بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۰۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
شرایط بحرانی آب کشور توجه مقامات و مسوولان عالی را به خود جلب کرده است تا جایی که در برنامه ششم توسعه توجه اساسی به این بحران شده و رییس جمهور نیز در آخرین صحبت های خود حل بحران آب را محور توجه دولت خواند است.
تدبیر24: تشدید بحران آبی توجه دولت را به خود جلب کرده به طوری که در بحث های مهم کشوری موضوع بحران آب توانسته جایگاه خود را پیدا کند که این مساله نیز نوید خوشی برای نجات تشنگی کشور است.

رییس جمهور، بحران آب را واقعیتی که زندگی در خاورمیانه و از جمله ایران را تحت تأثیر قرار داده، می داند و تاکید دارد که تحقق برنامه‌های دولت برای مدیریت بحران آب، به علت فرابخشی و فرازمانی بودن آن و نیز آثاری که بر پیکره اقتصاد، اجتماع و محیط زیست و حتی امنیت کشور دارد، بدون مشارکت مؤثر همه بخش‌ها نتیجه‌بخش و منشأ اثر نخواهد بود.

وی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، معتقد است که دولت همچنان با جدیت بهبود مدیریت مصرف آب در کشور را در دستور کار خود قرار داده و این اراده در مفاد لایحه برنامه ششم توسعه و اقدامات جاری دولت متجلی است.

به گفته رییس جمهور، دولت تدبیر و امید برای مدیریت این بحران، از ابتدا فعالیت‌های عملی خود را، با تشکیل «کمیته نجات» دریاچه ارومیه آغاز کرد و سپس با فعال سازی شورای عالی آب، تصمیم‌های اساسی برای حل مشکل آب‌های زیرزمینی و رفع کم‌آبی برخی از رودخانه‌های کشور از جمله زاینده‌رود، ‌اتخاذ کرد.

روحانی با بیان اینکه ورود دولت به مسائلی همچون حفظ حقوق بین‌المللی آبی کشور و سرمایه‌گذاری در مأموریت فراموش شده مهار آب‌های مرزی، از نتایج ملموس توجه به امر مهار، ذخیره و مصرف آب به خصوص برای مناطق دورافتاده و کمتر توسعه یافته کشور است،اظهار کرد: دولت برای حمایت و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در حل بحران آب اعلام آمادگی می کند و انتظار می رود که همه دستگاه‌های مسئول و بخش خصوصی ایده‌ها و راهکارهای خود را برای اجرای مناسب و موفق طرح تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و ارتقای بهره‌وری آب ارائه کنند.

صحبت های رییس جمهور تدبیر و امید حاکی از مهم بودن بحران آبی کشور و لزوم وجود یک عزم همگانی برای حل این شرایط است و امید می رود که با توجه به صدا درآمدن آلارم های خطر آبی تدبیر های دولت یازدهم بتواند گره گشا باشد.
برچسب ها: تدبیر24 ، بحران آب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها