بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۵۸۷۷۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
تدبیر24:سام سکوتی بداغ - انتخابات همواره محل مناقشه و بحث بوده است، طبیعی است در جایی که طناب کشی سیاسی وجود داشته باشد، اختلاف نظرها نمود بیشتری دارد و تا میزان خاصی از آن طبیعی و شاید بتوان گفت ضروری هم است که هیجان لازمه امری است که توده مردم درگیر آن هستند.
اما از لحظه ای  که این نزاع های  گروهی وارد فاز تخریبی و به زیر کشیدن رقیب برای رسیدن به آن در مقابل تلاش برای بالاتر رفتن و رسیدن به رقیب تبدیل می شود، کشور دچار هیجان های منفی مي شود و مردم نيز هزینه دعواهایی را می پردازند که دخالتی در آن ندارند.
عمده دلیل بروز چنین اختلاف نظرهایی، عدم شناخت و مطالعه اکوسیستم سیاسی کشور و منطقه است و تصمیم سازان جناح ها معمولا از  شرایط مناطق مختلف کشور مطلع نیستند و یا در تصمیم گیری توجهی به مختصات جغرافیایی و حوزه نفوذ تصمیمات خود ندارند و بیشتر تصميمات بر اساس الگوی سیاسی حاکم در تهران اخذ می شود.
یکی از نقیصه های بزرگ، فعال نبودن احزاب در سطح استان ها و شهرستان هاست که بتوانند اخبار و اطلاعات درستی به مرکز مخابره کنند تا بر اساس شناخت از تمام جغرافياي ایران برای تاریخ آينده کشور نسخه بنویسند و اگر روزی احزاب در کشور ما چنان قدرت گرفتند و سازمان یافته شدند، تمرکززدایی صورت گیرد و مدیران و عواملی در همان حوزه ها بتوانند برای مناطق تصمیم گیری کنند.
در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، انتخابات بدون نقش آفريني احزاب قابل تصور نیست و نظام حزبی بزرگترین بازیگر صحنه انتخابات کشور است و اعضای حزب در شهرها و بخش ها و حتی روستاها در فرآيند تصمیم گیری دخالت دارند و متاسفانه در کشور ما تنها یک حزب در  شهرستان های کشور دفتر دارد و سایر احزاب به همان یک دفتر مرکز استان ها اکتفا کرده اند.
درک درست از موقعیت و شرایط هر استان و شهرستان خصوصا برای تصمیمات انتخاباتی  از اول قدم هاست که تا زمانی که کار تشکیلاتی منسجم در کشور صورت نگیرد، این مشکل بزرگ و بزرگ تر خواهد شد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۳
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
0
0
این دوستان اکوسیستم واقعی و در نمی یابند شما انتظار اکوسیستم سیاسی داری ازشون
نوشین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
0
0
ممنون اقای سکوتی عزیز مدتی بود غیبت داشتید
اکوسیستم در تهران که حرف نداره
نوشین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
0
این اکوسیستم در حالت عادی هم وضعش خوب نیست چ برسه به فضای انتهابات
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها