بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۵۹۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
سرانجام اسامی فیلم های اکران نوروز مشخص شدند و شاهد رقابت جالب ترین فیلم های سینمای ایران در سال 95 خواهیم بود.

تدبیر24:با پایان مراسم اختتامیه سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر گمانه‌زنی‌ها درباره ترکیب فیلم های اکران نوروز سال 95 آغاز شد. از همان ابتدا هم نام برخی فیلم‌ها بیش از همه به گوش می رسید و در حالی که تنها یک هفته به آغاز اکران نوروزی باقی مانده بالاخره شورای صنفی نمایش در جلسه ظهر امروز اسامی فیلم‌های اکران نوروز سال 95 را قطعی کرد. «بادیگارد»، «کفش‌هایم کو»، «پنجاه کیلو آلبالو»، «ابد و یک روز» و «خشم و هیاهو» فیلم‌هایی هستند که قرار است نوروز امسال در سینماهای سراسر کشور روی پرده بروند و البته اکران «من سالوادور نیستم» هم ادامه می‌یابد. با این ترکیب، به نظر می‌رسد رقابت سختی در آغاز سال 95 در گیشه به جریان بیفتد.

«بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا که سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای پرویز پرستویی به ارمغان آورد در گروه سینمایی استقلال روی پرده خواهد رفت. در هجدهمین اثر سینمایی حاتمی کیا، پرویز پرستویی، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، امیر آقایی، فرهاد قائمیان، دکتر محمود عزیزی، محمد حاتمی، علی یعقوبی، پدرام شریفی، دیبا زاهدی، کیمیا حسینی، شیلا خداداد و پریوش نظریه به عنوان بازیگران اصلی حضور دارند و داستان فیلم در خصوص حیدر ذبیحی محافظ شخصی سران مهم نظام است که بر اثر یک حادثه غافلگیرکننده روند کاری و زندگی‌اش رنگ و بوی دیگری پیدا می‌کند. تهیه کننده این فیلم احسان محمدحسنی است.

«ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی که با دریافت 9 سیمرغ بلورین از جشنواره فجر پرجایزه‌ترین فیلم جشنواره امسال بود به سرگروهی سینما آزادی اکران خود را آغاز خواهد کرد. روستایی 26 ساله که دو جایزه بهترین کارگردانی در بخش‌های سودای سیمرغ و نگاه‌نو جشنواره را به دست آورد فیلمی در خصوص یک خانواده درگیر اعتیاد ساخته که وقتی پای عروسی خواهر کوچک این خانواده به نام سمیه به میان می‌آید اتفاقاتی در خانواده رخ می‌دهد که همه چیز را در این خانواده پر مشکل پیچیده می‌کند. پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، ریما رامین فر، شبنم مقدمی، شیرین یزدان بخش، معصومه رحمانی، مهدی قربانی، محمد علیمحمدی، اسماعیل گرجی، امیررضا فلاح بازیگران اصلی این فیلم هستند. معادی و یزدان بخش در بخش‌های بهترین بازیگر نقش اول مرد و مکمل زن نامزد دریافت سیمرغ بلورین شدند اما نوید محمد زاده و پریناز ایزدیار توانستند سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد و نقش اول زن را به دست آورند. سعید ملکان تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده دارد. این فیلم سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه مردمی جشنواره را هم به دست آورد.

«پنجاه کیلو آلبالو» اولین تجربه کمدی مانی حقیقی در مقام کارگردان در گروه سینمایی پردیس کوروش روی پرده خواهد رفت. این فیلم به گفته خود کارگردان هیچ ربطی به آثاری که پیش از این ساخته ندارد و اولین نمایش آن در اکران عمومی است چرا که در جشنواره فجر حضور نداشت. داستان «پنجاه کیلو البالو» كه در ژانر كمدى رمانتيك توليد شده است از مجلس عروسی مرجان آغاز می شود. در میانه های عروسی ماموران برای دستگیری دامادخلافکار وارد می شوند و میهمانان هم فرار می کنند. در این میان ریختن آب آلبالو روی پیراهن داوود باعث آشنایی ناگهانی او و آيدا می شود و اتفاقات ناخواسته ای برای آنها می افتد. فرهاد توحیدی فیلم نامه اثر را نوشته و مصطفی شایسته تهیه کننده آن است. ساعد سهيلى، هستى مهدوى، فرهاد آئيش، پژمان جمشيدى، سيامك انصارى، افسانه بايگان، آزاده صمدى، هادى كاظمى، سروش صحت، ويشكا آسايش، على صادقى، بهنوش بختيارى، داريوش اسدزاده، اميد روحانى، مونا احمدى و مانى حقيقى هم به عنوان بازیگران اصلی جلوی دوربین این فیلم سینمایی رفته‌اند.

«خشم و هیاهو» سومین تجربه سینمایی هومن سیدی است که در گروه سینمایی اریکه ایرانیان به نمایش در خواهد آمد. این فیلم را خیلی‌ها نسخه سینمایی پرونده معروف قتل همسر ناصر محمدخانی توسط شهلا جاهد می‌دانند. طناز طباطبایی، نوید محمدزاده، سعید چنگیزیان، بهناز جعفری، رضا بهبودی، بهزاد عمرانی، رعنا آزادی ور بازیگران اصلی فیلم هستند. داستان فیلم در مورد خواننده جوانی است که در اوج محبوبیت و شهرت ناگهان سر و کله دختری در زندگی متاهلی او پیدا می‌شود که حوادث تلخ و تراژیکی را پدید می‌آورد. این فیلم را سعید سعدی تهیه کرده است. این فیلم توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری را برای پیمان شادمانفر به ارمغان بیاورد. سیدی هم سیمرغ بلورین ویژه هیات داوران را برای کارگردانی این فیلم به دست آورد.

و بالاخره «کفشهایم کو؟» به کارگردانی کیومرث پوراحمد قرار است به سرگروهی پردیس سینمایی زندگی اکران خود را آغاز کند. در این فیلم رضا کیانیان، مجید مظفری، رویا نونهالی، بهاره کیان افشار، مینا وحید، راشین ربی و منصوره وافری به عنوان بازیگران اصلی حضور دارند. داستان فیلم هم در خصوص حبیب کاوه کارخانه داری قدیمى است که به بیمارى آلزایمر مبتلا شده و  خانواده اش او را ترک نموده اند اما با بازگشت دخترش به ایران اتفاقاتى مى افتد. رضا کیانیان برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

ضمن اینکه به غیر از این پنج فیلم اکران فیلم «من سالوادور نیستم» به کارگردانی منوچهر هادی که از حضور رضا عطاران و یکتا ناصر به عنوان بازیگران اصلی سود می برد در گروه سینمایی پردیس «ماندانا» ادامه پیدا خواهد کرد. این فیلم تا امروز که دو هفته از اکرانش می گذرد بیش از یک میلیارد تومان فروخته است.
برچسب ها: تدبیر24 ، سینما ، 95
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها