بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۵۸۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
نقوی حسینی:
یک نماینده اصولگرای مجلس با این اعتقاد به که اکثریت قاطع مجلس دهم از اصولگرایان خواهد بود، گفت که این احتمال وجود دارد که تعداد اصلاح‌طلبان مجلس دهم نسبت به مجلس فعلی بیشتر باشد. در شرایطی که بعد از انتشار لیست ائتلاف اصولگرایان شاهد انتشار برخی لیست‌های موازی از اصولگرایان جا مانده از لیست ائتلاف هستیم ولی نقوی حسینی معتقد است که اصولگرایان قطعا به چند لیست نمی‌رسند و حتی انتشار لیست‌های متعدد خدشه ای به وحدت آن ها وارد نمی کند. این عضو فراکسیون رهروان ولایت که در زمانی موضوع اخراج او از این فراکسیون نیز مطرح شده بود در مورد آینده این فراکسیون در مجلس دهم گفت که شاهد تشکیل این فراکسیون در مجلس بعدی نخواهیم بود.

 تدبیر24 سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگوی اختصاصی با «آستان»، به تحلیل فضای انتخابات مجلس پرداخت:

به نظر شما در انتخابات مجلس رقابت بیشتر بین کدام جناح‌هاست؟

در این دوره از انتخابات دولت و جناح معتدلین و یا اعتدالیون به شدت به دنبال نقش‌آفرینی هستند؛ جناح اصلاح‌طلب نیز دو مجموعه اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان و جناح دولت را تشکیل می‌دهند و اصولگرایان نیز به وحدت خوبی رسیده‌اند به طوری که دراغلب حوزه‌های انتخابیه وحدت نظری روی کاندیداهای مدنظر اصولگرا وجود دارد؛ البته ممکن است در چند لیست اصلی بحث‌هایی باشد اما با توجه به اینکه در تهران و اغلب شهرستان‌ها لیست و کاندیدای واحد دارند انسجام و وحدت و یکپارچگی اصولگرایان خیلی خوب و در حد و اندازه رای‌آوری است؛ این در حالی است که بین اصلاح‌طلبان اختلافات زیادی وجود دارد.

با توجه به این صحبت، شما معتقدید که در این دوره از انتخابات علاوه بر اصلاح‌طلبان و اصولگرایان حامیان دولت نیز فعالیت بسیاری دارند؟

حامیان دولت خیلی تلاش می‌کنند که مستقل از اصلاح‌طلبان در همه حوزه‌های انتخابیه از کاندیدایی حمایت کنند اما وضعیت بهتری از اصلاح‌طلبان ندارند چون حامیان دولت خیلی جایگاه و پایگاه اجتماعی و تشکیلات مشخصی ندارند در حالی که اصلاح‌طلبان به لحاظ تشکیلاتی انسجام بیششتری دارند به همین دلیل فکر نمی کنم حامیان دولت خیلی بتوانند در انتخابات جایگاهی داشته باشند.

در این شرایط آیا ائتلاف حامیان دولت با اصلاح‌طلبان نمی تواند تاثیری در گرفتن تعداد بیشتری از کرسی‌های مجلس داشته باشد؟

اگر اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان تا آخرین لحظه انتخابات به وحدت نظر برسند و به آن پایبند باشند در موضع رقابتی جدی‌تری قرار می‌گیرند؛ با این وجود معتقدم که باز هم اصولگرایان پیروز قاطع انتخابات خواهند بود. اعتقاد دارم که اکثریت قاطع مجلس دهم اصولگرایان خواهد بود.

فکر نمی‌کنید تلاش‌ها و رایزنی‌های اصلاح‌طلبان در کسب تعداد بیشتری از کرسی‌های مجلس دهم نسبت به مجلس فعلی تاثیرگذار باشد؟

ممکن است اقلیت مورد توجه بهتری در مجلس دهم از آن اصلاح‌طلبان باشد و لی باز هم اکثریت مجلس دهم اصولگرا خواهد بود.

شما در حالی صحبت از پیروزی قاطع اصولگرایان در انتخابات را می‌کنید که بعد از انتشار لیست‌ها اخباری در مورد صدور لیست‌های دیگری از اصولگرایان غیر از لیست ائتلاف منتشر شده است. با این شرایط فکر نمی‌کنید انتشار لیست‌های مختلف تاثیری در پیروزی اصولگرایان داشته باشد؟

اصولگرایان قطعا به چند لیست نمی‌رسند و آن‌ها در اکثریت حوزه‌های انتخابیه لیست واحد دارند و اگر در جایی یک گروه اصولگرا بخواهد لیست جداگانه‌ای دهد قطعا موردتوجه اصولگرایان قرار نمی‌گیرد و خدشه‌ای به وحدت آن‌ها وارد نمی‌کند.

با این توضیحات شما معتقدید که سایر اصولگریان که در لیست‌های ائتلاف قرار ندارند باید انصراف بدهند؟

از آن جایی که اصولگرایان مصمم هستند و در اغلب حوزه‌ها نیز وحدت نظر دارند بهتر که همه کاندیداهایی که در لیست نیستند همچون پیشقراول‌های این حوزه که بسیاری به نفع اصولگرایی اصراف دادند، انصراف دهند تا وحدت اصولگرایی کامل و جامع حفظ شود.

البته اگر انصراف هم ندهند و برخی لیست‌های متفرقه هم منتشر شود لطمه ای به وحدت اصولگرایان وارد نمی شود ولی اگر اصولگرایان که در لیست نیستند با ایثارگری انصراف دهند طبیعی است که انسجام و یکپارچگی اصولگرایان بیشتر خواهد شد.

با این تحلیل هایی که ارائه کردید فکر می‌کنید که آرایش سیاسی مجلس دهم شبیه کدام یک از مجالس قبلی است؟

به نظر بنده مجلس دهم با اکثریت قاطع اصولگرا و اقلیت محدود از اصلاح‌طلبان تشکیل می شود.

و چه سهمی برای مستقل‌ها قائل هستید؟

هیچ‌گاه مستقل در مجلس معنایی ندارد بارها و بارها در مجالس گذشته هم برخی‌ها تلاش کردند که ساز مستقل بودن بزنند که در نهایت فایده‌ای نداشته است چون به هر حال افراد گرایش فکری به جناحی دارد و از این بابت مستقل بودن معنایی ندارد.

با توجه به عضویت شما در فراکسیون رهروان ولایت و نرسیدن این فراکسیون به هدف انتشار لیست جداگانه و در نهایت ائتلاف با سایر لیست‌ها، فکر می‌کنید چقدر اعضای این فراکسیون می‌توانند در انتخابات مجلس موفق باشند؟

فراکسیون رهروان ولایت در انتخابات جایی از اعراب ندارد. دلیل آن هم بخاطر اعمال سیاست‌های غلط در این فراکسیون توسط برخی از افراد بوده است؛ بنابراین حتی اگر لیستی هم می دادند مورد توجه قرار نمی‌گرفت و حضور در ائتلاف‌ها هم خیلی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وقتی فراکسیونی به نام اصولگرایان تشکیل می‌شود و بعد اصلاح‌طلبان همچون پیرموذن و تاج گردون عضو آن هستند یا اینکه اقلیت‌های مذهبی هم در جلسات آن شرکت دارند این چه فراکسیون اصولگرایانی است؟ بالاخره اصولگرایی تعریف و چارچوبی دارد. این عملکردهای غلط باعث شده که رهروان در انتخابات محلی از اعراب نداشته باشد.

با این اوصاف و به باور شما فراکسیون رهروان ولایت در مجلس دهم تشکیل نمی‌شود؟

خیلی بعید است که مجلس دهم دوباره شاهد تشکیل این فراکسیون باشد.

و به عنوان آخرین سوال، پیش‌بینی شما از میزان مشارکت مردم در این دوره از انتخابات نسبت به انتخابات قبلی چیست؟

مردم در این دوره از انتخابات حماسه بزرگی می‌آفرینند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها