بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۵۹۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰

تدبیر24:از آنجا که 26 دی زمان آغاز اجرای برجام است طبیعتاً‌ 26 فروردین مهلت سه ماهه وزارت امور خارجه برای ارائه گزارش به مجلس می‌گذرد و انتظار می‌رود که در این زمان گزارشی از روند اجرایی شدن برجام به مجلس ارائه شود.
 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که با توجه به اینکه فروردین‌ماه سه ماه از زمان اجرای برجام می‌گذرد طبق قانون باید وزارت امور خارجه گزارشی از نحوه اجرای برجام به مجلس ارائه کند.

به گزارش ایسنا، نوذر شفیعی طبق قانون مصوب مجلس وزارت امور خارجه باید هر سه ماه یک بار گزارشی از نحوه اجرای برجام به صحن علنی ارائه کند با توجه به اینکه 50 روز از موعد اجرای برجام گذشته هنوز وزارت امور خارجه برای ارائه این گزارش زمان دارد.

وی ادامه داد: از آنجا که 26 دی زمان آغاز اجرای برجام است طبیعتاً‌ 26 فروردین مهلت سه ماهه وزارت امور خارجه برای ارائه گزارش به مجلس می‌گذرد و انتظار می‌رود که در این زمان گزارشی از روند اجرایی شدن برجام به مجلس ارائه شود.

به گفته وی مجلس نهم اولین گزارش ظریف،‌ وزیر امور خارجه را استماع می‌کند و بقیه گزارش‌ها به مجلس دهم ختم می‌شود.

شفیعی با بیان اینکه طبق قانون باید وزارت امور خارجه هر 6 ماه یکبار گزارشی از روند اجرای برجام به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بدهد، گفت: گزارش کمیسیون امنیت مبتنی بر بند بند اجرایی شدن تعهدات ایران و گروه 1+5 است. اما با توجه به اینکه پایان زمان شش ماهه به عمر مجلس نهم نمی‌رسد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اطلاعات به دست آمده و گزارشات رسیده از نهادهای مختلف را در اختیار مجلس دهم و کمیسیون امنیت در مجلس ‌آینده می‌دهد که ‌آنها در نهایت با راستی‌آزمایی و جمع‌آوری مطالب گزارش نهایی را به صحن علنی ارائه کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد احتمال بازدید اعضای این کمیسیون از تأسیسات هسته‌ای تا پایان عمر مجلس نهم،‌ گفت: تاکنون اعضای کمیسیون از تأسیسات هسته‌ای نطنز و فردو بازدید داشته‌اند و تنها راکتور اراک می‌ماند که بعید می‌دانم این بازدید به عمر مجلس نهم برسد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: تدبیر24 ، ظریف ، مجلس ، برجام
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها