشده و مشکلات استخوانی فراوانی را ایجاد می کند همچنین آسیب های کبدی در اثر مصرف بی رویه مکمل های پروتئینی را به همراه دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها