بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۰۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
فرمانده یگان حفاظت جماران و حرم مطهر حضرت امام خمینی(س) در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس امام خمینی ( ره ) تصریح کرد: یادگاران ماندگار پیر جماران ناگفته های بسیاری دارند.
تدبیر24: سرهنگ حسن کریمی در این گفت و گو افزود : در خصوص دیدار اعضای کانون 'یادگاران ماندگار پیر جماران' با یادگار گرامی امام راحل، حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی اظهار کرد: این دیدار مایه ی مسرت و شادی پاسداران با اخلاصی است که در راه دفاع از حریم حضرت امام خمینی(س) از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکردند.
وی با اشاره به نحوه ی شکل گیری کانون'یادگاران ماندگار پیر جماران ' تصریح کرد: در زمان حیات امام راحل(س) تعدادی از پاسداران سپاه مسئولیت حفاظت بیت شریف امام را بر عهده داشتند، درآن ایام، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از برخی از استان ها نیرو داشت که عمده ی این افراد از غرب کشور بودند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بعد از گذشت سال های متمادی از خدمت خالصانه، کم کم این پاسداران به مرحله ی بازنشستگی نزدیک شدند و به همین ترتیب آن‎ها به جرگه ی بازنشستگان پیوستند و نسل جدیدی جایگزین آنها در سپاه پاسداران شد.
فرمانده یگان حفاظت جماران و حرم مطهر حضرت امام راحل(س) با اشاره به این مطلب که پاسداران بازنشسته طی مدتی که با ما همکاری می کردند، سر از پا نمی شناختند، تصریح کرد: برخی از این افراد بیشتر از اینکه با جمع خانوادهایشان باشند با یکدیگر و در محیط جماران رفاقت و صمیمیت داشتند و گاهی اتفاق می افتاد که پاسداری برادرش را در طول سال بیش از چند بار نمی دید و اما با همکارانش ارتباط روزانه داشت و این جدایی نابهنگام مشکلاتی را نیز به وجود آورد.
سرهنگ کریمی که عمری در راه خدمت به امام و آرمان های انقلاب سپری کرده، در مرور خاطرات گذشته تصریح کرد: پاسدارانی که با بالا رفتن سنشان، بازنشسته شده و از خدمت فاصله گرفتند، در آن ایام از هم بی خبر شدند و گاهی دیده می شد برای فردی اتفاقی می افتد اما از حال یکدیگر خبردار نمی شدند و همین موضوع انگیزه ای شد تا گروهی تشکیل شود که متشکل از کسانی باشد که در زمان حیات امام خمینی(س) در جماران خدمت می کردند.
وی ضمن بیان مطلب فوق، افزود: این پاسداران بازنشسته در گام اولیه، تجمعی صورت دادند و قرار بر این شد که در مجمعی با عنوان 'یادگاران ماندگار پیر جماران' این کار صورت پذیرد و از آن به بعد این مجمع به صورت فصلی گردهمایی هایی برگزار می کند و در عین حال، یاران قدیمی از حال یکدیگر با خبر می شوند و اعضای این مجمع دیدارهایی با علما و بیت شریف امام و همچنین یادگاران ایشان دارند.
این فرمانده باسابقه ی سپاه پاسداران تاکید کرد: ما چند مرحله میزبان این پاسداران بازنشسته بوده ایم، در عین حال؛ طی این مدت مجمعی در قم برگزار شد که در آن بیشتر افرادی که در بخش حفاظت شخصیت ها خدمتگزار بیت امام بودند، حضور داشتند و یک مرحله نیز در حرم امام گردهمایی را صورت دادیم که صبیه ی گرامی حضرت امام، مهمان ما بودند و در آنجا سخنرانی کردند، همچنین زیارت حرم مطهر حضرت امام در کنار قبور شهدا صورت گرفت و در مرحله ی بعد در جماران و به مناسبت ماه مبارک رمضان دوستان، خدمت یادگار گرامی امام، آیت الله حاج سیدحسن خمینی رسیدند و تازه ترین مرحله نیز این دوره بود که خدمت دیگر یادگار گرامی امام، حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی رسیدند و در این دیدار، خاطراتی از زمان حیات امام برای ما زنده شد.
وی عنوان کرد: در مجمع هایی که صورت می گیرد، اولویت دیدار ما، خانواده ی امام هستند.
سرهنگ کریمی تصریح کرد: کانون 'یادگاران ماندگار پیر جماران' جزئی از کانون بازنشستگی سپاه است که به صورت خودجوش شکل گرفته و ارتباطی هم با مجموعه ی کانون اصلی دارد، البته در این مجمع بحث رفاهی آنچنانی صورت نمی گیرد بلکه بیشتر بحث دیدار افراد و خبر گرفتن از حال یکدیگر است و اگر موضوعی پیش بیاید به صورت پیامک اطلاع رسانی می شود تا همواره ازحال یکدیگر با خبر باشیم.
وی با اشاره به این مطلب که در این گروه افرادی حضور دارند که خاطرات نابی با مسئولان، سران کشوری و لشگری، مجموعه ی جماران و همچنین امام راحل(س) دارند، تصریح کرد: این افراد خاطراتی دارند که شاید تاکنون شنیده نشده، البته برنامه ای در دست اجراست تا این خاطرات جمع آوری و در اختیار موسسه ی تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(س) قرار گیرد، اما آنچه که مسلم است ا ین موضوع است که ما خیرو برکت بسیاری به جهت روحی، روانی از این گردهمایی و خبرگرفتن از حال یکدیگر به دست آورده ایم و از این بابت خوشحالیم.
فرمانده یگان حفاظت جماران در خاتمه تشکر ویژه‎ای نیز از اهالی محله ی جماران داشت و تشریح کرد: زمانی که امام راحل(س) در جماران مستقر شد، اینجا مکانی کاملا سنتی بود و بطبع گنجایش افراد زیادی که برای ملاقات، خدمت امام می رسیدند را نداشت و به طور طبیعی اقدامات حفاظتی نیز محدودیت هایی را برای مردم ساکن این محل ایجاد می کرد، به همین دلیل و با وجود محدودیت ها، مردم و اهالی محل جماران همکاری خوبی با تیم حفاظتی داشتند و از این لحاظ از مردم تشکر ویژه می کنیم و همچنان نیز این همکاری ادامه دارد، چنانچه اهالی به عنوان اعضای یک ارگان تلقی می شوند و بخشی از مسائل اینجا توسط همین جوانان محل انجام می پذیرد و این همکاری مثمرثمر بوده است.
وی افزود: در عین حال امام خمینی(س) همواره سفارش می فرمودند که مراعات حال مردم و اهالی محل را بکنیم و تنگناها برای مردم کمتر باشد، تا جایی که محدودیت های حفاظتی باعث نشود که مردم اذیت شوند و این مدنظر امام و اعضای بیت ایشان بود.
منبع : پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس امام خمینی ( ره )
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها